Тернопільська міська рада інформує

  • Video
    Звіт міського голови Тернополя Сергія Надала за 2023 рік

ПРОТОКОЛ №2 засідання конкурсної комісії

ПРОТОКОЛ №2

засідання конкурсної комісії щодо проведення конкурсу
на заміщення вакантної посади директора
Тернопільської спеціалізованої школи I-III ступенів №5
 з поглибленим вивченням іноземних мов
Тернопільської міської ради Тернопільської області

 

12.12.2019р.                                                                                   10.00 год.

Місце проведення – актова зала управління освіти і науки Тернопільської міської ради.

 ПРИСУТНІ:

 ПОХИЛЯК Ольга Петрівна, начальник управління освіти  і науки – заступник голови комісії

 

Члени комісії:

МІСЬКО В.В. , голова постійної комісії міської ради з гуманітарних питань;

ТУРЕЦЬКА Н.І., депутат міської ради;

ГУЦАЛ М.Б., член Асоціації керівників навчальних закладів м.Тернополя;

КУХАР В.М., голова профспілки працівників освіти і науки міста Тернополя;

ЛИТВИНЮК Г.І., директор Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу;

БАЙЖАНОВА Н.А., учитель зарубіжної літератури, представник трудового колективу ТСШ №5;

ВЕЛИЧКО В.О., учитель початкових класів, представник трудового колективу ТСШ №5;

МАКСИМИК О.Л., учитель історії та правознавства, представник трудового колективу ТСШ №5;

СМОЛЯРСЬКА М.С., учитель географії, природознавства та основ здоров’я, представник трудового колективу ТСШ №5;

БЕХ Х.І., представник громадського об’єднання батьків учнів ТСШ №5;

ДІДУХ Н.В., представник громадського об’єднання батьків учнів ТСШ №5;

СУШЕВСЬКИЙ В.Д., представник громадського об’єднання батьків учнів ТСШ №5;

ТКАЧУК В.Б., представник громадського об’єднання батьків учнів ТСШ №5.

 

Відсутні:

2 чол.

(Бицюра Л.О., Макогін О.В.)

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

Проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Тернопільської спеціалізованої школи I-III ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов Тернопільської міської ради Тернопільської області.

СЛУХАЛИ: Проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Тернопільської спеціалізованої школи I-III ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов Тернопільської міської ради Тернопільської області.

 ІНФОРМУВАЛИ:

1. Заступник голови конкурсної комісії Похиляк О.П., яка ознайомила присутніх з процедурою проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Тернопільської спеціалізованої школи I-III ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов Тернопільської міської ради Тернопільської області.

2. Литвинюк Г.І., член конкурсної комісії, яка ознайомила присутніх з критеріями оцінювання щодо презентації перспективи розвитку закладу.

Шляхом жеребкування було визначено почерговість виступу конкурсантів щодо презентації перспективи розвитку закладу.

     Конкурсна комісія заслухала претендента на посаду директора Тернопільської спеціалізованої школи I-III ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов ПІВТОРАК Лілю Володимирівну, яка презентувала план розвитку закладу на наступні роки.

 ВИСТУПИЛИ:

Величко В.О.: «У скількох школах міста Тернополя оснащено кабінети фізики, біології і математики?»

Півторак Л.В.: «Мені відомо, що невелика кількість. Знаю також, що 28 школа мала отримати такий новий кабінет».

Величко В.О.: «Я впевнена, що це не просто. За чий рахунок і за які кошти ви збираєтесь оснащувати кабінети?»

Півторак Л.В.: «Міністерство освіти і науки України цього року виділяє значно більше коштів для оснащення таких кабінетів. Треба подати заявку, потрібно співпрацювати з управлінням освіти і науки міста, області. Легше знайти причину, чому це не зробити, ніж чому це зробити. Важче виконати, але це можливо і потрібно».

Величко В.О.: «Це було би дуже добре і за це ми були б вдячні. А скажіть, будь ласка, дитиноцентризм -  це питання номер один на порядку денному. Чи Ви ставили це питання перед Міністерством освіти і науки, як можна це впровадити, коли у класі є 30 учнів?»

Півторак Л.В.: «Дитиноцентризм – це індивідуальний підхід до потреб кожного учня. Я знаю і розумію Вас як ніхто, тому що особисто вчила учнів і, повірте, не таких обдарованих, яких навчаєте Ви. Також знаю, що Ви є вчителем початкових класів, а саме: інтелект класу.

Це знову ж таки компетентності, до яких звертаємось, ви їх впроваджуєте, ви дітей вчите застосовувати на практиці. У Законі України «Про загальну середню освіту» зазначено, що наповнюваність класів закладів загальної середньої освіти не може перевищувати 30 учнів».

Кухар В.М.: «Яким чином Ви будете мотивувати вчителів, щоб вони проводили безкоштовні заняття в гуртках?»

