Тернопільська міська рада інформує

  • Video
    Публічне представлення інформації про виконання бюджету Тернопільської громади за 2024 рік

Звіт про роботу управління освіти і науки

 

Звіт

начальника управління освіти і науки

Тернопільської міської ради

Україна обрала європейський шлях розвитку, що передбачає реформування всіх сфер життєдіяльності держави.  Одним із найбільших секторів надання публічних послуг, яким користується населення, є освіта.

Освіта була й надалі залишається найвищим національним пріоритетом, основою для розвитку особистості, суспільства, нації.

Сьогоднішній вектор шкільної освіти спрямований у площину НОВОЇ української школи. Адже  сучасна українська школа – це результат величезних змін, які сталися в системі вітчизняної освіти за останні роки.

 З реалізації Концепції «Нова українська школа» освітянська спільнота отримала творчі модернізаційні виклики, за яких  змінюється професійна місія педагога.

 

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА  - НОВИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР

 

   Освітній простір – це  один із пріоритетів  Нової української школи, який сприятиме високій  якості освіти для кожної дитини.

1 вересня 2018 року 3,286  першокласників прийшли до Нової української школи. Найголовніше – ці діти навчаються за новим державним стандартом початкової освіти і отримують якісно новий зміст освіти. Однак, щоб цей стандарт повноцінно реалізувати, окрім підготовки вчителів, потрібно також створити необхідне навчальне освітнє середовище. У зв’язку з тим, що в шкільному житті зросла частка групової ігрової, проектної і дослідницької діяльності, були урізноманітнені варіанти упорядкування освітнього простору. Організація такого простору у навчальних кабінетах потребувала широкого використання нових ІТ-технологій, нових мультимедійних засобів навчання, оновлення навчального обладнання.

Тому для всіх перших класів ЗЗСО міста , їх 110, придбано:

  • меблів на суму– 2 878 890 грн., з яких -1 233 812 грн., складає  співфінансування міста ;
  • комп’ютерне та  мультимедійне обладнання на суму -  269 797 грн., з яких -115 625 грн. з місцевого бюджету.

Відповідно моделюються варіанти організації навчального простору в класі. Крім класичних варіантів використовуються новітні,  мобільні робочі місця, які легко трансформувати для групової роботи. Своє навчання діти почали за сучасними одномісними, зручними, кольоровими партами, що виготовлені відповідно до чинних в Україні стандартів. Не залишилися без уваги і 110 педагогів перших класів, для комфорту їх роботи облаштований осередок вчителя  та закуплено дидактичний матеріал на суму (1 466 896грн. / 628 670грн.). 

З метою практичної реалізації Концепції Нової української школи, забезпечення якісного переходу  школи І ступеня на роботу за новим  Державним стандартом  початкової  загальної освіти у 2018-2019 н.р., у м.Тернополі  ще з 1 жовтня 2017 року розпочато пілотне дослідження на локальному рівні впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти  у 1класах  ТЗОШ №16, 28 (вчителі Ліля Роговська та Надія Коник). Як показали результати, найголовніші зміни стосувалися методів навчання: перехід від знаннєвої школи до школи компетентностей. А головне завдання школи – щоб дитина була адаптована до життя. Орієнтування на наскрізні вміння забезпечувало рівновагу між знаннями, вміннями, ставленнями учнів та їхніми реальними життєвими потребами.

 Більшість уроків у перших класах ‒ інтегровані. Діти вчаться  використовувати отримані знання на практиці. Так від “я знаю” переходять до “я вмію”.

Методичним центром підготовлено Методичні рекомендації щодо підвищення кваліфікації учителів початкових класів «Як вчителям пройти обов’язковий  онлайн-курс з підвищення кваліфікації» щодо проведення інтегрованих уроків та  організації освітнього простору Нової української школи.

Упродовж 2017-2018 н.р. забезпечувалася  організаційна та науково - методична діяльність педагогічних колективів освітніх закладів міста. Опрацьовано нормативно-правові документи, інструктивно-методичні матеріали щодо Нової української школи, які розміщені в рубриці «Нова українська школа» на сайті МОН України, «Нова українська школа» та сайті ТКМЦ.

З метою створення умов для професійного зростання, підвищення педагогічної  майстерності і кваліфікації педагогів  початкових класів проведено ряд заходів: тренінги, майстер-класи, зустрічі-діалоги  за участю  провідних науковців України Олени Пометун, члена-кореспондента НАПН України, доктора педагогічних наук, професора; Тетяни Ремех, старшого наукового співробітника Інституту педагогіки НАПН України, кандидата педагогічних наук; Світлани Скворцової, доктора педагогічних наук, професора,  розробника Державного стандарту початкової освіти та співавтора навчально - методичного комплекту "Математика. 1 клас" відповідно  до програми НУШ . Упродовж  2017-2018 н.р. навчання пройшли 150 педагогів.

Проведено зустріч-діалог учителів майбутніх перших класів з представниками видавництв "БОГДАН", "ПІДРУЧНИКИ І  ПОСІБНИКИ", "АСТОН", "РАНОК" та авторами підручників («Математика» Корчевська О.П.. Козак М.В.; «Мистецтво» Шулько О.А.; «Українська мова. Буквар» Наумчук М.М.; Чумарна М.І.; «Я досліджую світ» Гладюк Т.В.),  які звернули увагу на особливості роботи з новими підручниками для 1-ого класу.

Проводилася роз’яснювальна робота щодо підвищення кваліфікації вчителів через обов’язковий онлайн-курс на платформі EdEra.

На сайті ТКМЦ створено рубрику на допомогу педагогам, батькам, керівникам навчальних закладів «Особливості організації освітнього процесу в умовах запровадження нового Державного стандарту».

Навчальні заклади 100% забезпечені підручниками , окрім 10 класу, який отримує їх на даний час.

   В освітньому середовищі Нової української школи є баланс між навчальними видами діяльності, роботою вчителя та  учнів. Таке середовище забезпечує ефективність дослідно-експериментальної роботи у початковій ланці.

У 2017-2018 н.р. у місті 9 навчальних закладів впроваджували  «Інтелект України» (ТНВКШ-ПЛ № 2, ТЗОШ № 4, ТСШ№ 5, ТЗОШ № 13, ТЗОШ № 18, ТЗОШ № 24, ТЗОШ № 28, ТСПІМ, ТСПОЕ).

У  ТЗОШ№ 24, ТЗОШ№ 28 згідно з наказом МОН України  з метою прогнозування моделі використання в початкових школах освітніх електронних ресурсів успішно впроваджується педагогічний експеримент «Розумники», який дозволяє дітям отримати міцні й глибокі знання з предметів шкільної програми в ігровій формі, що відповідає вимогам сучасної школи.

                У навчальних програмах вдало поєднуються традиційні та інноваційні технології навчання. Це , у свою чергу, сприяє впровадженню змістового концепту Нової української школи -  використання нових – ІТ – технологій, мультимедійних засобів навчання та організації компетентнісного навчання школяра.

