Про виконання бюджету Тернопільської міської територіальної громади за 9 місяців 2024 року

Розглянувши підсумки виконання бюджету міської громади за  9 місяців 2024 року, виконавчий комітет міської ради відзначає.

За  звітний  період в цілому досягнуто перевиконання запланованих показників дохідної частини бюджету громади.

При плані 2 604 395,1 тис.грн надійшло 2 787 527,2 тис.грн доходів, з яких до загального фонду –   2 609 722,7 тис.грн   та до спеціального фонду – 177 804,5 тис.грн, виконання  плану звітного періоду забезпечено на   107,0 відсотків (додаток 1).

По власних доходах, без врахування  офіційних трансфертів, планове завдання забезпечено на 108,8 відсотки: із запланованих 2 090 425,6 тис.грн   надходження склали     2 274 824,5 тис.грн, що на 113 470,8 тис.грн або на 4,8 відсотків менше, ніж за  відповідний період минулого року.

Переважну частку (93,6 відсотків)  бюджетних надходжень становили  доходи загального фонду,  план по якому  виконано на 105,2 відсотки.

В структурі  загального фонду домінували власні доходи –  2 135 373,8  тис.грн  або 81,8 відсотків, тоді як частка міжбюджетних  трансфертів в сумі 474 348,9   тис.грн,   відповідно становила   18,2  відсотки.

Планове завдання по власних  доходах  загального фонду виконано на  106,5 відсотки, додатково надійшло 129 941,1 тис.грн податків, зборів та інших надходжень. Порівняно з  січнем – вереснем  минулого року вони зменшились  на   88 010,9 тис. грн або на 3,95 відсотки, в основному, за рахунок вилучення з 01.10.2023р. ПДФО з грошового забезпечення грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями,  а  також  зменшення   відрахувань   акцизного податку з реалізації тютюнових виробів, що сплачується імпортерами та виробниками (зараховується  до бюджету громади за часткою, визначеною ДПС України).

Основну питому вагу у власних  доходах  загального фонду становили податкові надходження, зокрема,  60,1  відсотків  - податок на доходи фізичних осіб, який при плані 1 184 522,0 тис.грн   надійшов в сумі 1 283 077,4  тис.грн або  108,3 відсотків.  

Порівняно  з   січнем – вереснем 2023 року його  надходження  зменшились на  252 402,2 тис.грн по причині вилучення ПДФО з грошового забезпечення  військовослужбовців.  Проте, у співставних даних,   тобто без  врахування  ПДФО  з грошового забезпечення військовослужбовців, його приріст  склав   241 161,0  тис.грн або 23,1 відсотки.

Загальний фонд також сформували: податок на майно (плата за землю, транспортний податок та податок на нерухомість) – 211 003,0 тис.грн або 9,9   відсотки  у його власних надходженнях, єдиний податок – 406 130,3  тис.грн  або 19,0   відсотки, акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (включаючи акцизний податок з реалізації тютюнових виробів) – 116 941,7 тис.грн або 5,5  відсотків, відрахування з державного бюджету  акцизного податку з виробленого та ввезеного пального – 68 345,8  тис.грн або 3,2  відсотки, тощо.

По переважній більшості дохідних джерел загального фонду забезпечено перевиконання запланованих показників.

Так, крім ПДФО, додатково надійшло  податку на  нерухомість – 19 185,4  тис.грн, транспортного податку – 790,4 тис.грн, єдиного податку –  59 927,3  тис.грн, туристичного збору – 130,4 тис.грн, податку на прибуток підприємств комунальної власності – 470,1 тис.грн,  частини чистого прибутку комунальних підприємств  - 690,1 тис.грн, плати за встановлення земельного сервітуту – 1257,1 тис.грн, адмінштрафів та інших санкцій – 2 539,9 тис.грн, надходжень від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності – 1 100,0  тис.грн, та  «Інших надходжень»  (за КБК 21080500 та КБК 24060300) відповідно  687,3  тис.грн. та 765,0  тис.грн, тощо.

