Досить часто виникає запитання про те, хто має видавати уточнюючу довідку про період роботи зі шкідливими й важкими умовами праці в разі передачі первинних документів підприємства, що перебуває в стадії ліквідації, в архівну установу.
У ст. 46 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ( далі Закон ) визначено, що після завершення всіх розрахунків із кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт і ліквідаційний баланс. Якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи – банкрута. Копію цієї ухвали надсилають органу, який здійснює державну реєстрацію юридичної особи – банкрута та органи державної статистики для виключення юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Ліквідатор виконує свої повноваження до внесення в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців запису про припинення діяльності юридичної особи – банкрута.
Водночас у ст. 48 Закону передбачено, що до винесення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи – банкрута (до завершення ліквідаційної процедури) ліквідатор зобов’язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута й за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи й діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце їх подальшого зберігання.
Отже, в разі перебування підприємства у стадії ліквідації, уточнюючу довідку для призначення пенсії на пільгових умовах відповідно до ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» видає ліквідатор на підставі копій відповідних документів, наданих архівами, яким передано на зберігання первинні документи підприємств, що перебувають у стадії ліквідації.
Галина Гумницька
заступник начальника ОУ ПФУ
Тернопільської області