Тернопільською міською радою, на виконання постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 02.10.2024 у справі №500/8157/23, повторно розглянуто заяву гр. Балуха Володимира Ізидоровича (адреса реєстрації вул. Вільхова, 12/8, м. Тернопіль) реєстраційний номер 496017 від 15.08.2019 із клопотанням затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0086 га для будівництва індивідуального гаража в межах норм безоплатної приватизації за адресою вул. Текстильна, м. Тернопіль.
Відповідно до статті 12 Земельного Кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить:
а) розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад;
б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
Частиною шостою статті 118 Земельного Кодексу України регламентовано, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об’єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Рішенням Тернопільської міської ради від 22.02.2019 року №7/32/120 гр. Балуху Володимиру Ізидоровичу надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею до 0,0086 га для будівництва індивідуального гаража в межах норм безоплатної приватизації за адресою вул. Текстильна, м. Тернопіль.
Станом на даний час, Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» введено в Україні воєнний стан, який з урахуванням наступних указів Президента України продовжує діяти.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12 травня 2015 року №389-VIII (далі - Закон №389-VIII) воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
З огляду на зміни, які внесені до Земельного Кодексу України Законом №2145-IX від 24.03.2022, підпунктом 5 пункту 27 Розділу X «Перехідних положень» Земельного Кодексу України встановлено, що до припинення (скасування) воєнного стану в Україні органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Відтак вбачається, що заява гр. Балуха В. І. не підлягає до задоволення в силу вимог підпункту 5 пункту 27 Розділу X «Перехідних положень» Земельного Кодексу України.
До повноважень місцевих рад, визначених пунктом "а" статті 12 Земельного кодексу України, належить розпорядження землями територіальних громад.
У свою чергу згідно із пунктом 34 частини першої статті 26 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Враховуючи зазначене, керуючись статтями 118, 122 підпунктом 5 пункту 27 Розділу X «Перехідних положень», Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про адміністративну процедуру», враховуючи висновки постійних комісій міської ради з питань містобудування, з питань регулювання земельних відносин та екології, міська рада
ВИРІШИЛА:
1.Відмовити Балуху Володимиру Ізидоровичу (РНОКПП _) в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0086 га для будівництва індивідуального гаража за адресою вул. Текстильна.
2.Дане рішення вважається доведеним до відома заявника та набирає чинності з дня його публічного оголошення шляхом оприлюднення на офіційному веб-сайті міської ради.
3.Дане рішення може бути оскаржено відповідно до вимог статей 78, 79, 80 Закону України «Про адміністративну процедуру», у судовому порядку.
4.Контроль за виконання цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань регулювання земельних відносин та екології.