Для отримання пенсії необхідно звернутися в управління Пенсійного фонду України за місцем фактичного проживання (перебування). При собі необхідно мати такі основні документи (за наявності):
- Паспорт;
- Посвідчення одержувача пенсії, допомоги, пільговика;
- Довідку або копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду.
Внутрішньо переміщена особа має обов’язково звернутися в орган соціального захисту за новим місцем проживання (перебування) для отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, виданої відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014р. №509.
Така особа надає в територіальний орган Пенсійного фонду разом із зазначеною довідкою заяву про переведення її до пенсійної справи, документи, що підтверджують особу, та заяву про перерахунок пенсії на рахунок в АТ «Ощадбанк».
За законодавством України поновлення виплати пенсії здійснюється відповідно до Порядку призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 08.06.2016р. №365. Подальша виплата пенсії буде здійснюватись відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.2014р. №637 «Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам».
Порядок отримання пенсії особою, яка проживає на тимчасово окупованій території
Громадяни України, які проживають на тимчасово окупованій території, можуть оформити продовження виплати пенсії або її призначення за законодавством України, звернувшись в:
- Головне управління Пенсійного фонду України в херсонській області – щодо отримання пенсії відповідно до ЗУ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (крім військовослужбовців строкової служби та членів їх сімей) або згідно з міжнародними договорами України з пенсійного забезпечення, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;
- Управління Пенсійного фонду України в Генічеському, Каланчацькому, Ново троїцькому та Чаплинському районах Херсонської області – щодо отримання пенсії відповідно до інших законодавчих актів.
Порядок виплати пенсії та надання соціальних послуг громадянам України, які проживають на території АРК та м.Севастополя, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014р. №234.
Зокрема відповідно до Порядку така особа має надати заяву про отримання пенсії із зазначенням місця проживання (реєстрації) та паспорт громадянина України (паспорт громадянина України для виїзду за кордон).
Після отримання від пенсійного фонду Російської Федерації паперової пенсійної справи заявника та інформації про дату останньої виплати здійснюється поновлення виплати пенсії.
Виплата пенсії, надання соціальних послуг здійснюється щомісяця поштовими переказами, зокрема міжнародними, за місцем проживання особи на території Автономної Республіки Крим та м.Севастополя.
За бажанням особи виплата пенсії, надання соціальних послуг можуть здійснювати відповідно до Порядку виплати пенсій та грошової допомоги за згодою пенсіонерів та одержувачів допомоги через їх поточні рахунки у банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.1999р. №1596, за умови відкриття рахунку в банку, розташованому за межами тимчасово окупованої території, з яким територіальний орган уклав відповідний договір.
Переказ пенсії особам здійснюється за умови подання щороку до 31 грудня в територіальний орган документа про посвідчення факту, що фізична особа є живою, або паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон).
У разі неподання зазначених документів виплата пенсії припиняється з 1 січня наступного року та поновлюється після їх подання.
Віталій Шаховал
заступник начальника
Тернопільського об’єднаного управління
ПФУ Тернопільської області