Півторак Л.В.: «Ми знаємо, що є різні методи . Це буде враховуватись при атестації, при нагородженні, в першу чергу, це  моральне стимулювання. Якщо буде фінансова можливість, то однозначно результат буде позитивним. Але яке в нас фінансове забезпечення на сьогоднішній день? Було озвучено про підвищення заробітної плати, однак бачимо, що обіцяне відмінили. Коли вчитель проходить сертифікацію, він отримує 20 відсотків надбавки. При підвищенні кваліфікаційного рівня педагога та присвоєння звання «старший вчитель», «вчитель-методист» будуть здійснюватись надбавки».

Литвинюк Г.І.: «Ви озвучили, що зробили аналітичний аналіз діяльності п’ятої школи. Яким механізмом чи інструментом ви користувалися? Звідки у Вас ці дані?»

Півторак Л.В.: «Статистичні дані я знаходила на сайті «osvita», відомо про найкращі школи Тернополя, зокрема рейтинг п’ятої школи за результатами ЗНО. Проаналізувала також рейтинг шкіл України, усіх без винятку».

         Конкурсна комісія заслухала претендента на посаду директора Тернопільської спеціалізованої школи I-III ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов ПОГОРІЛУ Оксану Іванівну, яка презентувала перспективний план розвитку закладу на 2020-2025р.р.

Кухар В.М.: «Чи будете Ви як директор школи співпрацювати з громадською організацією, яка є у вашій школі? Професійна спілка».

Погоріла О.І.: «Я думаю, що будемо».

Величко В.О.: «Я хочу подякувати Оксані Іванівні, що ми вперше почули, що реорганізація п’ятої школи буде здійснюватися шляхом перетворення в гімназію, а це буде задіяна більша кількість вчителів, які збережуть свої робочі місця».

Похиляк О.П. «Це здійснити дуже не просто. Тому ми будемо вдячні радам школи, дирекції, які ініціюватимуть реорганізацію закладу, правильно оцінюючи реалії щодо ситуації в кожній школі. А потім управління освіти і науки та міська рада робитимуть висновки в плані розвитку освіти міста Тернополя».

Дідух Н.В.: У нашій школі є така традиція: «Шкільна наша сім’я - родина». Наприкінці кожного навчального року ми їдемо до Зарваниці. І це вже стало традицією, тому треба зберегти і продовжити її. Але ще б хотілося бачити голову нашої шкільної сім’ї, родини разом з нами у Зарваниці і почути слово, настанови від директора. Священик – це одне, він говорить слово Бога, а хотілося б завжди бачити і чути директора».

Погоріла О.І.: «Я у школі №5 працюю уже поспіль 10 років. Напевно, не було жодного випадку, коли я залишалась осторонь. Разом зі всіма відвідувала Зарваницю і, уже працюючи на посаді заступника директора з виховної роботи, організовувала ці поїздки.

Щодо напутнього слова дітям, то я собі, напевне, не дозволю зайняти місце священика у церкві, але перед самою поїздкою, звичайно, що так і буде. Це по-перше. По-друге,  я завжди відкрита для спілкування як з дітьми, так і з батьками, вчителями. Коли трапляються якісь ексцеси в школі, завжди говорила Петру Івановичу (директору школи), що він мене кидає на амбразуру. Я відкрита для спілкування і готова до вирішення будь-яких проблемних ситуацій у школі ».

         Конкурсна комісія заслухала претендента на посаду директора Тернопільської спеціалізованої школи I-III ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов ЖМУРКО Тетяну Володимирівну, яка презентувала перспективний план розвитку закладу.

         Величко В.О.: «Я почула у Вашій доповіді, що ми з якимось позашкільним закладом маємо укладати договір. Думаю, що це не є завданням школи. Звичайно, роль вчителя тут велика. Я на своїх батьківських зборах зобов’язана сказати, що дитина повинна розвиватися всебічно, тобто школа дає знання навчання у музичній школі, спортивній, хореографічні гуртки... Тому ми можемо тільки заохочувати дітей, запрошувати тренерів у школу, водити дітей на екскурсію. Це така роль вчителя. А договір ми складати не можемо, і я би не хотіла такого зобов’язання на себе брати. Знаю дітей у нашій школі: вони майже всі задіяні у різних гуртках. У моєму класі 33 учні, усі вони відвідують різні позашкільні гуртки і без договору».

         Жмурко Т.В.: «Можливо, я не зовсім зрозуміло висловилася. Це стосується не роботи вчителів, а адміністрації одного та іншого навчального закладу. Договір ми укладаємо у тому випадку, коли дитина хоче відвідувати гурток. Добре, що у вашому мікрорайоні знаходиться Центр творчості дітей та юнацтва, що дітям не потрібно добиратись до закладу, як, наприклад, до  Станції юних техніків, що знаходиться на БАМі. Відповідно, запрошуєте вчителя з СЮТу, який приходить у вашу школу, тому коли укладено договір, тоді вчитель має години у вашому закладі, отримуючи зарплату у своєму.  Я маю на увазі, що це безпека і комфорт для дітей, це зручності для батьків і для вас».

