Розглянувши підсумки виконання бюджету міської громади за 2023 рік, виконавчий комітет міської ради відзначає.
За результатами 2023 року до бюджету громади при плані 3 449 491,1 тис.грн надійшло 3 676 789,3 тис.грн доходів, з яких до загального фонду – 3 465 521,0 тис.грн та до спеціального фонду – 211 268,3 тис.грн, виконання забезпечено на 106,6 відсотків (додаток 1).
По власних доходах (без врахування міжбюджетних трансфертів) план виконаний на 108,0 відсотки: із запланованих 2 870 489,1 тис.грн надійшло 3 099 621,8 тис.грн, що перевищило показник минулого року на 503 933,2 тис.грн або на 19,4 відсотків.
В доходах бюджету 94,2 відсотки склали надходження загального фонду, виконання яких забезпечено на 103,2 відсотки.
В його структурі домінували власні доходи – 2 891 442,1 тис.грн або 83,4 відсотки, тоді як міжбюджетні трансферти становили 574 078,9 тис.грн або 16,6 відсотків.
Власні доходи загального фонду виконано на 103,9 відсотки, внаслідок чого додатково надійшло 109 500,6 тис.грн податків, зборів та інших надходжень, приріст яких порівняно з минулим роком досягнуто в сумі 397 179,0 тис. грн або 15,9 відсотків.
Основну питому вагу у власних надходженнях загального фонду становили податки і збори, зокрема, 67,6 відсотків - податок на доходи фізичних осіб ( ПДФО).
Загальний фонд також сформували: податок на майно (плата за землю, транспортний податок та податок на нерухомість) – 228 367,6 тис.грн або 7,9 відсотки у його власних надходженнях, єдиний податок – 402 420,4 тис.грн або 13,9 відсотків, акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (включаючи акцизний податок з реалізації тютюнових виробів, сплачений виробниками та імпортерами) – 182 123,3 тис.грн або 6,3 відсотків, відрахування з державного бюджету акцизного податку з виробленого та ввезеного пального – 76 697,7 тис.грн або 2,7 відсотків, плата за надання інших адміністративних послуг – 17 505,1 тис.грн або 0,6 відсоток, тощо.
По основних дохідних джерелах загального фонду забезпечено виконання запланованих показників.
Перш за все, це стосується одного з найбільших бюджетоутворюючих податків - ПДФО, який при плані 1 918 866,5 тис.грн надійшов в сумі 1 953 985,8 тис.грн або 101,8 відсотки, порівняно з 2022р. його приріст склав 223 749,3 тис.грн або 12,9 відсотки, незважаючи на вилучення з 1 жовтня 2023р. ПДФО з грошового забезпечення військовослужбовців до державного бюджету.
Додатково до плану надійшло також податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 32353,4 тис.грн, плати за землю – 14733,1 тис.грн, транспортного податку – 431,0 тис.грн, туристичного збору – 462,9 тис.грн, єдиного податку – 32 420,4 тис.грн, адміністративних штрафів за порушення правил дорожнього руху, зафіксованих в автоматичному режимі – 583,7 тис.грн, надходжень від орендної плати за користування майно, що у комунальній власності – 1693,6 тис.грн та ін.
Трансферти з державного та з місцевих бюджетів при плані 575 913,3 тис.грн надійшли до загального фонду в сумі 574 078,9 тис.грн або 99,7 відсотків. З них 86,0 відсотки склала освітня субвенція з державного бюджету – 493 425,2 тис.грн, яка надійшла відповідно до плану.
Спеціальний фонд у доходах бюджету громади становив 5,8 відсотки і надійшов у сумі 211 268,3 тис.грн, що у 2,3 рази перевищило планове завдання. З них, 3 088,6 тис.грн склали кошти субвенції на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок освітньої субвенції.
Практично по всіх джерелах спеціального фонду забезпечено перевиконання річних планових завдань. Так, власні надходження бюджетних установ при плані 66 966,5 тис.грн склали 177 662,1 тис.грн або у 2,65 рази більше, екологічний податок при плані 865,0 тис. грн надійшов в сумі 890, 9 тис.грн або 103,0 відсотки, надходження цільового фонду соціально-економічного розвитку громади при плані 6316,0 тис.грн склали 7600,8 тис. грн або 120,3 відсотки, тощо.
Доходи бюджету розвитку спеціального фонду при плані 14 300,1 тис.грн надійшли в сумі 21 951,3 тис.грн або 153,5 відсотків, що дозволило додатково мобілізувати 7651,2 тис.грн коштів на реалізацію програм соціально-економічного розвитку громади, пов`язаних зі здійсненням інвестиційної та інноваційної діяльності.
