За дорученням міського голови Сергія Надала управління транспорту, комунікації та зв’язку міськради проводить навчання для водіїв маршруток у Тернополі. Про причини таких кроків та очікувані від них практичні результати ми дізналися від головного транспортника міста Ігоря Мединського.
- Ігоре Григоровичу, чим зумовлена необхідність проводити навчання водіїв у Тернополі?
- До нас в управління, на довідку 1580, на сайт міськради надходять окремі звернення мешканців про роботу водіїв громадського транспорту. Тому міський голова дав доручення провести серйозну роботу в цьому напрямку
Водій має бути стриманим і ввічливим. Навчання є своєрідним застереженням для недобросовісних водіїв. Вони повинні дотримуватися чітко зазначених в договорі з міськрадою правил: не порушувати графік руху, бути тактовними, не курити, не говорити за кермом по телефону тощо. Участь в семінарах приймали відповідальні особи ДАІ і транспортної інспекції. Також на навчання ми запросили психолога, яка розповідала водіям, яким чином можна уникати конфліктів і позбуватися психологічної напруги, налаштовувати емоції на позитивну хвилю. Ми ознайомили водіїв з їхніми правами і обов’язками, і будемо вести контроль за цим процесом. Незабаром завершимо встановлення GPS-навігаторів, які відстежуватимуть кожен крок водіїв – дотримання розкладів руху,( виїзд, заїзд, відстій на зупинці тощо) та забезпечуватимуть оголошення зупинок на маршрутах.
За виявлені порушення винуватих водіїв усуватимуть від перевезень пасажирів та залучатимуть до гаражних робіт. Хочу зазначити, що на працю водіїв не лише скаржаться. Останнім часом за роботу окремих маршрутів дякують – і, думаю, до цього ми всі маємо прагнути.
- З якими проблемами стикаються самі водії?
- Всі озвучені під час навчання пропозиції від водіїв ми врахуємо.
Для дисциплінованості водіїв хочемо відновити уніформу – це не лише створить позитивний імідж для перевізників, а й буде показовим прикладом того, що людина є при виконанні своїх обов’язків.
Є претензії щодо розміщення транспортних засобів біля зупинок – навскоси, на пішохідному переході тощо. Часто водій просто не може виконати вимогу зупинитися не далі, як на відстані кроку від бордюру, бо якщо на зупинці стоять припарковані автомобілі, то водій дійсно не має як під’їхати ближче. За цим слідкують працівники ДАІ і транспортної інспекції.
На державному рівні обговорюється питання підвищення штрафів для водіїв, які перешкоджають руху маршрутних транспортних засобів.
Обов’язок перевізника, у свою чергу, подати на маршрут технічно справні, належно укомплектовані транспортні засоби.
Однак водії рідко звертаються письмово зі своїми проблемами. Ми налаштовані на діалог. Власне, для цього і були запроваджені навчання для водіїв – не лише контролювати, а розробити спільну стратегію, як надавати якісні послуги пасажирам.
- Чи правда, що водіїв навчатимуть також надавати першу невідкладну допомогу?
- Перевізники оплачуватимуть водіям навчання по наданню першої невідкладної допомоги, адже в дорозі бувають різні випадки. Хто не матиме посвідчення – його не допускатимуть керувати транспортним засобом.
Забезпечити безпеку пасажира – одне з пріоритетних завдань перевізника і водія.
- У пресі донедавна звучали зауваження щодо роботи соціального транспорту. Яка ситуація наразі з «соціалками»?
- Існують окремі випадки стосовно недовиконання перших і останніх рейсів та роботи «соціальних» автобусів. Водії та перевізники попереджені про відповідальність щодо виконання розкладів руху та забезпечення роботи «соціальних» автобусів. Управлінням розроблені похвилинні графіки, в яких враховано рух «соціальних» автобусів. Тож при чіткому дотриманні графіку всіма водіями не повинно бути проблем.
За роботою маршруток, крім автоінспекції, управління транспорту та транспортної інспекції, в місті слідкують громадські інспектори. Вони даватимуть нам звіти про те, які порушення є на маршруті і ми прийматимемо відповідні міри. . Окремі питання будуть вирішуватися на місці.
- Міська рада, очевидно, поступово покращує роботу громадського транспорту в Тернополі. Чи будуть стосуватися ці кроки роботи таксі?
- Наразі проводимо навчання водіїв маршруток. Є затверджений графік цих навчань.
Що стосується роботи таксі, то за участю фахівців Державтоінспекції, транспортної інспекції, муніципальної поліції та податкової інспекції проведено роз’яснювальну роботу стосовно того, як має працювати таксі. В першу чергу – легально і відповідно до законодавчих нормативів. На наради запрошували самих таксистів,довели їх до відома, що їх діяльність повинна проводитись виключно в правовому полі. Ми будемо проводити рейди та виявляти тих, хто працює поза ним.
Після прийняття змін до законодавства таксі в місті їздитимуть по договорах з міськрадою, на кількість машин може бути встановлена квота і, відповідно, міська рада буде мати більший вплив на регулювання їх діяльності.