НАЗК маніпулює інформацією щодо премій міського голови Тернополя, не надає протокол для ознайомлення, але публікує його у соцмережах

НАЗК нарешті оприлюднило протокол у соціальних мережах і це стало єдиною можливістю з ним ознайомитися для міського голови Тернополя. Оскільки до цього часу НАЗК не надсилав протокол ні міському голові, ні на адресу Тернопільської міської ради, тим самим порушуючи конституційна права та норми законодавства.

Відповідно міський голова не мав можливості подати свої пояснення, які повинні бути відображені у протоколі, або ж відмовитися від підпису протоколу та вказати мотиви відмови. До речі, про факт складання протоколу міський голова теж дізнався з публікації на сайті НАЗК.

Розмір премії.

Повномасштабна війна в Україні розпочалася 24.02.2022 року. І всупереч гучним заголовкам у публікації НАЗК, розмір премії міського голови з цієї дати не перевищувала 100% розміру посадового окладу. Окрім того, інформація про розмір премії надавалася на запити усіх бажаючих і на час війни вона становила, у березні 2022 року – 90%, з квітня по листопад-100%, а у грудні – 0%. Окрім того, розмір цієї премії є нижчим, аніж у інших посадових осіб міської ради.

Також у 2022 році міський голова взагалі не отримував матеріальної допомоги.

Відповідно, публікації НАЗК щодо розміру премії на час війни та інформація про отримані матеріальні допомоги – неприйняті та є неправдивими. І загалом така дискусія з НАЗК щодо цих питань повинна відбуватися в іншій площині, що передбачена чинним законодавством.  Оскільки публікації НАЗК порушують один із основних принципів – принцип презумпції невинуватості, який закріплений у ст. 62 Конституції України. Цей принцип встановлює правило, відповідно до якого, особа вважається невинуватою у вчиненні правопорушення, доки її вину не буде доведено в законному порядку, тобто у судовому рішенні.

Хто встановлював розмір премії

Теперішня каденція міського голови Сергія Надала розпочалася у 2020 році. На першому засіданні виконавчого комітету була створена комісія з визначення розміру премії міському голові, яка й скеровувала до виконання офіційний документ щодо розміру премії. Таким чином, міський голова не встановлював собі розмір премії, а лише як розпорядник коштів скеровував рішення Комісії до виконання.

Тому відсутні правові підстави стверджувати про максимальний розмір премії міського голови, оскільки такий розмір премії нормами законодавства не встановлений. А у цьому випадку щомісячний розмір премії міського голови визначається у кожному місяці бюджетного року в межах фонду оплати праці окремою Комісією.

Щодо терміну конфлікту інтересів

У зазначеній публікації НАЗК вказує, що у Базі знань НАЗК (покликання http://bit.ly/43dgUjC) можна дізнатися про те, як отримувати премії без конфлікту інтересів, однак, здійснивши  детальне вивчення цих матеріалів можна дійти висновку, що там відсутні будь-які роз’яснення, що стосуються правовідносин, описаних у протоколі НАЗК та погодитись з тим,  що  конфлікт інтересів під час прийняття керівником рішення про встановлення того чи іншого виду виплати буде відсутній, якщо він зобов’язаний встановити конкретний розмір виплати, і законодавство не дає змоги йому зробити вибір щонайменше із двох чи більше можливих варіантів розмірів виплати (відсутність дискреції).

Тай загалом, з часу повномасштабного вторгнення робота міських голів полягала не лише межах виконання «функціональних обов’язків чи дотриманням правил внутрішнього трудового розпорядку, трудової дисциплінки», - як це у протоколі пише НАЗК, а й передбачала цілодобову роботу для забезпечення життєдіяльності міста в час війни.