В умовах освітньої реформи важливим завданням є забезпечення наступності між дошкільною і початковою ланками освіти, оскільки гармонійний розвиток особистості дитини в період дошкільного дитинства та старту шкільного життя є основою подальшого її успіху в умовах безперервної освіти. Проведення веб-конференцій, майстер-класів та інших міських заходів сприяло обміну досвідом роботи педагогів дошкільних та закладів загальної середньої освіти міста з освітніх питань наступності та перспективності освітнього процесу.

Для реалізації завдань, окреслених у Базовому компоненті дошкільної освіти й чинних програмах, вихователі  широко використовують інноваційні технології, цікаві нетрадиційні методики, адаптовані до використання в роботі з дітьми дошкільного віку. Усі ці методики ґрунтувалися на використанні специфічного дидактичного матеріалу й авторських розвивальних ігор педагогів-новаторів, що  стали стимулювальним чинником у  педагогічному  процесі таких дошкільних закладів: 4,5,21, 29, 10, 6, 18, 12,16, 11;ТНВК № 7, 28.

Педагоги міста  сприяють у творчій продуктивній діяльності. Завдяки  вдосконаленню науково-методичного забезпечення освітнього процесу, моделювання і практичного застосування інноваційних освітніх парадигм  у дошкільних установах,  заслуговує на увагу освітня діяльність таких навчальних закладів: ТДНЗ № 1, 2, 9, 16, 19, 26, 27, 37 . 

У міському конкурсі «Парадигма – 2018» для педагогів закладів дошкільної освіти свої здобутки продемонстрували вихователі дошкільних закладів № 6, 19, 26. Педагоги провели показові заняття, представили у своїх роботах практичне застосування та результативність роботи з лепбуками, бізібордами, мистецтвом орігамі. Вихователі Колодій Г.О., Вишнюк Н.І., Ящук О.Я., Семчишин У.М. продемонстрували високий професіоналізм, креативність та готовність до кардинальних змін у сфері надання якісних освітніх послуг. Усі вихователі відзначені дипломами УОН ТМР за перемогу в номінаціях.

Забезпечення всебічного розвитку дітей дошкільного віку відповідно до їх індивідуальних особливостей, культурних потреб спільно із батьками здійснюють:

- 34  заклади дошкільної освіти;

- 4 навчально-виховні комплекси;

- 1 навчально-виховний комплекс  «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №30». 

У 2018-2019 навчальному році в закладах дошкільної освіти функціонує  360 вікових груп, в яких навчається 10177  дітей дошкільного віку. Охоплення дітей дошкільною освітою становить 85 %.

Аналіз  динаміки народжуваності дітей показав, що актуальним залишається питання розширення мережі груп закладів дошкільної освіти.

Тому  управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради до початку 2018-2019 навчального року додатково відкрито 5 груп у закладах дошкільної освіти №10, 25, 28.

Враховуючи те, що одним з основних завдань місцевого самоврядування є реалізація державної політики у сфері освіти, зокрема, забезпечення доступності дошкільної освіти на відповідній території, з метою приведення у відповідність до вимог нового Закону України «Про Освіту» та інших нормативно правових актів, що регулюють діяльність органів місцевого самоврядування, рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради затверджено нове Положення про загальну міську електронну реєстрацію дітей дошкільного віку для влаштування до закладів дошкільної освіти та навчально-виховних комплексів міста Тернополя.

Зміни  щодо реєстрації і зарахування, передбачені  даним Положенням,  дозволять охопити дошкільною освітою більший відсоток дітей, які зареєстровані в м. Тернополі.

У місті  функціонує освітнє  середовище, яке  реалізує право на освіту дітей з особливими потребами за місцем  проживання, їх  соціалізації та інтеграції в суспільство. На даний час забезпечення  освітою  дітей  з особливими потребами організовано у Тернопільській  спеціальній  загальноосвітній школі; через навчання за індивідуальною формою та  інклюзивне навчання в закладах загальної середньої освіти. Слід  зазначити, що  кількістькласів з інклюзивною формою навчання у 2018-2019 навчальномуроцізбільшилось на 11 у порівнянні з минулим навчальним роком (35 класівпроти 24). На базі  закладу дошкільної освіти № 2 функціонує 4 інклюзивних групи, де створено необхідні умови для   корекційно-розвивального та освітнього процесів дітей з особливими потребами.

Для зміцнення здоров’я дітей, розвитку й формування здорової особистості у 2018-2019 навчальному році у дошкільних навчальних закладах  м. Тернополя функціонує  36 груп компенсуючого типу, у яких організовано освітній процес у комплексі з корекційно-розвивальною та лікувальною роботою,  з них:

-  9 груп з вадами зору  в ТДНЗ № 27, одна з них для  тотально сліпих дітей;

- 6 груп для дітей з порушенням мови  ТДНЗ № 2, ТНВК №28;

- 2 групи для дітей з порушенням слуху в ТДНЗ №2;

-  7 групи для дітей із затримкою психічного розвитку/розумовою відсталістю в ТДНЗ № 2, 8, 34 ТНВК №28;

- 10 санаторних груп для дітей з раннім проявами туберкульозної інфекції в ТДНЗ № 6, 37;

- 2 санаторних груп для дітей з хронічними неспецифічними захворюваннями органів дихання в ТДНЗ № 19.

Пріоритетними напрямами роботи даних груп  було сприяння соціальному, емоційному та когнітивному розвитку кожної дитини для того, щоб вони почувалися неповторними, повноцінними учасниками суспільного життя. Навчання та виховання зазначеної категорії дітей передбачало використання особистісно-орієнтованих підходів в освітньому процесі, застосування індивідуальних, групових форм роботи тощо.  Було надано 642 консультації батькам та педагогам, щодо навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами.

Відповідно до Закону «Про освіту» діяльність ПМПК  здійснює з 1 вересня 2018 р. новостворений інклюзивно-ресурсний центр.

У рамках реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування, з метою врегулювання бюджетних правовідносин, пов’язаних з впровадженням нової моделі фінансового забезпечення місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин, управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради налагоджено співпрацю з Байковецькою, Великогаївською, Залозецькою об’єднаними територіальними громадами та Тернопільським районом.

У дошкільних навчальних закладах міста забезпечено підтримку та соціальний захист 1744 дітям соціально незахищених категорій.  На  виконання рішення виконавчого комітету від 21.03.2018 року № 236 «Про встановлення плати за харчування та порядок нарахування батьківської плати в закладах дошкільної освіти м. Тернополя»:

- зменшено на 50  відсотків розмір плати 723 дітям із  сімей, де троє і більше дітей до 18 років (до 23 років, якщо дитина навчається за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах);

- забезпечено безкоштовне харчування 1021 дитині з числа: дітей-інвалідів, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають під опікою і виховуються в сім’ях; дітей учасників АТО, дітей працівників органів внутрішніх справ та учасників    АТО, які загинули під час виконання службових обов’язків; дітей, які  потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку; дітей, які навчаються   в санаторних дошкільних навчальних закладах (групах) з малими та затухаючими формами туберкульозу.

