Розглянувши підсумки виконання бюджету громади за 9 місяців 2025 року, виконавчий комітет міської ради відзначає.
За звітний період в цілому досягнуто перевиконання запланованих показників дохідної частини бюджету громади.
При уточненому плані 3 082 143,7 тис.грн надійшло 3 268 574,7 тис.грн доходів, з яких до загального фонду – 3 111 039,5 тис.грн та до спеціального фонду – 157 535,2 тис.грн. Виконання річного плану доходів забезпечено на 78,0 відсотків, плану січня- вересня 2025 року - на 106,0 відсотки.
По власних доходах, без урахування міжбюджетних трансфертів, планове завдання виконано на 107,7 відсотків: із запланованих 2 459 218,0 тис.грн надійшло 2 648 089,2 тис.грн, що на 373 264,7 тис.грн або на 116,4 відсотків більше відповідного показника минулого року.
Загальний фонд у доходах бюджету становив 80,6 відсотків, переважну частку якого - 78,4 відсотки, склали власні надходження – 2 507 704,6 тис.грн, тоді як міжбюджетні трансферти – 603 334,9 тис.грн або 19,4 відсотки.
Власні доходи загального фонду виконано на 106,1 відсотки, внаслідок чого додатково мобілізовано 143 389,2 тис.грн податків, зборів та інших надходжень. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх приріст досягнуто в сумі 372 330,8 тис.грн або 17,4 відсотки.
Основну частку у власних доходах загального фонду (98,2відсотки) склали податкові надходження – 2 463 412,4 тис.грн, зокрема, 60,0 відсотки - податок на доходи фізичних осіб (ПДФО), який при плані 1 446 125,9 тис.грн надійшов в сумі 1 503 721,8 тис.грн, що перевищило плановий показник на 57 595,9 тис.грн або на 4,0 відсотків. Порівняно з першим півріччям 2024 року обсяг ПДФО зріс на 220 644,4 тис.грн або на 17,2 відсотки.
Власні доходи загального фонду також сформували: податок на майно (плата за землю, транспортний податок та податок на нерухомість) – 248 011,3 тис.грн або 9,9 відсотків, єдиний податок – 446 501,4 тис.грн або 17,8 відсотки, акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (включаючи акцизний податок з реалізації тютюнових виробів) – 159 259,3 тис.грн або 6,3 відсотків, відрахування з державного бюджету акцизного податку з виробленого та ввезеного пального – 100 305,3 тис.грн або 4,0 відсотків, тощо.
По більшості дохідних джерел загального фонду забезпечено перевиконання запланованих показників.
Так, крім ПДФО, додатково до плану надійшло: єдиного податку – 18 441,8 тис.грн, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 4 610,3 тис.грн, плати за землю – 15 926,4 тис.грн, транспортного податку – 536,4 тис.грн, збору за місця для паркування транспортних засобів – 135,8 тис.грн, адміністративних штрафів та інших санкцій – 3284,0 тис.грн, плати за встановлення земельного сервітуту – 844,9 тис.грн, надходжень від орендної плати за користування майновим комплексом та іншим майном, що знаходиться у комунальній власності – 990,0 тис.грн та ін.
Недоодержано частини чистого прибутку комунальних унітарних підприємств – 1198,5 тис.грн, плати за надання інших адміністративних послуг – 1 125,8 тис.грн та ін.
Трансферти з державного та місцевих бюджетів при плані 605 775,2 тис.грн надійшли до загального фонду в сумі 603 334,9 тис.грн або 99,6 відсотки, переважну частку (74,1 відсотків) яких склала освітня субвенція з державного бюджету – 446 936,8 тис.грн, що відповідає плану.
До спеціального фонду надійшло трансфертів в сумі 17 150,6 тис.грн, з яких, з державного бюджету 13 401,9 тис.грн або 78,1 відсотків від їх загальної суми. Решта субвенційних коштів, а саме, 3 748,7 тис.грн – надійшло з обласного бюджету.
Спеціальний фонд в доходах бюджету громади становив 4,8 відсотки або 157 535,2 тис.грн, виконання плану забезпечено на 140,6 відсотків, додатково одержано 45 482,1 тис.грн.
По всіх складових власних доходів спеціального фонду має місце перевиконання планових показників.
Додатково до плану надійшло коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 8762,0 тис.грн, від відчуження комунального майна – 2 259,9 тис.грн, від продажу землі – 4 455,6 тис.грн, коштів цільового фонду соціально - економічного розвитку громади – 1 875,5 тис.грн, власних надходжень бюджетних установ – 28 139,2 тис.грн, тощо.
Як результат, доходи бюджету розвитку при плані 11 315,1 тис.грн становили 26 792,6 тис.грн, тобто на 15 477,5 тис.грн більше або в 2,4 рази.
Кошти, які надійшли до бюджету громади за 9 місяців 2025 року, дали можливість в цілому забезпечити виконання видаткової частини бюджету до річного плану на 53,8 відсотків та спрямувати на фінансування галузей – 3 070 943,1 тис.грн, в тому числі, по загальному фонду – 2 579 536,7 тис. грн. і по спеціальному – 491 406,4 тис. грн.
За рахунок отриманих коштів профінансовано заклади освіти на суму 1 424 760,5 тис.грн, охорони здоров’я –106 983,0 тис.грн, культури – 35 486 тис.грн, соціального захисту – 242 233,9 тис.грн, на утримання житлово-комунального господарства – 409 143,5 тис.грн, фізичну культуру і спорт - 83 392,6 тис.грн. Проведено виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам бюджетних установ та здійснено оплату комунальних послуг та спожитих у звітному періоді енергоносіїв, на що направлено відповідно 1 325 706,6 тис.грн та 134 645,2 тис.грн, або 43,2 та 4,4 відсотків всіх видатків бюджету.
Протягом 9 місяців 2025 року тридцять чотири рази проводилися зміни до бюджету міської територіальної громади.
За рахунок резервного фонду було направлено кошти в сумі 4250,0 тис. грн. в тому числі :
управлінню соціальної політики на виплату грошової допомоги потерпілим сім»ям (власникам квартир) внаслідок атаки безпілотним апаратом 2750,0 тис. грн
управлінню житлово-комунального господарства благоустрою та екології для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, проведення капітального ремонту ліфтів, заміна вікон та конструкцій 1500,0тис. грн.
Станом на 01.09.2025 року по бюджету громади числиться прострочена кредиторська заборгованість в сумі 2 579,5 тис.грн. Це кредиторська заборгованість, яка виникла в 2016 році із-за недопоступлення субвенції з державного бюджету на відшкодування компенсаційних виплат на пільгове перевезення автомобільним та електричним транспортом.
Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
Звіт про виконання бюджету Тернопільської міської територіальної громади за 9 місяців 2025 року згідно з пояснювальною запискою та додатками 1-14 взяти до відома (додаються).