Про виконання бюджету Тернопільської міської територіальної громади за перше півріччя 2024 року

Розглянувши підсумки виконання бюджету міської громади за  перше півріччя  2024 року, виконавчий комітет міської ради відзначає.

За  звітний  період в цілому досягнуто перевиконання запланованих показників дохідної частини бюджету громади. При плані  1 710 639,4 тис.грн  надійшло 1 825 579,7 тис.грн доходів, з яких до загального фонду – 1 736 056,0 тис.грн та до спеціального фонду – 89 523,7 тис.грн, виконання  плану звітного періоду забезпечено на 106,7 відсотки (додаток 1).

По власних доходах, без врахування  офіційних трансфертів,   планове завдання забезпечено на 108,8 відсотки: із запланованих  1 325 085,1 тис.грн  надійшло  1441663,7 тис.грн, що  на 137820,8 тис.грн або на 8,7 відсотків менше, ніж за перше півріччя минулого року.

Переважну частку в доходах бюджету (95,1 відсотків) становили надходження  загального фонду,  план по якому  виконано на 107,3 відсотків.

В структурі  загального фонду домінували власні доходи – 1 382 776,1 тис.грн  або 79,7 відсотків, тоді як частка міжбюджетних  трансфертів  -  20,3 відсотки, надходження яких склали 353 279,9 тис.грн.

Власні доходи загального фонду виконано на 109,4 відсотки, додатково до плану  надійшло 119 282,8 тис.грн податків, зборів та інших надходжень. Порівняно з  відповідним періодом минулого року вони зменшились  на 62 160,6 тис. грн або на  4,3  відсотки, в основному, за рахунок вилучення з 01.10.2023р. ПДФО з грошового забезпечення грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями , а  також  зменшення   відрахувань   акцизного податку з реалізації тютюнових виробів, що сплачується імпортерами та виробниками та зараховується Держказначейством до бюджету громади  за часткою, визначеною ДПС України.

Основну питому вагу власних надходжень загального фонду становили податки і збори, зокрема, 60,5  відсотків  - податок на доходи фізичних осіб, який при плані  752 880,0 тис.грн надійшов в сумі 836 613,6 тис.грн або 111,1 відсотків, що перевищило запланований показник на 83 733,6 тис.грн.

Порівняно  з  першим  півріччям  2023 року  надходження  ПДФО зменшились на 170 248,3 тис.грн по причині вилучення ПДФО з грошового забезпечення  військовослужбовців, проте, у співставних даних ( тобто без врахування ПДФО з грошового забезпечення військовослужбовців), його приріст  досягнуто в сумі   152 726,5 тис.грн або 22,3 відсотки.

Крім ПДФО, загальний фонд сформували: податок на майно (плата за землю, транспортний податок та податок на нерухомість) – 128 670,1  тис.грн або 9,3 відсотки  у його власних надходженнях, єдиний податок –  269 740,4  тис.грн або 19,4  відсотки, акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (включаючи акцизний податок з реалізації тютюнових виробів) – 70 128,7 тис.грн або 5,1  відсоток, відрахування з державного бюджету  акцизного податку з виробленого та ввезеного пального – 42 358,1 тис.грн або 3,1 відсоток, тощо.

По переважній більшості дохідних джерел загального фонду забезпечено перевиконання запланованих показників.

 Так, крім ПДФО, додатково до плану надійшло плати за землю – 1950,1 тис.грн,  податку на  нерухомість – 12 414,2 тис.грн, транспортного податку -  427,4 тис.грн, єдиного податку – 47 697,4 тис.грн, туристичного збору – 126,6 тис.грн, податку на прибуток підприємств комунальної власності – 450,5 тис.грн,  частини чистого прибутку комунальних підприємств  -  1 098,6 тис.грн, плати за встановлення земельного сервітуту – 1403,1 тис.грн, адмінштрафів та інших санкцій – 1952,7 тис.грн, надходжень від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності – 800,0 тис.грн, та  «Інших надходжень»  (за КБК 21080500 та КБК 24060300) відповідно - 968,6 тис.грн. та 1218,6 тис.грн, тощо.

Недоодержано  акцизного податку з ввезеного на митну територію України та із  виробленого в Україні пального – 2 241,9 тис.грн,  акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів -  32 170,8 тис.грн, плати за надання інших адміністративних послуг – 1 866,7 тис.грн, адмінштрафів за порущення правил дорожнього руху, зафіксованих  в автоматичному режимі – 242,4  тис.грн  та ін.

Трансферти з державного та з місцевих бюджетів при плані  354 678,9 тис.грн надійшли  до загального фонду  в сумі  353 279,9 тис.грн або 99,6 відсотки. З них переважну  частку – 96,1 відсоток, склала освітня субвенція з державного бюджету – 340 971,7 тис.грн,  яка надійшла відповідно до плану.

Спеціальний   фонд  у  доходах  бюджету  громади  становив  4,9  відсотків, при  плані   92 467,1 тис. грн його надходження склали  89 523,7  тис.грн або 96,8 відсотки.

До доходів  спеціального фонду  громади в якості офіційних трансфертів надійшли кошти міжнародної допомоги від уряду Німеччини (в рамках прграми ООН ) з метою реалізації місцевої ініціативи «Підприємцем бути легко» - 24 023,7 тис.грн,  а також  від Ради Європи  (проєкт«Місцеві ініціативи щодо відкритого врядування та прав людини на місцевому рівні в Україні» ) -  558,2 тис.грн, разом – 24 581,9 тис.грн. Кошти субвенції з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду, склали  6 054,3 тис.грн.