У закладах загальної середньої освіти організовано безкоштовне харчування для 947 дітей, батьки яких є чи були учасниками АТО; 593 дітей із малозабезпечених сімей; 106 дітей, які мають статус постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС; 88 дітей – сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків; 63 дітей, які навчаються в інклюзивних класах та для 26 дітей, які опинилися  у складних життєвих обставинах.

 

Розвиток шкільної освіти – формування життєвих компетентностей

Навчання в Новій українській школі, її ціннісно-світоглядна траєкторія грунтується на принципах партнерства,  забезпечуючи її гармонійний розвиток, сприяє збереженню психологічного здоров’я та радості пізнання, надає можливості самоактуалізації особистості.

Тому  першочергове завдання сучасної школи - це забезпечення  умов для інтелектуального, соціального, морального та фізичного розвитку кожного учня,   рівного доступу до якісної освіти.

Приємно констатувати,  що в місті не було ліквідовано жодного освітнього закладу. Мережа закладів загальної середньої освіти  міста задовольняє потреби учнів та їх батьків, враховує освітні запити громади, забезпечує ефективне використання фінансових, матеріально-технічних та кадрових ресурсів. Право громадян на отримання початкової, базової, повної загальної середньої та позашкільної освіти забезпечують: 43 заклади загальної середньої освіти комунальної форми власності (23 –ЗЗСО  І-ІІІ ступенів, 4 навчально-виховні комплекси І ступеня, Тернопільський навчально-виховний комплекс "Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №30",  2 ліцеї, 4 - навчально-виховні комплекси «Школа-ліцей», 3- гімназії, 2 початкові школи, НВК «Школа-колегіум», спеціальна школа, вечірня та школа допризовної підготовки); 4 позашкільних  навчальних заклади. Для здобуття громадянами освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста і бакалавра з одночасним завершенням здобуття повної загальної  середньої освіти функціонує Галицький коледж імені В.Чорновола.

                Враховуючи демографічні, економічні та соціальні перспективи розвитку міста, оптимізовано мережу закладів освіти. З метою розвитку здібностей, обдарувань і талантів дітей, рішенням сесії Тернопільської міської ради від 20 квітня 2018 №7/24/33 реорганізовано   шляхом злиття Тернопільської обласної експериментальної комплексної школи мистецтв імені Ігоря Герети та Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №21 Тернопільської міської ради Тернопільської області у Тернопільський ліцей №21 – спеціалізовану мистецьку школу імені Ігоря Герети Тернопільської міської ради Тернопільської області».

У м.Тернополі спостерігається позитивна демографічна ситуація. До навчання у 2018-2019 навчальному році приступило 27796 учнів  проти 26287  у 2017-2018  навчальному році (на  1509 учнів більше), що вплинуло на збільшення кількості класів, а саме: 986 класів проти   945 у попередньому  році (на 41 клас більше).

Відповідно до ст.27 Закону України «Про Державний бюджет на 2017рік» до мережі навчальних закладів м. Тернополя включено 6 професійно-технічних навчальних закладів.

     Час вимагає абсолютної прозорості роботи управління освіти і науки та науково-методичного центру. Працює єдина система збору, обробки та зберігання інформації в розрізі загальної середньої та дошкільної освіти“Україна. ІСУО інформаційна система управління освітою”, яка включає набір засобів та інструментів, призначених для автоматизації управлінської діяльності органів управління освітою всіх рівнів, загальноосвітніх, дошкільних навчальних закладів. Система забезпечує органи управління освітою повною оперативною та достовірною інформацією про діяльність навчальних закладів, що дає можливість здійснювати освітній менеджмент на більш високому рівні, ефективніше планувати витрати бюджетів всіх рівнів в рамках реалізації освітянських програм, раціонально та обґрунтовано корегувати напрями для подальшого розвитку освіти як окремих регіонів, так і держави в цілому, а з іншого боку – забезпечувати відповідний рівень контролю за діяльністю навчальних закладів. Ця  програма дає можливість простежити кількість дітей, вчителів, показує соціальний статус дітей тощо.

Особливу увагу управління освіти і науки звертало на формування державно-громадської моделі управління. Успішно діє колегія управління освіти і науки Тернопільської міської ради, на засіданнях якої розглядаються актуальні різнопланові питання, приймаються вмотивовані рішення, які виконуються через накази управління освіти.

Важливий напрямок діяльності управління освіти  і науки – організація роботи з розгляду звернень громадян. Аналіз  стану забезпечення реалізації громадянами конституційного  права на звернення свідчить, що управлінням освіти і науки вживаються дієві заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем заявників, реалізацію конституційних прав і свобод громадян. Належна увага зосереджується на підвищенні персональної відповідальності працівників управління щодо розгляду письмових звернень громадян. З метою покращення поінформованості громадян щодо реформування галузі освіти, надання відповідей на питання, які найбільше хвилюють громадян, використовуються публічні виступи керівників  усіх рівнів.  Виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», створення належних умов для реалізації громадянами права на звернення перебувають на постійному контролі та є одним із пріоритетних напрямків роботи управління.

Відповідно до наказу   УОН ТМР від  02.05.2018   №165  «Про проведення звітів керівників закладів  дошкільної,  загальної  середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти в 2017- 2018 навчальному році»,з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської  системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень,  протягом травня – серпня 2018 року проведено щорічне звітування керівників закладів  дошкільної,  загальної  середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти перед педагогічними колективами і громадськістю, на яких було дано оцінку роботи кожного керівника упродовж минулого навчального року. До проведення звітів долучались депутати міської ради, працівники управління освіти і науки, ТКМЦНОІМ, батьки, громадськість. Директорам закладів було висловлено довіру щодо подальшого перебування на посаді та дано рекомендації щодо поліпшення управлінської діяльності.

       Сьогодні поняття ефективного керування освітнім процесом безпосередньо асоціюється з особистістю директора школи та його діяльністю у всіх сферах суспільного життя.Сучасній школі потрібен директор-менеджер, який має бути не просто висококласним фахівцем у сфері освітнього менеджменту, але й людиною ідеї, із власним баченням розвитку сучасної школи,  її освітньої траєкторії. Цьогорічний конкурс  на посаду керівників навчальних закладів констатував, що хоч і мало було представленоподаних заяв, проте конкурсанти вдало зуміли спроектувати візію закладу.

У літній період 2018 року оздоровленням та відпочинком було охоплено 1119 учнів, що становить 4, 3% від загальної кількості школярів. На оздоровлення дітей пільгових категорій з місцевого бюджету було виділено 600 тис. грн. За ці кошти в оздоровчому комплексі «Лісовий» с.Скоморохи Бучацького району Тернопільської області оздоровлено 142 дітей.

Вперше у цьому році на базі ТНВК «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 30» для учнів закладів освіти міста було організовано табір з денним перебуванням.

Заклади загальної середньої освіти продовжують роботу щодо організації літніх мовних таборів. У 2018 році такі табори діяли у ТСШ №3, 5, 7, 17, ТНВК Ш-Л №6, ТЗОШ №19, 25, гімназії «Гармонія».