Недоодержано  плати за землю -  2 429,1 тис.грн,  акцизного податку з ввезеного на митну територію України та із  виробленого в Україні пального – 3 854,2 тис.грн,  акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів -  49 753,3 тис.грн, плати за надання інших адміністративних послуг – 3224,1 тис.грн, адмінштрафів за порущення правил дорожнього руху, зафіксованих  в автоматичному режимі –   341,1 тис.грн  та ін.

Трансферти з державного та з місцевих бюджетів при плані 475 615,7 тис.грн надійшли  до загального фонду  в сумі 474 348,9 тис.грн або 99,7 відсотків, з  яких переважну частку – 89,5 відсотків, склала освітня субвенція з державного бюджету –           424 319,5 тис.грн.

Спеціальний   фонд  у  доходах  бюджету  громади  становив  6,4 відсотки, при  плані 123 346,6 тис. грн його надходження склали 177 804,5 тис.грн або 144,2 відсотки.

Крім власних доходів,  в якості офіційних трансфертів до спеціального фонду  надійшли кошти міжнародної допомоги від уряду Німеччини (в рамках прграми ООН ) з метою реалізації місцевої ініціативи «Підприємцем бути легко» - 24023,7 тис.грн,  а також  від Ради Європи  (проєкт «Місцеві ініціативи щодо відкритого врядування та прав людини на місцевому рівні в Україні» ) – 797,4   тис.грн,  разом – 24 821,1  тис.грн, а також субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду, в сумі  13 532,7 тис.грн.

По основних бюджетоформуючих показниках спеціального фонду планові показники перевиконано, зокрема,  по  коштах  від відчуження комунального майна – на  152,8 тис.грн,  екологічному податку – на 101,8 тис.грн, власних надходженнях бюджетних установ – на 53 396,1 тис.грн, коштах цільового фонду соціально-економічного розвитку громади – на  2 424,2 тис.грн.

Недоодержано  коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту в сумі 1 812,2 тис.грн, від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення – в сумі 2000,0 тис.грн. Доходи  бюджету розвитку  при плані  11 270,0   тис.грн  становили 7 610,6 тис.грн або 67,5 відсотків.

Кошти, які надійшли до бюджету  громади за 9-ть місяців 2024 року, дали можливість в цілому   забезпечити виконання видаткової частини бюджету до річного плану на 56,5 відсотків та спрямувати на фінансування галузей  – 2 541 158,6 тис.грн, в тому числі, по загальному фонду –  2 181 332,4 тис. грн. і по спеціальному – 359 826,2 тис. грн (додаток 2).

За рахунок отриманих коштів профінансовано заклади освіти  - на  1 265 560,9 тис.грн, охорони здоров’я – на 87 722,0 тис.грн. культури - на 29 366,2 тис.грн, соціального захисту – на 212 762,2 тис.грн, на утримання житлово-комунального господарства - на  361 124,2 тис.грн,  фізичну  культуру  і  спорт  - на 62 077,1 тис.грн.   Проведено виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам бюджетних установ та здійснено оплату комунальних послуг та спожитих у звітному періоді  енергоносіїв, на що направлено відповідно  1 213 541,0тис.грн та  108 105,4 тис.грн, або 47,8 та 4,3 відсотків всіх видатків бюджету.  

