Розглянувши підсумки виконання бюджету міської територіальної громади за перший квартал 2022 року, виконавчий комітет міської ради відзначає.
Цьогоріч, починаючи з 24.02.2022р., виконання бюджету відбувалось в умовах запровадженого державою воєнного стану та прийнятих у зв»язку з ним особливостей функціонування економіки і податкового законодавства, що певною мірою відзначилось на наповненні його дохідної частини.
Так, за звітний період із запланованих 675 473,8 тис.грн до бюджету громади надійшло 668 190,0 тис.грн доходів, з яких до загального фонду – 644 188,1 тис.грн та до спеціального фонду – 24 001,9 тис.грн, виконання плану склало 98,9 відсотків (додаток 1).
По власних доходах (без врахування міжбюджетних трансфертів) планове завдання також забезпечено на 98,9 відсотки: із запланованих 538 831,2 тис.грн надійшло 532 831,5 тис.грн та перевищило відповідний показник минулого року на 70 155,1 тис.грн або на 15,1 відсотків.
Переважну частку в доходах бюджету склав загальний фонд - 96,4 відсотки, при плані 650 419,2 тис.грн його надходження склали 644 188,2 тис.грн або 99,0 відсотки.
В структурі загального фонду домінували власні доходи - 79,0 відсотків (508 829,6 тис.грн), в той час як частка міжбюджетних трансфертів ( 135 358,6 тис.грн) склала 21,0 відсоток.
Зокрема, власні доходи загального фонду при плані 513 776,6 тис.грн надійшли у розмірі 508 829,6 тис.грн від запланованих або 99,0 відсотків та перевищило відповідний показник 2021-го року на 75 982,5 тис.грн або на 17,5 відсотки.
Основну питому вагу власних надходжень загального фонду сформували податки та збори, зокрема, 65,1 відсоток - податок на доходи фізичних осіб (ПДФО).
Вагомими складовими загального фонду також стали : податок на майно (плата за землю, транспортний податок та податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) – 33 588,7 тис.грн або 6,6 відсотки у його власних надходженнях, єдиний податок – 105 250,2 тис.грн або 20,7 відсотків, акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 13 978,8 тис.грн або 2,8 відсотки, відрахування з державного бюджету акцизного податку з виробленого та ввезеного пального – 12 221,0 тис.грн або 2,5 відсотків, плата за надання інших адміністративних послуг – 4 029,1 тис.грн або 0,8 відсотків, тощо.
Незважаючи на несприятливі для економіки, а відтак – для наповнення бюджету фактори, що пов»язані із воєнним станом, по багатьох доходах загального фонду бюджету вдалось забезпечити виконання запланованих показників.
Перш за все, це стосується основного бюджетонаповнюючого податку – ПДФО, який при плані 326 372,7 тис.грн надійшов в сумі 331 266,8 тис.грн або 101,5 відсотки. Порівняно з першим кварталом 2021р. досягнуто приріст ПДФО в сумі 57 273,1 тис.грн або 20,9 відсотків, що певною мірою пов»язано із збільшенням мінімальної зарплати з 6000 до 6500 грн або на 8,3 відсотки, а також частки зарахування ПДФО з 60-ти до 64-х відсотків або у 1,07 рази.
Додатково до плану надійшло також єдиного податку в сумі 6 606,4 тис.грн , адміністративних штрафів та інших санкцій – 215,0 тис.грн, плати за надання інших адміністративних послуг – 1 110,1 тис.грн та ін.
В той же час недоодержано: акцизного податку з реалізації суб»єктами господарювання роздрібного продажу підакцизних товарів – 4495,8 тис.грн (виконання – 75,7 відсотків), відрахувань з державного бюджету акцизного податку з виробленого та ввезеного пального – 8109,0 тис.грн (60,0 відсотків), податку на нерухомість - 569,8 тис.грн (96,0 відсотків), плати за землю – 2 250,3 тис.грн ( 89,7 відсотків), транспортного податку - 114,9 тис.грн (58,7 відсотків), податку на прибуток комунальних підприємств – 2 554,4 тис.грн ( 18,9 відсотків), тощо.
Спад надходжень спричинений особливостями воєнного стану: відміною з 17.03.22р. акцизу на пальне, забороною з 27.02.2022р. продажу алкоголю, погіршенням платоспроможності платників та наданою державою можливістю відтерміновувати сплату податкових зобов»язань.
Трансферти з державного та з місцевих бюджетів надійшли до загального фонду бюджету в сумі 135 358,6 тис.грн при запланованих 136 642,6 тис.грн або 99,1 відсотків.
Порівняно з відповідним періодом 2021-го року їх обсяг зріс на 20 648,7 тис.грн або на 18,0 відсотки, передусім, за рахунок збільшення освітньої субвенції з державного бюджету з 106 400,6 тис.грн до 131 690,4 тис.грн або на 23,8 відсотків.