Однак,  проблемою системи освіти  м. Тернополя  залишається двозмінне навчання у  7 закладах загальної середньої (ТНВК Ш-Л № 6 ім. Н.Яремчука, ТСШ І-ІІІ ст. № 3 з поглибленим вивченням іноземних мов, ТЗОШ І-ІІІ ст. № 4, ТСШ № 7 з поглибленим вивченням іноземних мов, ТЗОШ І-ІІІ ст. № 13 ім. Андрія Юркевича, ТЗОШ І-ІІІ ст. № 16 ім. В.Левицького,  ТСШ І-ІІІ ст. № 29 з поглибленим вивченням іноземних мов).   У 5 закладах загальної середньої освіти ( ТСШ № 3, 5, 7, 17, 29) та спеціалізованій загальноосвітній школі І ступеня повного дня з поглибленим вивченням іноземних мов учні з 2-го класу поглиблено вивчають іноземні мови.

Формуємо справжню профільну школу

Профільне навчання є одним із ключових напрямів модернізації та удосконалення системи освіти.  З метою забезпечення рівного доступу учнівської молоді  до здобуття загальноосвітньої профільної та початкової допрофесійної підготовки відповідно до індивідуальних нахилів, потреб та інтересів, у 29 (двадцяти дев’яти )  навчальних закладах міста у 2017/2018 н.р. визначено профілі навчання. У 17 навчальних закладах  поглиблено вивчаються окремі предмети.

Аналіз  упровадження профільного навчання у 2017/2018 році засвідчив, що у більшості закладів освіти  (63%) учні старших класів охоплені профільною освітою. Цей факт говорить про те, що переважна більшість випускників визначилася з пріоритетами у виборі профільного предмета (українська мова та література) з подальшою здачею ЗНО. На користь даного вибору говорять і результати цьогорічного ЗНО учнів за шкалою від 160 до 200 балів.

Найкращі результати продемонстрували випускники таких закладів:

1)з української мови і літератури – ТСШ №29, ТУГ, ТКГ, ТЗОШ №27, ТСШ №17, 3, 5, ТЗОШ №14, ТНВК ШМЛ №15, ТНВК ШЛ №6;

2) з історії України – ТСШ №3, ТУГ, ТСШ №7, 17, 29, ТКГ, ТЗОШ №13,  14, 28, 19;

3) з математики – ТСШ №29, ТУГ, ТЗОШ №27, ТТЛ, ТЗОШ №14, ТКГ, ТНВК ШМЛ №15, ТЗОШ №20, ТСШ №3, ТЗОШ №11.

Випускниця Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 з поглибленим вивченням іноземних мов Симко Катерина Євгенівна отримала 200 балів з української мови і літератури!!!, за що  отрималагрошовий сертифікат від міського голови.Навчаючись у Тернопільському державному медичному університеті імені І.Горбачевського, отримуватиме щомісячну стипендію від ТМР 1000 гр. Відрадно, що Тернопіль серед міст обласного значення показав високий результат за підсумками  ЗНО – 2018 : почесне  ІІІ місце!

У Законі України «Про освіту» закладено нові підходи до організації освіти в старшій школі. Вона має функціонувати як профільна. Міністерство освіти і науки України 20 квітня 2018 року затвердило нову типову освітню програму закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня (наказ від 20.04.2018 року № 408).  Вона передбачає зміну підходів до формування переліку предметів у 10-11 класах і є першим викликом до формування справжньої профільної школи.  

 Нова  типова освітня програма передбачає   іншу систему створення навчального плану школи. У ній  прослідковуються такі компоненти: 

– скорочення кількості обов’язкових предметів (інваріантної складової) – з 22 до 9.  Це дає можливість школі визначити свій профіль і поглиблено викладати обрані предмети;

– відмова від«універсального профілю», оскільки  школа повинна обов’яково обрати 2-3 предмети з циклу «профільних», а також доповнити їх дисциплінами з циклу «вибірково-обов’язкових» предметів (2-х);

 – можливість для шкіл створювати власні «спецкурси» для поглиблення профільного навчання;

  • появу інтегрованих предметів«Література», «Історія», «Людина і суспільство», «Математика».

Тому  завданням навчальних закладів є окреслення перспективних векторів розвитку профільної школи: чи буде академічною, чи професійною?

            Типова освітня програма буде вводитися поетапно. У 10-х класах закладів загальної середньої освіти – з 2018/2019 навчального року, в 11-х класах – із 2019/2020 навчального року.  

Для організаціїналежної  якісної зовнішньо-шкільної  профілізації у старшій школі та   допрофільної підготовки учнів основної школи на базі  Галицького коледжу ім. В.Чорновола створено опорний центр міжшкільного профільного навчання.

Ефективно працюють у напрямку профільного навчання та допрофільної підготовки такі навчальні заклади : 2, 4, 9, 15, 16, 18, 24, 28, Галицький коледж.

Важливо, що рання профілізація, допрофільна та профільна підготовка учнів у співпраці з вищими навчальними закладами сприяла перемогам учнів в олімпіадах, інтелектуальних конкурсах, підготовці та захисті проектів,  наукових робіт у Малій академії наук; заклала організаційні та психолого – педагогічні основи для успішного профільного навчання учня та створення умов для життєвого та  професійного  самовизначення.

Сподіваємося, що тісна співпраця ЗЗСО , ПТУ, Галицького коледжу сприятиме подальшій реалізації завдань професійної освіти на засадах ключових компетентностей Нової української школи. Саме ці компетентності допоможуть дитині вибудувати власну траєкторію професійного зростання, яка буде  запорукою життєвого успіху!

 

Нова українська школа – територія розвитку обдарувань кожного учня

 

Нова українська школа – це територія особистісного розвитку кожного учня. У ній немає неталановитих дітей, кожна дитина по-своєму обдарована. Підтримка обдарованості є одним із пріоритетних напрямів роботи освітньої галузі Тернополя.

У місті ефективно працює єдина в Україні Науково-дослідницька лабораторія якості навчання обдарованої дитини. Метою діяльності ЛЯНОД є формування освітнього простору розвитку академічно обдарованих дітей в освіті Тернополя, апробація та популяризація методик мотивації та створення умов для самореалізації здібних учнів, науково-методичний супровід профільного навчання і дослідження якісних характеристик результативності організації освітнього процесу.

У 2017-2018 н.р. у ІІ (міському) етапі учнівських предметних олімпіад взяли участь 2122  учні.

Протоколи олімпіад зафіксували 74 – І місця, 127 – ІІ, 276 – ІІІ, що становить 22, 5 % від загальної кількості учасників ІІ етапу.

Найвищий показник І місць зафіксовано серед закладів для обдарованих дітей у ТУГ (25,7 %), ТСШ № 3 (18,9 %), серед закладів загальної середньої освіти– ТЗОШ № 26 (5,4 %), 16 (4,1 %).