         Конкурсна комісія заслухала претендента на посаду директора Тернопільської спеціалізованої школи I-III ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов ГУЦУЛ Зоряну Богданівну, яка презентувала перспективний план розвитку закладу.

         Величко В.О.: «Я вперше побачила окреслений чотирикутник, завжди був трикутник: діти-батьки-вчителі. Адміністрація - це ті самі вчителі, і я би хотіла, щоб це був трикутник, де адміністрація відноситься до вчительського колективу, тоді всім буде якось комфортніше. Сьогодні виступи були гарні, просто молодці всі претенденти, вони стільки нововведень щодо п’ятої школи запропонували, що якщо наш заклад стане «хмарочосом», то, я думаю, Ольго Петрівно, що нам потрібно не одного директора, а раду директорів, якраз з тими нововведеннями.  Я була би цьому рада, і всі кути були би задіяні, і запропоновані нововведення впровадились би. Але ми знаємо, що є проблеми, які ні вчитель, ні школа не можуть вирішити. Наприклад, виїзд за кордон - це дуже болюче питання, але що школа може зробити, якщо це питання держави, як ви думаєте?»

        Гуцул З.Б.: «Я би додала одну ремарку стосовно трикутника. Мені не імпонує ні трикутник, тому що він має гострі кути, ні квадрат, оскільки в  ньому я зобразила 4 ділянки учасників для співпраці в освітньому процесі. Діти-батьки-учні-учителі. Я вам скажу, що ще є соціальне партнерство, це п’ятий кут (п’ятикутник), тому що є ще громадськість. Це дуже актуально для опорних шкіл. Перевернувши цей чотирикутник, я перетворила його на коло і  пояснила, чому саме ця фігура мені імпонує.

         Що стосується виїзду за кордон, я мала на увазі перспективні плани щодо вчителів. Про студентів я просто констатувала факт, що багато з них виїжджають за кордон навчатися, але як побороти це стихійне лихо, коли від нас втікають найкращі, потенційні, наша рушійна сила, наша еліта. Їдуть за кордон здобувати знання і там піднімати економіку інших країн. По тій причині я сказала, що у нас має бути педагогіка партнерства з вищими навчальними закладами, щоб представники ВНЗ приходили до нас, щоб запрошували наших дітей до себе у гості, щоб наші учні побачили потенційні можливості і перспективи на майбутнє. Навички працевлаштування закладаються у школі. Ми не можемо опускати рук, ми мусимо щось робити».

Похиляк О.П.: «Мудрий директор збирає мудру команду, компетентну адміністрацію, де кожен згідно своїх посадових обов’язків відповідає за ту чи іншу ділянку роботи. Відповідно, усе роблять для того, щоб заклад мав той бренд, про який ми сьогодні говорили, відповідний імідж, авторитет - від цього виграють усі. Найголовніше - наші діти, і це правда».

Місько В.В.: «Це дуже сильний конкурс, один з найсильніших, які ми бачили в цій залі. У майбутньому директор, це дуже важливо, щоби не він вказував колективу, команді, що робити, але зміг підібрати таку команду, котра би могла задавати напрям руху загалом школі і щоб керівник дослухався до кожного зокрема».

Наступним етапом конкурсу було письмове тестування та ситуаційне завдання.

ІНФОРМУВАЛИ: Похиляк О.П., заступник голови конкурсної комісії, яка повідомила, що за результатами випробування, а саме: критерії оцінювання щодо презентації перспективи розвитку закладу кандидати на посаду директора Тернопільської спеціалізованої школи I-III ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов Тернопільської міської ради Тернопільської області набрали наступні результати:

 

№п/п

Прізвище, ім’я по батькові

Результати

1

Погоріла Оксана Іванівна

83 %

2

Гуцул Зоряна Богданівна

50 %

3

Півторак Ліля Володимирівна

39 %

4

Жмурко Тетяна Володимирівна

33 %

 

ІНФОРМУВАЛИ: Похиляк О.П.,  заступник голови конкурсної комісії, яка повідомила, що за результатами випробування, а саме: письмове тестування та ситуаційне завдання кандидати на посаду директора Тернопільської спеціалізованої школи I-III ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов Тернопільської міської ради Тернопільської області набрали наступні результати: 

 

№п/п

Прізвище, ім’я по батькові

Результати

1

Погоріла Оксана Іванівна

75 %

2

Півторак Ліля Володимирівна

69 %

3

Гуцул Зоряна Богданівна

69 %

4

Жмурко Тетяна Володимирівна

50 %

 

Заступник голови комісії                                                     О.П.Похиляк