Кошти, які надійшли до бюджету громади за 2023 рік, дали можливість в цілому забезпечити виконання видаткової частини бюджету до річного плану на 89,1 відсотків та спрямувати на фінансування галузей – 3 787 003,5 тис.грн, в тому числі по загальному фонду – 3 114 192,1 тис. грн і по спеціальному – 672 811,4 тис. грн (додаток 2).
За рахунок отриманих коштів профінансовано заклади освіти на 1 648 093,1 тис.грн, охорони здоров’я – на 160 663,7 тис.грн, культури - на 42 335,6 тис.грн, соціального захисту – на 241 539,2 тис.грн, на утримання житлово-комунального господарства - на 551 729,5 тис.грн, фізичну культуру і спорт - на 90 850,2 тис.грн. Проведено виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам бюджетних установ та здійснено оплату комунальних послуг та спожитих у звітному періоді енергоносіїв, на що направлено відповідно 1 520 687,4 тис.грн та 154 283,0 тис.грн, або 40,2 та 4,1 відсотків всіх видатків бюджету ( додатки 3-12).
Протягом 2023 року дванадцять разів проводилися зміни до бюджету міської територіальної громади. В результаті чого на утримання галузей громади було направлено 1 031 514,14995 тис.грн., з них:
- за рахунок субвенцій - 562 784,096 тис.грн., а саме:
- освітньої субвенції з державного бюджету в сумі 493 425,2 тис.грн., які направлені управлінню освіти і науки на оплату праці педагогічним працівникам;
- субвенції з місцевого бюджету на реалізацію заходів за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам в сумі 3 088,6 тис.грн. і направлені управлінню освіти і науки для придбання засобів навчання;
- субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами на суму 1 920,3 тис.грн. і направлені управлінню освіти і науки для забезпечення діяльності інклюзивно – ресурсних центрів;
- субвенції з обласного бюджету в сумі 52 141,088 тис.грн., які направлені управлінню освіти і науки на оплату праці педагогічним працівникам – 6 207,0 тис.грн; управлінню соціальної політики для виплати одноразової допомоги на поховання Захисникам України – 5 900,0 тис.грн., для покращення житлових умов відповідним категоріям населення - 39 694,771 тис.грн., на допомогу пенсій ветеранам ОУН УПА - 216,5 тис.грн., для підтримки ВПО – 24,72 тис.грн.; управлінню спорту та фізичної культури на фізкультурно - оздоровчі та інформаційно просвітницькі заходи - 98,097 тис.грн.
- іншої субвенція (ОТГ) з місцевого бюджету для надання освітніх послуг в сумі 8 937,0 тис.грн., які направлені управлінню освіти і науки, на оплату праці працівникам та інші поточні видатки – 4 429,0 тис.грн.; міській раді для придбання літніх комплектів одягу для військових - 4 508,0 тис.грн.
- іншої субвенція (ОТГ) з місцевого бюджету на утримання під»їзних шляхів та придорожніх зелених зон, забезпечення належного санітарно – технічного стану прилеглої території до сміттєзвалища твердих побутових відходів біля села Малашівці в сумі 3 271,908 тис.грн., які направлені управлінню житлово – комунального господарства та екології;
- за рахунок додаткової дотації з державного бюджету - 15 808,6 тис.грн.,які направлені управлінню освіти і науки для оплати праці педагогічним працівникам;
- за рахунок іншої дотації з обласного бюджету – 2 208,558 тис.грн. направлені управлінню освіти і науки та відділу охорони здоров»я та медичного забезпечення для відшкодування комунальних платежів за проживання ВПО;
- за рахунок вільних залишків бюджетних коштів - 248 928,89195 тис.грн.;
-за рахунок вільних залишків цільового фонду - 1 223,0 тис.грн.;
- за рахунок перевиконання дохідної частини бюджету – 200 561,004 тис.грн.
Протягом звітного періоду кошти з резервного фонду не використовувалися.
Станом на 01.01.2024р. по бюджету громади рахується прострочена кредиторська заборгованість в сумі 2 579,5 тис.грн. Це кредиторська заборгованість, яка виникла в 2016 році внаслідок недоодержання субвенції з державного бюджету на відшкодування компенсаційних виплат на пільгове перевезення автомобільним та електричним транспортом.
Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
1.Звіт про виконання бюджету Тернопільської міської територіальної громади за 2023 рік згідно з пояснювальною запискою та додатками 1-13 взяти до відома (додаються).
2. Фінансовому управлінню підготувати звіт про виконання бюджету Тернопільської міської територіальної громади за 2023 рік на затвердження міською радою.