Найвищий показник ІІ місць – ТСШ № 3 (18,1 %), ТУГ (17,3 %), серед закладів загальної середньої освіти – ТЗОШ № 14 (4,7 %).

Найвищий показник ІІІ місць – ТУГ (15,6 %), ТСШ № 3 (8,7 %), серед закладів загальної середньої освіти – ТЗОШ № 24 (3,3 %).

Найвищі показники в особистій першості продемонстрували Софія Бойко (ТКГ), яка стала призером  6 олімпіад; учні 8-11 класів Роксолана Малиняк (ТНВК Ш-ЕЛ№ 9), Віта Костюк (ТЗОШ № 14), Богдан Вдовін (ТТЛ) – 5 олімпіад; Святослав Хома (ТЗОШ № 16), Вікторія Костецька, Петро Волошин (ТУГ) – чотирьох. Переможцями та призерами трьох олімпіад стали 23  учні ТУГ, ТТЛ, ТСШ № 3, 5, 17, 29,  ТНВК № 9, 15, Школи-колегіуму, ТЗОШ № 11, 22, 23.

                На ІІІ (обласному) етапі олімпіад команда міста Тернополя складалася з   121 учасника, з них  вибороли призові місця 96 учнів, що становить  79,3 %. На обласному етапі команда міста зайняла 30- І місць, 39- ІІ місць та 27- ІІІ місць.

У ІV етапі олімпіад у складі обласної команди брали участь 29 учнів з міста Тернополя. Із них 9 учнів стали призерами Всеукраїнського етапу, що становить 31,1%. Відповідно до міської Програми розвитку освіти усім переможцям будуть виплачені грошові премії ТМР.

Високірезультати, як і впродовжостанніхроків, показалиТернопільськаспеціалізована школа І-ІІІ ст. № 3 з поглибленимвивченняміноземнихмов, Українськагімназіяім. І.Франка та Тернопільський технічнийліцей.

У лютому з проектом «Альтернативна олімпіада – перспективна форма неформальноїосвітиобдарованихучнів як практика формуваннядружнього до дитинисередовища»  ЛЯНОД  брала  участь у Всеукраїнськомуконкурсісеред громад-членівАсоціаціїмістУкраїни, а уже у травні проект буввизнанийкращимсеред 140 учасників конкурсу і запрошений  на семінар-тренінг для представниківорганівмісцевогосамоврядування «Формуваннямоделігромади, дружньої до дитини», якийпроводився за сприянняАсоціаціїмістУкраїни та підтримки USAID.

У  XVIІІ Міжнародному конкурсі з української мови ім. Петра Яцика учениця 3 класу ТЗОШ  № 16  Богач Антоніна   (учитель Вальчишин Л.В. ) стала переможцем заключного етапу конкурсу і отримуватиме стипендію Президента України.

ІІ місце виборола студентка  4 курсу Державного професійно-технічного навчального закладу «Тернопільське вище професійне училище ресторанного сервісу й торгівлі» Марія Лебідь.

ІІ місце також і у Мартинюк Анастасії, студентки ІІ курсу Технічного коледжу Тернопільського національного університету імені Івана Пулюя.

ІІІ  місце отримала Анна Мерецька, учениця 6 класу Тернопільської Української гімназії ім. Івана Франка.

Стипендію Кабінету Міністрів України, стипендію Президента України призначено ще 4 учням м.Тернополя, переможцям предметних олімпіад та МАН:

  • Томчуку Євгену, учню ТУГ ім.Франка;
  • Петришину Станіславу, учню ТУГ ім.Франка;
  • Турківській Вікторії, учениці ТСШ І-ІІІ ст. №5 з поглибленим вивченням іноземних мов;
  • Авдєєву Богдану, учню ТУГ ім.Франка.

У  2017-2018 н.р. випускникам ЗЗСО було вручено 114 золотих та 42 срібних медалей.

Із метою залучення учнівської та студентської молоді до активного творчого життя, розвитку їх художніх здібностей, популяризації творчості тернопільських художників, для обміну досвідом із впровадження педагогічних інновацій у розвитку мистецьких здібностей обдарованих дітей за сприяння Тернопільської міської ради, управління освіти і науки, ТКМЦ було проведено сім пленерів.

З метою підтримки обдарованих  і талановитих учнів закладів загальної середньої освіти, стимулювання їх творчості та засвідчення особистих досягнень, відповідно до Положення про іменні стипендії Тернопільської міської ради для обдарованих дітей міста Тернополя, у 2017-2018 н.р. іменні стипендії міського голови у 17 номінаціях отримували 45 учнів та 30 учнів у номінації «Кращий учень школи» (по 300 грн на місяць).У 2018-2019 н.р. стипендію міського голови отримуватиме 81 ученьзакладів загальної середньої освіти.

 

Траєкторія успіху вчителя нової української школи

 

  Сьогодні багато освітніх закладів  міста працюють в  інноваційному режимі, але перебувають на різних його етапах. Окремі заклади мають чітку концепцію розвитку свого закладу, програму дослідження й певні результати  експериментальної роботи.

Враховуючи модернізаційні виклики реформи, в місті створено нову модель методичної інфраструктури – ІНТЕРАКТИВНУ ШКОЛУ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ (предмети базового компоненту), осучаснено форми методичної роботи, які сприяли інноваційному розвитку освіти Тернополя, готували освітян міста до впровадження нового Держстандарту та реалізовували завдання Концепції  Нової української школи.

Проаналізувавши роботу ІШСВ у 2017-2018 н.р., можна стверджувати, що дана модель методичної інфраструктури міста є сучасною, мобільною, ефективно працює на випередження, сприяє підвищенню професійного рівня педагогів.  Зроблено важливі кроки до перетворення науково-методичної роботи в ефективний важіль розвитку компетентнісного методичного середовища Тернополя.

      З метою створення умов для забезпечення якісної освіти в методичній інфраструктурі м.Тернополя  важливе місце відведено Школі педагогів нової формації, успішне проведення якої забезпечується методичним центром із 2016 року. Заняття ШПНФ сприяли формуванню професійних компетентностей керівників дошкільних закладів освіти, загальної середньої та позашкільної освіти та їх заступників, голів шкільних методичних об’єднань учителів початкових класів, батьківської громадськості.

Секційні засідання ШПНФ проводили  досвідчені науковці України та креативні педагоги міста:

Артур  Кочерян,Балик Надія, Барна Ольга, Прашко Олена, Гузар Олена, Шмигер Галина, Глинська Марина, Пахомова Світлана, Ремех Тетяна, Боднар Оксана та ін.

Учасники Школи активно долучилися до аналітичної діяльності в групах, висловили міркування щодо актуальних тенденцій в  контексті розбудови української школи, спроектували траєкторію особистого професійного зростання в парадигмі  сучасної інноватики,  виявили готовність до методичної діяльності та  окреслили компетентності вчителя цифрового світу.

Завдяки роботі в 8 локаційних платформах освітяни мали змогу отримати не лише теоретичні знання, але й практичні навики  впровадження  педагогічних інновацій сфери ІКТ, змішане навчання, перевернуте навчання, STEM – освіта, та дізнавалися, як будувати Нову українську школу за новими стандартами.