Протягом 9-ти місяців 2024 року одинадцять  разів проводилися зміни до бюджету міської територіальної громади. В результаті чого на утримання галузей громади було направлено    430 257,43323 тис.грн.,  з них за рахунок :

-реалізації  програм допомоги і грантів Європейського  Союзу і  урядів іноземних  держав, міжнародних організацій, донорських установ в сумі  24 023,68041 тис.грн. і спрямовані Тернопільській  міській  раді на  реалізацію  проекту «Підтримки Тернопільської міської  ради для економічного  відновлення шляхом реалізації місцевої ініціативи «Підприємцем бути легко»;

 - іншої  субвенція (ОТГ) з  місцевого  бюджету для  надання  освітніх  послуг в сумі 2 450,5тис.грн., які направлені  управлінню  освіти і науки, на  оплату  праці    працівникам;

 - іншої  субвенція  (ОТГ) з  місцевого  бюджету  на  утримання  під»їзних шляхів та  придорожніх  зелених  зон, забезпечення   належного  санітарно – технічного стану  прилеглої  території  до  сміттєзвалища  твердих  побутових  відходів  біля  села Малашівці в  сумі  2 799,02тис.грн., які  направлені  управлінню  житлово – комунального  господарства та екології;

- вільних  залишків  бюджетних  коштів  -  244 806,42682 тис.грн.; 

- грантових  коштів  на суму 797,4 тис.грн., які  направлені   міській  раді   для  реалізації місцевої  ініціативи  «е-Тернопіль – відкрите  врядування»  у  рамках  проекту «Місцеві ініціативи   щодо  відкритого врядування та  прав  людини  на  місцевому  рівні  в Україні», що  впроваджується    Радою Європи та Конгресом  місцевих і регіональних   влад;

- іншої  дотації з  місцевого  бюджету на суму 1 493,431 тис.грн. (обласного бюджету), які  направлені    на  отримання  компенсації   на  оплату  послуг  закладів  комунальної     форми  власності,  де  розміщено  переміщених  осіб. 

- іншої  субвенції з  місцевого  бюджету в сумі 2 154,490 тис.грн   (обласного  бюджету)   і  направлені  управлінню  соціальної  політики  для  одноразова  грошова  допомога   на  поховання Захисників та Захисниць України.

- іншої  субвенції з  місцевого  бюджету в сумі 89,766 тис.грн   (обласного  бюджету)   і  направлені  управлінню  соціальної  політики  для  інших  видатків  на  соціальний  захист   ветеранів  війни  та  праці;

 - субвенція з місцевого бюджету  в  сумі  33 153,415 тис.грн.  (обласного  бюджету)   і  направлена  управлінню  соціальної  політики  для виплати  грошової  компенсації   для  отримання  житла   для ветеранів  війни  та  учасників  бойових  дій   згідно  чинного законодавства;

-субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку  коштів освітньої  субвенції що утворилася  на  початок  бюджетного  періоду в сумі 13 532,7 тис.грн. і  направлені  управлінню освіти і  науки для  оплати  праці педагогічним  працівникам, та  для  придбання  комп»ютерного та  мультимедійного  обладнання;

-субвенція з  місцевого  бюджету  на  надання   державної  підтримки  особам  з  особливими  освітніми  потребами за  рахунок  відповідної  субвенції  з державного  бюджету  в  сумі  2004,8 тис.грн. і  направлена  управлінню  освіти  і  науки;

 -субвенція з місцевого  бюджету  (обласного бюджету)  «Активні парки – локації здорової України» в сумі  249,104 тис.грн. і направлені  управлінню розвитку  спорту та  фізичної  культури;

-перевиконання  дохідної  частини  бюджету   в  сумі  102 702,7 тис.грн.  інаправлена  головним  розпорядникам  коштів.

Станом на 01.10.2024р.  по  бюджету громади числиться  прострочена  кредиторська заборгованість в сумі  2 579,5 тис.грн. Це кредиторська заборгованість,  яка  виникла  в 2016 році  із-за  недопоступлення  субвенції  з  державного  бюджету  на  відшкодування   компенсаційних  виплат  на  пільгове  перевезення автомобільним  та  електричним  транспортом.

Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий  комітет  міської ради                    

ВИРІШИВ:

Звіт про виконання бюджету Тернопільської міської територіальної громади за  9 місяців 2024 року згідно з пояснювальною  запискою та додатками 1-13 взяти до відома (додаються).