Тернопільська міська рада інформує

  • Video
    Звіт міського голови Тернополя Сергія Надала за 2021 рік

Держбюджет на 2022 рік, прийнятий Верховною Радою, враховує пропозиції АМУ

2 грудня Верховна Рада України прийняла у другому читанні та в цілому як закон проєкт Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» № 6000 від 15.09.2021.

Асоціація міст України пропонує аналіз прийнятого проєкту Держбюджету-2022 в частині місцевих бюджетів та міжбюджетних трансфертів.

Державний бюджет на 2022 рік для бюджетів територіальних громад передбачає:

В рамках виконання Меморандуму про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері постачання теплової енергії та постачання гарячої води в опалювальному періоді 2021/2022 рр. (пункт 2.19 Бюджетних висновків):

11 млрд грн – завдяки збільшенню на 2022 рік до 64% частки ПДФО, що зараховується до бюджетів місцевого самоврядування за рахунок зменшення доходів загального фонду державного бюджету від цього податку;

1,5 млрд грн - додаткова дотація на проведення розрахунків протягом опалювального періоду за енергоносії та комунальні послуги, які споживаються установами, організаціями, підприємствами, що утримуються за рахунок відповідних місцевих бюджетів, її розподіл передбачено між обласними бюджетами.

Окрім того:

9,0 млрд грн -  завдяки збереженню зарахування 13,44% акцизів на пальне;

16,3 млрд грн базової дотації та 10,8 млрд грн реверсної дотації для горизонтального вирівнювання податкоспроможності територій;

2,95 млрд грн - додаткову дотацію на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я, її розподіл передбачено між обласними бюджетами.

За сферами:

⇒ ОСВІТА

108 млрд грн освітня субвенції (на 8,4 млрд грн або на 8,4%  більше, ніж у 2021 році)

до другого читання уточнено розподіл освітньої субвенції між місцевими бюджетами з урахуванням застосування фактичних даних про кількість учнів станом на 05.09.2021

Субвенції:

1,4 млрд грн - на реалізацію програми «Нова українська школа» (обсяг фінансування зберігається на рівні 2021 року)

1,4 млрд грн - «Спроможна школа для кращих результатів» (на 300 млн грн або на 30% більше, ніж у 2021 році)

504 млн грн - на надання підтримки особам з особливими освітніми потребами (обсяг фінансування зберігається на рівні 2021 року);

250 млн грн - на створення центрів профтехосвіти (на 100 млн грн  або на 67% більше, ніж у 2021 році)

1,8 млрд грн -  на збереження пам'яток культурної спадщини.

Нові субвенції:

1,5 млрд грн  - на реалізацію реформи шкільного харчування

1,5 млрд грн - на пожежну безпеку  

⇒ ОХОРОНА ЗДОРОВ'Я  

157,3 млрд грн - видатки на реалізацію Програми державних гарантій медичного обслуговування населення (на 24% більше, ніж у 2021 році)

Субвенції:

2,2 млрд грн -  на здійснення підтримки окремих закладів охорони здоров’я  (на 700 млн грн або на 24% менше, ніж у 2021 році)

1,4 млрд грн  -  на реалізацію проєкту «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей»

⇒ СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ

Субвенції:

3,3 млрд грн  - на забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб з числа учасників АТО/ООС, які отримали інвалідність ІІІ групи

1,7 млрд грн - на забезпечення житлом сімей загиблих учасників АТО/ООС та учасників АТО/ООС, які отримали інвалідність І або ІІ групи

810 млн грн - на забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування

500 млн грн - на забезпечення житлом сімей загиблих учасників бойових дій на території інших держав та учасників бойових дій на території інших держав, які отримали інвалідність І або ІІ групи

236 млн грн  - на створення служб підтримки жертв домашнього насильства

А також кошти:

400 млн грн - на реалізацію програми «Модернізація системи соціальної підтримки населення України»

100 млн грн - на реалізацію проекту «Розвиток соціальних послуг»

⇒ МІСЦЕВИЙ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК  та ЖКГ  

Субвенції:

24,6 млрд грн - на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах

9,0 млрд грн - на реалізацію інфраструктурних проектів та розвиток об’єктів соціально-культурної сфери;

6,0 млрд грн - на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій;

пропонується надати повноваження Мінфіну утворювати спеціальну комісію за участі членів  парламентського Комітету з питань бюджету для підготовки пропозицій щодо розподілу субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій

200 млн грн - на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження.
Окрім того:

5,2 млрд грн  - Державний фонд регіонального розвитку

1 млрд грн - на бюджетну програму «Реалізація загальнодержавної цільової соціальної програми «Питна вода України» на 2022 – 2026 роки»

Асоціація міст України вітає рішення Парламенту щодо прийняття Державного бюджету на 2022 рік та очікує підписання й опублікування Закону. 

Довідково.
Асоціація міст України надала пропозиції місцевого самоврядування до Держбюджету України на 2022 рік під час бюджетних консультацій, які відбулися у Міністерстві фінансів України. Також АМУ брала участь у робочій нараді Бюджетного комітету щодо проєкту Держбюджету-2022.

30 вересня 2021 року був укладений Меморандум про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері постачання теплової енергії та постачання гарячої води в опалювальному періоді 2021/2022 рр. між Урядом, НАК «Нафтогаз України», Офісом Президента України та Асоціацією міст України.