Про інноваційну діяльність керівника як інструмент ефективного розвитку освітнього закладу розповів директор ТЗОШ І-ІІІ ступенів № 13 Вавричук Руслан, а  Баляк Світлана, заступник директора Тернопільської класичної гімназії, довела, що інноваційне середовище – необхідна умова розвитку професійних компетентностей педагогів.

Почесний гість ШПНФ-  головний редактор педагогічних видань газети «Шкільний світ» та журналу «Методист» Харченко Наталія, відзначила інноваційність та актуальність нововведень в освіті м.Тернополя, доцільність та ефективність повної зміни структури методичної роботи  міста в умовах реформування освіти. Напрацювання освітян м.Тернополя висвітлено у журналі «Методист». Вийшов з друку спецвипуск журналу, в якому вміщено доробок науково-педагогічних працівників ТКМЦ НОІМ та освітян міста у  професійних журналах для методичних служб  України.

Як результат ефективної методичної роботи з педагогами – є їх успішний виступ на V міському конкурсі «Парадигма освітніх інновацій - 2018».

Серед переглянутих виставок   та репрезентованих робіт слід  відзначити креативну та змістовну виставку педагогів ТЗОШ №28,  представлення  досвіду роботи вчителя інформатики ТТЛ Мороз Т.І., заступника директора з навчально-виховної роботи ТЗОШ  № 23 Дмитрусь О.Г., вихователя ГПД ТЗОШ № 26 Смереки Н.П., керівників гуртків СЮТ Чубатого А. В. та Гребеня Р.В.. Досвід педагогів засвідчив ефективність використання і впровадження інноваційних технологій і методик у практику закладів загальної середньої освіти.

Переможцями визнано  шість навчальних закладів : ТКГ, ТСШ №3, ТЗОШ №28, ТЗОШ № 8, Галицький коледж,  СЮТ, які  презентували власні шкільні парадигми, показали їх практичне  застосування в позашкільних та закладах загальної середньої освіти, висвітлили шляхи організації освітніх, педагогічних і управлінських нововведень на форумі педагогічних інновацій, який відбувся у ТЗОШ № 28. Переможці були нагороджені дипломами та грошовими преміями.

Вагомі професійні здобутки методичного центру та закладів освіти міста високо оцінили на всеукраїнських та міжнародних конкурсах. Четвертий рік поспіль Тернопіль успішно виступає на престижному освітянському заході міжнародного рівня «Сучасні заклади освіти», який за своїм фаховим і науковим рівнем, змістовністю ділової програми є найактуальнішим і наймасштабнішим в Україні.

                Змістовий ресурс освіти міста Тернополя на Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти-2018» успішно презентувало управління освіти і науки ТМР, ТКМЦ НОІМ, 20 ЗЗСО та Галицький коледж ім.В’ячеслава Чорновола. Про змістовність, інноваційність та актуальність виставкового матеріалу освітян м.Тернополя позитивно відгукувалися численні відвідувачі Міжнародної виставки.

                Освітяни Тернополя здобули 12 медалей, з яких:7 золотих, 2 срібних та 3 бронзових.

 Золотими медалями нагороджено: методичний центр,  ТЗОШ№13, ТЗОШ№16, ТКГ, Галицький коледж імені В.Чорновола(дві медалі).

Срібними медалями нагороджено: ТТЛ, МСЮТ.

Бронзовими медалями нагороджено: ЗДО №2, ТСШ №3, Вище професійно-технічне училище сфери послуг та туризму.

Традиційно педагоги м.Тернополя успішно виступили у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року – 2018», який проводився з метою пошуку і підтримки творчих педагогів міста, переможцями ІІІ (обласного)  туру конкурсу стали такі педагоги:

 - уномінації "Німецька мова" - Ятчук Марія Андріївна, вчитель іноземної мови гімназії "Гармонія";

- у номінації "Фізична культура" - Булич Лілія Романівна, вчитель фізичної культури Тернопільської спеціалізованої школи I-III ступенів №3 з поглибленим вивченням іноземних мов;

- у номінації "Українська мова та література" - Петрокушин Руслана Володимирівна, вчитель української мови та літератури Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 16 ім. В. Левицького.

Бойко Наталія Зіновіївна, учитель фізики Тернопільського технічного ліцею ( номінація "Фізика" ) стала фіналістом обласного етапу конкурсу.

У загальнонаціональному етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2018» за результатами випробувань «Практична робота», «Тестування з фахової майстерності» Петрокушин Руслана Володимирівна вийшла у фінал, успішно подолала конкурсні випробування «Урок», «Навчальний проект», «Методичний практикум» і посіла ІV місце у всеукраїнському рейтингу.

    З метоюпіднесення статусу педагогічних працівників системи дошкільної освіти, створення можливостей для самореалізації, розкриття творчого потенціалу вихователів закладів дошкільної освіти у 2017-2018 н.р. проведено міський конкурс «Вихователь року-2018». Переможцем стала Дівик Лідія Василівна,вихователь ДЗО № 22.

У Міжнародному конкурсі для вчителів навчальних закладів України та освітніх установ української діаспори «Українознавчі пріоритети навчально-виховного процесу» призові місця вибороли педагоги :школи №23-Климюк Ірина, Лисевич Любов, Палкова Зоряна;ТЗОШ №27-Намака Наталія, Дудар Галина з ТЗОШ №19.

Учасниками підсумкової щорічної конференції eTwinningPlus стали вчителі та директори шкіл, що виграли EuropeanQualityLabel. Тернопіль представляли вчителі ТНВК Ш-Л № 6 Кашуба Наталія, яка виграла відзнаку європейського взірця з проектом “Christmasmysteries», та вчитель гімназії «Гармонія», методист ТКМЦ НОІМ Турчин Оксана.

Учитель ТЗОШ №11 Бринь А.В., як переможець міжнародного проекту з англійської мови, брала участь у проведенні в м.Тернополі Фестивалю нестандартних та дієвих ідей навчання англійської мови в сучасній українській школі за участю методистів міжнародного освітньо-методичного центру DinternalEducationFest від Британської ради.

Управління освіти і науки ТМР у 2018 році виграло європейський грант у рамках проекту «Партисипативна демократія та обгрунтовані рішення на місцевому рівні в Україні» щодо неперервної освіти. Для підготовки та подання матеріалів для здобуття ліцензії МОН України створено проектні групи з числа науковців ЗВО, магістрів управління освіти і науки ТМР, методистів ТКМЦ НОІМ, педагогів-новаторів навчальних закладів Тернополя. З керівниками проектних груп проведено тренінгові навчання та ними складено освітню програму: курсів, спецкурсів обсягом на 1012 сторінок. У рамках даного проекту проведено тренінг для лідерів учнівського самоврядування навчальних закладів та міського учнівського парламенту "Наснага" від ГО "Нова хвиля" "Впровадження інноваційних методів комунікації між учасниками освітнього процесу як основа механізму формування якісних освітніх послуг у громаді".