По більшості  власних доходів спеціального фонду планові показники перевиконано, зокрема, по  коштах  пайової участі у розвитку інфраструктури  населеного пункту – на 182,5 тис.грн, від відчуження комунального майна – на 226,7 тис.грн,  екологічного податку – на 61,6 тис.грн. Доходи  бюджету розвитку  при плані  6 280,0 тис.грн  становили 6 389,2 тис.грн, тобто на 1,7 відсотки  більше.

За звітний період недоодержано власних надходжень  бюджетних  установ – 2580,2 тис. грн, коштів  цільового фонду  соціально-економічного розвитку - 253,9 тис.грн,  тощо.

Кошти, які надійшли до бюджету  громади за І-ше півріччя 2024 року, дали можливість в цілому   забезпечити виконання видаткової частини бюджету до річного плану на 38,8 відсотків та спрямувати на фінансування галузей  – 1 667 639,5 тис.грн, в тому числі, по загальному фонду –  1 507 192,2 тис. грн. і по спеціальному – 160 447,3 тис. грн.

За рахунок отриманих коштів профінансовано заклади освіти  - на  919 928,5 тис.грн, охорони здоров’я – на 57 368,5 тис.грн. культури - на 20 018,9 тис.грн, соціального захисту – на 116 876,7 тис.грн, на утримання житлово-комунального господарства - на  209 431,3 тис.грн,  фізичну  культуру  і  спорт  - на 40 639,8 тис.грн.   Проведено виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам бюджетних установ та здійснено оплату комунальних послуг та спожитих у звітному періоді  енергоносіїв, на що направлено відповідно  876 832,0тис.грн та  91 022,8 тис.грн, або 52,6 та 5,5 відсотків всіх видатків бюджету.  

Протягом І-го півріччя 2024 року вісім разів проводилися зміни до бюджету міської територіальної громади. В результаті чого на утримання галузей громади було направлено    286 004,725 тис.грн.,  з них за рахунок :

-реалізації  програм допомоги і грантів Європейського  Союзу і  урядів іноземних  держав, міжнародних організацій, донорських установ в сумі  24023,68041 тис.грн. і спрямовані Тернопільській  міській  раді на  реалізацію  проекту «Підтримки Тернопільської міської  ради для економічного  відновлення шляхом реалізації місцевої ініціативи «Підприємцем бути легко»;

- іншої  субвенція (ОТГ) з  місцевого  бюджету для  надання  освітніх  послуг в сумі 2 400,5тис.грн., які направлені  управлінню  освіти і науки, на  оплату  праці    працівникам;

 - іншої  субвенція  (ОТГ) з  місцевого  бюджету  на  утримання  під»їзних шляхів та  придорожніх  зелених  зон, забезпечення   належного  санітарно – технічного стану  прилеглої  території  до  сміттєзвалища  твердих  побутових  відходів  біля  села Малашівці в  сумі  2 799,02тис.грн., які  направлені  управлінню  житлово – комунального  господарства та екології;

- вільних  залишків  бюджетних  коштів  -  244806,42682 тис.грн.; 

- грантових  коштів  на суму 797,4 тис.грн., які  направлені   міській  раді   для  реалізації місцевої  ініціативи  «е-Тернопіль – відкрите  врядування»  у  рамках  проекту «Місцеві ініціативи   щодо  відкритого врядування та  прав  людини  на  місцевому  рівні  в Україні», що  впроваджується    Радою Європи та Конгресом  місцевих і регіональних   влад;

- іншої  дотації з  місцевого  бюджету на суму 1265,004 тис.грн. (обласного бюджету), які  направлені    на  отримання  компенсації   на  оплату  послуг  закладів  комунальної     форми  власності,  де  розміщено  переміщених  осіб. 

- іншої  субвенції з  місцевого  бюджету в сумі 1 604,490 тис.грн   (обласного  бюджету)   і  направлені  управлінню  соціальної  політики  для  одноразова  грошова  допомога   на  поховання Захисників та Захисниць України.

-субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку  коштів освітньої  субвенції що утворилася  на  початок  бюджетного  періоду в сумі 6 054,3 тис.грн. і  направлені  управлінню освіти і  науки для  оплати  праці педагогічним  працівникам;

--субвенція з  місцевого  бюджету  на  надання   державної  підтримки  особам  з  особливими  освітніми  потребами за  рахунок  відповідної  субвенції  з державного  бюджету  в  сумі  2004,8 тис.грн. і  направлена  управлінню  освіти  і  науки;

-субвенція з місцевого  бюджету  (обласного бюджету)  «Активні парки – локації здорової України» в сумі  249,104 тис.грн. і направлені  управлінню розвитку  спорту та  фізичної  культури;

Станом на 01.07.2024р.  по  бюджету громади числиться  прострочена  кредиторська заборгованість в сумі  2 579,5 тис.грн. Це кредиторська заборгованість,  яка  виникла  в 2016 році  із-за  недопоступлення  субвенції  з  державного  бюджету  на  відшкодування   компенсаційних  виплат  на  пільгове  перевезення автомобільним  та  електричним  транспортом.

Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий  комітет  міської ради                   

ВИРІШИВ:

Звіт про виконання бюджету Тернопільської міської територіальної громади за перше  півріччя 2024 року згідно з пояснювальною  запискою та додатками 1-13 взяти до відома (додаються).