Спеціальний фонд у доходах бюджету громади становив 3,6 відсоток і надійшов у сумі 24 001,9 тис.грн або 95,8 відсотків від плану, тобто на 1 049,2 тис.грн менше.
В основному, це пояснюється недоотриманням запланованих власних надходжень бюджетних установ ( при плані 20 278,2 тис.грн становили 10 235,6 тис.грн або 50,5 відсотки), у зв»язку із зменшенням надання обсягу платних послуг у період воєнного стану.
По переважній більшості інших доходів спеціального фонду планові показники перевиконано, насамперед, це стосується доходів від операцій з капіталом.
Так, від відчуження комунального майна при плані 400,0 тис.грн надійшло 1413,6 тис.грн. Надходження від продажу земельних ділянок за звітний період склали 5132,1 тис.грн.
Крім того, внаслідок погашення заборгованості платників пайової участі у розвитку населеного пункту, при плані 2400,0 тис.грн надійшло 5188,5 тис.грн, тобто у 2,16 рази більше.
Це дозволило збільшити дохідну частину бюджету розвитку, який за результатами першого кварталу 2022р. при плані 2 800,0 тис.грн склав 11 734,3 тис.грн.
Кошти, які надійшли до бюджету громади за І-й квартал 2022 року, дали можливість в цілому забезпечити виконання видаткової частини бюджету до річного плану на 16,9 відсотків та спрямувати на фінансування галузей – 563 297,0 тис.грн, в тому числі по загальному фонду – 533 521,6 тис. грн і по спеціальному – 29 775,4 тис. грн.
За рахунок отриманих коштів профінансовано заклади освіти на 350 753,5 тис.грн, охорони здоров’я – на 27 997,3 тис.грн, культури - на 8 071,6 тис.грн, соціального захисту – на 29 132,5 тис.грн, на утримання житлово-комунального господарства - на 44 991,9 тис.грн., фізичну культуру і спорт - на 15 370,4 тис.грн. Проведено виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам бюджетних установ та здійснено оплату комунальних послуг та спожитих у звітному періоді енергоносіїв, на що направлено відповідно 319 885,7тис.грн та 62 061,8 тис.грн, або 56,8 та 11,0 відсотків всіх видатків бюджету.
Протягом І-го кварталу 2022 року один раз проводилися зміни до бюджету міської територіальної громади. В результаті чого на утримання галузей громади було направлено 165 574,0 тис.грн., з них на:
- заробітну плату з нарахуваннями – 1881,7 тис.грн.;
- капітальні видатки - 126 920,5 тис.грн.;
- інші видатки - 36 771,8 тис.грн.
В І-му кварталі 2022 року виділялись кошти з резервного фонду бюджету громади в сумі 6 985 ,190 тис.грн., а саме:
-Тернопільській міській раді (заходи запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха) - закупівля паливно – мастильних матеріалів для проведення невідкладних відновлювальних робіт і заходів та забезпечення цілодобового патрулювання громади виділена сума коштів 800,0 тис.грн., фактично використано - 799,980 тис.грн.;
-Тернопільській міській раді (заходи запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха) - придбання додаткових систем сповіщення населення громади виділена сума коштів 339,6 тимс.грн., фактично використано - 339,6 тис.грн.;
-Тернопільській міській раді (заходи запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха) - придбання комплектів системи інформування населення виділена сума коштів 680,0 тис.грн., фактично використано - 680,0 тис.грн.;
-відділу охорони здоров»я та медичного забезпечення - придбання лікарських засобів і виробів медичного забезпечення виділена сума коштів 1234,5 тис.грн., фактично використано - 1234,5тис.грн.;
-відділу охорони здоров»я та медичного забезпечення - придбання медикаментів та виробів медичного призначення для невідкладної медичної допомоги виділена сума коштів 1650,0 тис.грн., фактично використано - 1014,4тис.грн.;
-управлінню освіти і науки - придбання паливно – мастильних матеріалів для обслуговування внутрішньо переміщених осіб виділена сума коштів 31,590 тис.грн., фактично використано - 31,590 тис.грн.;
-управлінню освіти і науки - придбання продуктів харчування для обслуговування внутрішньо переміщених осіб виділена сума коштів 2250,0 тис.грн., фактично використано - 0,0 тис.грн.
Станом на 01.04.2022р. по бюджету громади числиться прострочена кредиторська заборгованість в сумі 2 579,5 тис.грн., це кредиторська заборгованість, яка виникла в 2016 році із-за недопоступлення субвенції з державного бюджету на відшкодування компенсаційних виплат на пільгове перевезення автомобільним та електричним транспортом.
Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст. 28 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні ”, виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
Звіт про виконання бюджету Тернопільської міської територіальної громади за перший квартал 2022 року згідно з пояснювальною запискою та додатками 1-14, взяти до відома (додаються).