                ТМР підтримала освітянську ініціативу та надала співфінансування для облаштування навчальних кабінетів, лабораторій. Велика подяка усім, хто долучився до підготовки ліцензійних матеріалів та ТМР - за можливість реалізувати даний проект, який 25 вересня 2018 року було успішно презентовано учасникам Днів діалогу з владою.Сподіваюся, що попереду в нас іще немало спільних успішних проектів.

 

Абсолютну першість у  всеукраїнському конкурсу «Освітній Оскар – 2017», що проводить видавництво «Шкільний світ» під патронатом МОН України, у номінації «Керівник (управління/відділу/департаменту освіти)» здобула директор ТКМЦ НОІМ Литвинюк Г.І.

   У 2017-2018 н.р. освітяни Тернополя (методичний центр, заклади №23, 24, 15,18, 19, СПІМ,) ділилися досвідом роботи з педагогами районів у 7 обласних семінарах.

Приємно констатувати, що з 2019 року вступає Положення про нагородження науковців та педагогів-новаторів освітянської галузі премією ТМР, яка становитиме  у розмірі  до 10 прожиткових мінімумів.

Ми пишаємося здобутками наших колег. Наш успіх – результат злагодженої співпраці команди фахівців найвищого ґатунку, свідчення правильності обраних нами стратегій професійного зростання і запорука нових творчих досягнень.

Національно-патріотичне виховання у контексті «Нової української школи».

Навчальними закладами міста впродовж 2018 року реалізовувались заходи щодо здійснення національно-патріотичного виховання, реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Стратегії національно-патріотичного виховання.

Упродовж 2017-2018 н.р. учнями ЗЗСО і позашкільних навчальних закладів було зреалізовано понад 16 волонтерських проектів, спрямованих на підтримку захисників нашої країни, проведено близько 8 молодіжних флешмобів, 26 акцій, здійснено 7 тривалих проектів патріотичного спрямування.

У навчальних закладах здійснюється оновлення постійно діючих стендів, що відображають подвиг Героїв Небесної Сотні, учасників АТО, оновлення експозицій шкільних музеїв матеріалами про події    революції Гідності, АТО; поповнення бібліотек, кабінетів історії і захисту Вітчизни експозиційними матеріалами «Утвердження нації» і «Народження сучасних Збройних Сил України».

Активно впроваджується музейна педагогіка. Кімнати-музеї діють у закладах загальної середньої освіти: №2,4,6,8,9,11, 18,20,27, ТУГ. Офіційно зареєстровано у МОНУ  5 музеїв, а саме : 1) Музей історії гімназії «Витоки» (ТУГ імені І. Франка, історичний профіль); 2)«Музей «Пам’ять» (ТТЛ, військово-патріотичний, історичний профіль); 3) Зразковий літературно – краєзнавчий музей Богдана Лепкого (ТЗОШ №14, літературно-краєзнавчий профіль); 4) Зразковий музей Героя України В. Чорновола (Галицький коледж імені В. Чорновола, історико-краєзнавчий профіль); 5) Національно-патріотичний музей «Криївка» (ТНВК Ш-ПЛ№2, історико-етнографічний, краєзнавчий профіль), у ТЗОШ №18 діє музей «Революції гідності».

У ЗЗСО міста  функціонують 33 гуртки патріотичного виховання, 6 гуртків «Юний рятувальник» і 6 патріотичних клубів – у закладах №4, 14,16,17,24, ТУГ ім. І.Франка, ТКГ, ГК ім. В.Чорновола.

За підсумками обласного маршу патріотів учасників та переможців районних та міських етапів дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») нагороджено рій «Соколята» (ТНВК Ш-ПЛ №2), рій «Морські соколи» (ТЗОШ №24). Учні навчального закладу №24 представляли Тернопільську область на Всеукраїнському етапі «Сокіл»(«Джура»).

У міському    огляді-конкурсі колективів художньої самодіяльності навчальних закладів міста «Творчість юних тобі, Україно!» хочеться відзначити та подякувати  колективам таких закладів : №3, 4, 5,24, Школа-колегіум, СПОЕ, Галицький коледж, ЦТДЮ, «Зоринка».

                За підсумками ХХІІ Спортивних ігор учнівської молоді Тернопільщини у 2017-2018 навчальному році команди м. Тернополя вибороли перші місця у змаганнях з легкої атлетики, футболу, баскетболу, волейболу, футзалу, настільного тенісу (дівчата). Загалом учні міста відсвяткували перемогу у 10 видах спортивної програми Спортивних ігор з 14.

Міським учнівським парламентом «Наснага» у співпраці з ТКМЦ НОІМ, управлінням освіти і науки, ЦТДЮ проведено низку заходів, спрямованих на формування громадянських компетентностей, розвиток культури демократії учасників освітнього процесу.

   Створено тематичні веб-сторінки на сайтах навчальних закладів для розміщення інформаційних матеріалів щодо національно-патріотичного та військово-патріотичного виховання дітей та молоді.

У 2018 р. відбувся VІІІ Форум шкільних Євроклубів міста Тернополя. У форумі «Україна – Європа: кроки назустріч у спільне майбутнє!», організованому ТКМЦ спільно з гімназією «Гармонія» за сприяння Галицького коледжу імені В'ячеслава Чорновола, взяли участь 8 шкільних Євроклубів навчальних закладів, кращими були заклади №29, ТУГ, «Гармонія».

Оновлене шкільне середовище – інвестиція в розвиток дитини

 

Одним із основних завдань управління освіти і науки та навчальних закладів є реалізація заходів щодо поліпшення матеріально-технічного забезпечення закладів освіти, покращення простору для навчання та виховання. Велику роботу провели адміністрації  закладів освіти, педагогічні колективи, батьківська громадськість по підготовці до нового 2018-2019 н.р.

У закладах дошкільної освіти були проведені поточні ремонти приміщень, проведено часткову заміну каналізаційних мереж, систем водозабезпечення; оновлено обладнання  харчоблоків, пралень; частково замінені меблі, вікна на енергозберігаючі; проведено вибіркову заміну дверних блоків на металопластикові чи дерев’яні, здійснено ревізію електрозабезпечення, упорядковано  території, встановлено нові дитячі ігрові споруди. 

Завершено ремонт пралень у ЗДО № 1, 12. У 2018 році проведено капітальний ремонт пралень та придбано нове обладнання у ЗДО № 10, 30, 34, 36, 37, 38.

Покращено матеріально-технічну базу харчоблоків. Проведено капітальний ремонт харчоблоків у ЗДО № 26, 27. Встановлено нову вентиляцію у ДНЗ № 37,38. Загалом на придбання технологічного обладнання у закладах дошкільної освіти використано 1млн. 115 тис. гривень.

Замінено меблі та проведено ремонти у мийках групових приміщень ЗДО № 21, 26. В одному із групових приміщень ЗДО №4 встановлено посудомийну машину. Власними силами проведено ремонт кухні у ЗДО №13, замінено плитку у ЗДО №18. Окрім того, у дошкільному закладі №18 пошито одяг для персоналу.

