Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України запроваджено на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 червня 2012 р. №401 “Про доступ до послуг у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування”. Його створення призначено забезпечити покращання якості та оперативності обслуговування громадян щодо надання електронних послуг Фонду, можливість подальшого впровадження технології електронного урядування в соціальній сфері.
Для захисту персональних і конфіденційних даних прийнято певні міри. Підписуючи заяву про доступ до веб-порталу, громадянин тим самим дає згоду на отримання такої інформації засобами веб-порталу.
Щоб сторонні не змогли скористатися даними, інформація буде знеособленою, по якій неможливо буде ідентифікувати особу. Виписки надходитимуть без зазначення прізвища, імені та по-батькові, без ідентифікаційного коду чи даних паспорта. Також інформація надходитиме у такому вигляді, що її неможливо буде скопіювати чи роздрукувати. Це теж робиться з метою захисту даних.
Для того, щоб зареєструватися на ВЕБ-Порталі Пенсійного фонду необхідно звернутися у Відділ прийому та обслуговування громадян Управління Пенсійного фонду України в м.Тернополі, що знаходиться за адресою Майдан Волі,3 та заповнити відповідну заяву (її можна роздрукувати з веб-порталу), маючи при собі паспорт та ідентифікаційний код.
Для реєстрації юридичних осіб потрібно мати документ, що посвідчує належність до цієї організації.
Вам видадуть розписку про отримання заяви, а також реєстраційний код.
Зайшовши на веб-портал, потрібно ввести код, вибрати собі логін та пароль, вказати адресу електронної скриньки, на яку приходитимуть відповіді від Пенсійного фонду.
На вказану електронну скриньку прийде лист – підтвердження реєстрації на веб-порталі.
НАЙЗРУЧНІШІ МОЖЛИВОСТІ ПОРТАЛУ
Виписка з системи персоніфікованого обліку
З 2000 року в Україні в повному об’ємі запроваджено персоніфікований облік відомостей про застрахованих осіб (фактично, щодо всіх працюючих та само зайнятих осіб). За даними цього обліку здійснюється призначення пенсій. Отже, інформація, накопичена в базах даних персоніфікованого обліку, є дуже важливою для Вашої майбутньої пенсії.
Пенсійний фонд надає можливість здійснювати постійний контроль за такими даними, як:
- Перелік страхувальників, які подавали відомості до системи персоніфікованого обліку;
- За кожний місяць, починаючи з 2000 року, по кожному зі страхувальників: сума заробітку, з якої сплачені страхові внески, кількість днів для стажу, відмітка про сплату пенсійного/єдиного внеску;
- Загальні показники за кожний рік, помісячно: загальна сума заробітку, з якого сплачені страхові внески (усього та в межах максимальної величини), страховий стаж;
- Відомості про спеціальний (пільговий) стаж, та відомості про стаж, який зараховується без сплати страхових внесків (БСВ), по страхувальниках і по роках.
Виписка з пенсійної справи (для пенсіонерів)
Пенсіонери – користувачі Веб-порталу мають змогу, не виходячи з дому, отримати такі відомості з власної пенсійної справи, як:
- Назва Закону України, згідно якого призначено пенсію;
- Вид пенсії;
- Сума призначеної пенсії, з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством;
- Дата закінчення виплати пенсії (для пенсій, призначених на певний строк).
Попереднє замовлення паперових документів
Для Вашої зручності Пенсійний фонд вводить послугу попереднього замовлення паперових документів.
Засобами Веб-порталу Ви можете подати заяву - запит на підготовку паперових документів:
- виписки з системи персоніфікованого обліку;
- виписки з пенсійної справи (для пенсіонерів);
- виписки про стан розрахунків з ПФУ (для страхувальників).
Отже, розроблено дуже цікаву і перспективну технологію, яка надає багато зручностей при взаємодії з Пенсійним фондом.
М.В.Сопільняк
головний спеціаліст відділу
програмно-технічного забезпечення
Управління Пенсійного фонду України в м. Терноплі