Тернопільська міська рада інформує

  • Video
    Публічне представлення інформації про виконання бюджету Тернопільської громади за 2024 рік

Нова Книга обліку доходів і витрат для підприємців: деталі заповнення

Які особливості заповнення нової Книги обліку доходів і витрат, котру ведуть приватні підприємці та самозайняті особи? (запитували під час семінару)

Відповідають фахівці інформаційно-комунікаційного відділу Тернопільської об’єднаної ДПІ ГУ Міндоходів у Тернопільській області.

Для початку нагадаємо, що Наказом №481 від 16 вересня 2013 р.  Міністерство доходів і зборів України затвердило нову книгу обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування та самозайняті особи.

Нова форма книги містить 9 граф (у попередній книзі їх було 12). Книгу обліку доходів та витрат можна вести як у друкованому, так і в електронному вигляді ( за вибором платника податку ). Для цього в порядку ведення книги обліку доходів і витрат прописано низку процедур ( окремо для паперового варіанту, окремо для електронного варіанту книги ), пов'язаних з її реєстрацією в органі Міндоходів.

Записи в книзі виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.

У порядку ведення книги обліку доходів і витрат зазначено, що фізичні особи - підприємці, зареєстровані як платники податку на додану вартість, не включають до витрат і доходу суми податку на додану вартість, що входять до ціни придбаних або проданих товарів, робіт і наданих послуг.

Зауважимо ,що окремий порядок внесення відомостей до книги встановлено для самозайнятих осіб. Дані книги заповнюються в гривнях із копійками і використовуються самозайнятою особою для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.