Тернопільська міська рада інформує

  • Video
    Звіт міського голови Тернополя Сергія Надала за 2023 рік

Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою вул. 15 Квітня гр. Шимуді Б.А.

Тернопільською міською радою, на виконання рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 08.04.2024 у справі №500/1046/24, розглянуто заяву Шимуди Богдана Афанасійовича (адреса проживання вул.15 Квітня, _, м. Тернопіль)  із реєстраційним номером 24538/23 від 25.12.2023 із проханням дати дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею до 0,0550га для ведення індивідуального садівництва в межах норм безоплатної приватизації за адресою вул. 15 квітня, м. Тернопіль.

Під час розгляду заяви Шимуди Богдана Афанасійовича та доданих до неї документів, а саме: копії паспорту та картки платника податків; копії посвідчення особи з інвалідністю; копіїІнформації  з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; викопіювання з плану м. Тернопіль з нанесенням проектної ділянки земельної ділянки; кадастрового плану земельної ділянки, аналізу фактичних обставин справи, їх детальної правової оцінки з урахуванням наявного нормативного регулювання та додатково отриманих відомостей встановлено невідповідність місця розташування об’єкта вимогам законів (статтям 35, 118, підпункту 5 пункту 27 Розділу X «Перехідних положень» Земельного кодексу України (далі-ЗК України), ст. 1, 17, 18, 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, Генеральному плану м. Тернополя та Плану зонування території м. Тернополя, що підтверджується наступним.

Відповідно до статті 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить:

а) розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад;

б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Частиною шостою статті 118 ЗК України регламентовано, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення садівництва у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об’єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що  містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Відповідно до статті 17 вказаного Закону генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Відповідно до статті 18 вказаного Закону План зонування території розробляється у складі комплексного плану, генерального плану населеного пункту з метою визначення умов та обмежень використання території у межах визначених функціональних зон.

План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Зокрема, відповідно до Генерального плану м. Тернополя земельна ділянка, яку Шимуда Б.А. бажає відвести у власність, розташовується частково на території багатоквартирної житлової забудови та частково на території зелених насаджень.

Відповідно до Плану зонування території м. Тернополя земельна ділянка, яку Шимуда Б.А. бажає відвести у власність, розташовується частково у зоні змішаної багатоквартирної житлової забудови та громадської забудови (від 9-ти до 16-ти поверхів) Ж-4 та частково в підзоні зелених насаджень спеціального призначення Р-3с.

Пояснювальною запискою містобудівної документації «Тернопіль. Внесення дострокових змін до плану зонування території міста» визначено переважні та супутні види використання територій згідно Плану зонування території м. Тернополя, відповідно до якої:

 Ж-4. Зона змішаної багатоквартирної житлової та громадської забудови.

Переважні види використання:

- житлові будинки від 9-ти до 16-ти поверхів (відповідно до розробленої містобудівної документації в якості архітектурних акцентів);

- загальноосвітні та спеціалізовані учбові заклади всіх типів;

- окремо розміщені, вбудовано-прибудовані дитячі заклади, в т.ч. зблоковані з початковими школами;

- окремо розташовані і вбудовано-прибудовані адміністративні установи, підприємства торгівлі, обслуговування, громадського харчування;

- технічні будівлі та споруди;

- озеленені території;

- клуби багатоцільового та спеціалізованого призначення;

- бібліотеки;

- виставочні зали;

- спортивні майданчики;

- аптеки;

- амбулаторії, консультативні медичні заклади;

- поштові відділення, телефонні та телеграфні станції;

-усі типи використання, дозволені у зоні Г, які можуть розміщуватись в окремій будівлі чи на будь-якому поверсі будинку іншого призначення.

Супутні види дозволеного використання:

-  вбудовані, підземні, напівпідземні гаражі та відкриті стоянки;

-  відкриті стоянки для тимчасового зберігання автотранспорту з розрахунку відповідно ДБН 360-92**;

-  розміщення територій для паркування автомобілів, господарських, ігрових, спортивних майданчиків;

- споруди комунальної та інженерної інфраструктури, необхідної для обслуговування даної зони.

Р-3с. Підзона зелених насаджень спеціального призначення.

Зона Р-3с - зелених насаджень спеціального призначення виділена для забезпечення правових умов створення і збереження спеціальних зелених насаджень як фактору захисту навколишнього природного середовища від негативного антропогенного впливу.

Не допускається розміщувати:

-  житлові будинки з при домовими територіями, гуртожитки, готелі, будинки для приїжджих;

-  дитячі дошкільні заклади, загальноосвітні школи, лікувально-профілактичні й оздоровчі заклади, стаціонари;

-  спортивні споруди, сади, парки, садівничі товариства;

-  охоронні зони джерел водопостачання, водозабірні споруди;

-  не допускається вирощування сільськогосподарської продукції, ведення тваринництва.

Відповідно до ч. 3 ст. 35 ЗК України земельні ділянки, призначені для садівництва, можуть використовуватись для закладання багаторічних плодових насаджень, вирощування сільськогосподарських культур, а також для зведення необхідних будинків, господарських споруд тощо.

Відповідно до п.3 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним або юридичним особам для містобудівних потреб допускається за умови, що відповідні земельні ділянки розташовані в межах території, щодо якої затверджено принаймні один із таких видів містобудівної документації на місцевому рівні:

комплексний план, складовою частиною якого є план зонування території;

генеральний план населеного пункту, складовою якого є план зонування території;

план зонування території як окремий вид містобудівної документації на місцевому рівні, затверджений до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель";

детальний план території.

Враховуючи наведене, вбачається невідповідність місця розташування земельної ділянки, яку Шимуда Б.А. бажає відвести у власність, оскільки її цільове призначення не відповідає функціональному призначення територій, котре визначене містобудівною документацією міста Тернополя, зокрема Генеральним планом м. Тернополя та Планом зонування території м. Тернополя.

Також, як на момент звернення Шимуда Б.А. до міської ради, так станом і на сьогодні в Україні діє воєнний стан, правовий режим якого визначається Законом України «Про правовий режим воєнного стану».

З огляду на зміни, які внесені до ЗК України Законом №2145-IX від 24.03.2022, підпунктом 5 пункту 27 Розділу X «Перехідних положень» ЗК України  встановлено, що до припинення (скасування) воєнного стану в Україні органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.

Відтак вбачається, що заява Шимуда Б.А.. не підлягає до задоволення також в силу вимог підпункту 5 пункту 27 Розділу X «Перехідних положень» ЗК України.

До повноважень місцевих рад, визначених пунктом "а" статті 12 Земельного кодексу України, належить розпорядження землями територіальних громад.

У свою чергу згідно із пунктом 34 частини першої статті 26 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Враховуючи зазначене, керуючись статтями 35, 118, підпунктом 5 пункту 27 Розділу X «Перехідних положень» ЗК України, ст. 1, 17, 18, 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про адміністративну процедуру», враховуючи висновки постійних комісій міської ради з питань містобудування, з питань регулювання земельних відносин та екології, міська рада

ВИРІШИЛА:

1.Відмовити в надані дозволу Шимуді Богдану Афанасійовичу (рнокпп _) на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею до 0,0550га для ведення садівництва за адресою вул. 15 Квітня.

2.Дане рішення вважається доведеним до відома заявника та набирає чинності з дня його публічного оголошення шляхом оприлюднення на офіційному веб-сайті міської ради.

3.Дане рішення може бути оскаржено відповідно до вимог статтей 78, 79, 80 Закону України «Про адміністративну процедуру», у судовому порядку.

4.Контроль за виконання цього рішення покласти на постійну комісію з питань регулювання земельних відносин та екології.