Керівниками закладів дошкільної освіти проводиться велика робота по залученню позабюджетних коштів. На умовах співфінансування проведено ремонтні роботи двох групових приміщень у ЗДО № 16, усіх коридорів у ЗДО № 20. Проведено ремонт та закуплено меблі у роздягальні ЗДО № 2, 9, 19, 33, 37, 38. У ЗДО № 37 вже у всіх роздягальнях нові меблі.

З ініціативи батьків у ЗДО № 4, 9, 18, 23, 30 оновлено базу дитячих майданчиків. Слід відмітити креативність в оформленні ігрових та спортивного майданчиків  ЗДО №15.

В усіх закладах дошкільної освіти проведено ремонтні роботи групових приміщень. У ЗДО № 3 оформлені сучасні навчально-пізнавальні куточки, живий куточок діє у ТНВК № 28.

 Ремонт коридорів та сходових кліток проведено у ЗДО № 1, 2, 5, 8, 13, 14, 15, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 29, 33, 34, 36, НВК № 28, 35

Для забезпечення належного художньо-естетичного розвитку дошкільнят проведено  ремонти та оновлені музичні зали у ЗДО № 5, 23, 27, 31,НВК № 32.

У цьому році продовжувалась робота щодо покращення спортивної бази закладів дошкільної освіти. Зокрема, проведено капітальний ремонт спортивних залів у ЗДО № 23, НВК № 28 та облаштовані санвузли для дітей. У ЗДО № 23 за батьківські кошти повністю закуплено новий спортивний інвентар. 

Одним із пріоритетних напрямків роботи діяльності закладу дошкільної освіти  є організація медичного обслуговування та створення необхідних умов у закладі. По-новому оформлені медичні блоки у ЗДО № 5, 9, 34.

На сьогоднішній день актуальним залишається питання пожежної безпеки. Ця робота цілеспрямовано проводиться у ЗДО № 2, 4, 19, 20, 33 та НВК №7.

У цьому році також реалізовувалась програма асфальтування територій дошкільних навчальних закладів. Роботи по асфальтуванню проведені у ЗДО № 5,11,16, 24. Замінено огорожу у ЗДО № 33,встановлено нові ворота у ЗДО № 13. Відремонтовані зовнішні підходи до групових, кухні, пральні у ЗДО    № 8, 14, 31 , НВК №7. 

       Управління освіти і науки спільно з керівниками закладів загальної середньої освіти міста проводить належну роботу щодо покращення матеріально-технічної бази відповідно до сучасних вимог.

                Підготовлено приміщення для учнів 1-х класів з урахуванням вимог Нової української школи, створено умови для організації освітнього простору. Це і відповідні меблі, комп’ютерна техніка, облаштування зон відпочинку, ігрові зони, класні бібліотеки і живі куточки.

      Одним із пріоритетних завдань Нової української школи є формування інклюзивного освітнього середовища, на оснащення якого було використано  276 тис. 957 грн. Належні умови для дітей з особливими освітніми потребами створено у Тернопільській спеціальній школі, ТЗОШ № 4, ТЗОШ № 10, ТЗОШ № 14, ТЗОШ № 8, ТЗОШ № 28.

 На капітальні ремонти  закладів освіти використано 24млн.735тис. грн., на придбання комп’ютерної техніки та іншого обладнання - 4 млн.335 тис. грн.  Окрім цього були залучені позабюджетні кошти.

Проведено капітальні ремонти та модернізація систем тепло-водо- постачання: ТЗОШ № 13,18,25, ліцей № 21;

  • капітальні ремонти санвузлів, заміна сантехніки: ТНВК Ш-ПЛ№2, Колегіум,  ТСШ№17,  ТЗОШ № 24, 26, 27, 28;
  • заміна вікон і дверей: ТТЛ, ТЗОШ № 13, ТСШ № 29;
  • капітальний ремонт харчоблоків: ліцей №21; частково ТНВК Ш-ПЛ № 2, колегіум, ТУГ, ТЗОШ № 25.

      Слід відзначити навчальну лабораторію «Кухня» Галицького коледжу ім.В.Чорновола, обладнану в рамках  Українсько-польско-німецького проекту «Через шлунок до спільної Європи без кордонів».

  • капітальний ремонт обідньої зали їдалень: ТСШ № 3, ліцей № 21, ТЗОШ № 25, колегіум;
  • заміна меблів - придбано парти та шкільні дошки: ТЗОШ № 23, 28, ТСПШ (ІМ), ТУГ, Спеціальна школа, ТСШ № 7, 29;
  • оформлено навчальні кабінети відповідно до сучасних вимог: Галицький коледж, гімназія Гармонія (інформатики, іноземних мов); ТЗОШ №28(інформатики, обслуговуючої праці), ТЗОШ № 18(інформатики, зарубіжної літератури); ТНВК Ш-Л№ 6 (комп’ютерний клас, англійської мови, хімії, обслуговуючої праці); ТНВК Ш-ЕЛ№9 (фізики, біології), ТЗОШ№ 10 (біології), ТЗОШ №14 (кабінет інформатики для початкових класів); Колегіум (хімії); ТЗОШ № 23 (мистецтва); ТУГ (основ наукових досліджень), ТЗОШ № 8(образотворчого мистецтва); обладнано бібліотеку в СПІМ;
  • мультимедійні установки, телевізори,  комп’ютери: ТЗОШ № 24, 18, 20, 26, 28;
  • ремонт спортивного залу: ТЗОШ № 24, колегіум; ТНВК Ш-ПЛ № 2, ТСШ № 17; обладнано нове приміщення для занять спортом в ТЗОШ № 16; відкрито нові спортивні майданчики на території ТСШ № 3,5, 29, НВК № 35.
  • відремонтовано роздягальні: ТЗОШ № 16, 10, ТНВК Ш-ПЛ №2;
  • капітальний ремонт частини коридорів, ТЗОШ № 16, 22, ТСШ № 3, СПОЕ; НВК № 30;

- для зміцнення здоров’я та повноцінного фізичного розвитку дітей у ТНВК № 35 та у ТЗОШ № 22  функціонують басейни, до початку навчального замінено електрообладнання для обслуговування басейну та придбано хімзасоби.

За кошти громадського бюджету здійснюється капітальний ремонт і облаштування борцівського залу ТСШ № 17 в межах реалізації проекту «Осередок олімпійської боротьби».

На базі ТНВК Ш-ПЛ 2 вперше в Україні відкрито соціально-спортивну школу Фонду «Реал Мадрид», відбулося офіційне відкриття оновленого спортивного залу.

 

Підсумовуючи сказане,  можемо констатувати :

 

за активної підтримки депутатського корпусу, у співпраці з міським головою та міською радою, батьківською громадськістю нам вдалося не лише забезпечити стабільну роботу галузі, а й зробити реальні кроки щодо модернізації багатьох освітніх ланок на шляху до Нової української школи.

 

 

Начальник управління                                                                              О.П.Похиляк