Набув чинності закон про електронну реєстрацію місця проживання

1 грудня 2021 року набрав чинності Закон України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» №1871 від 05.11.2021.

Головні новації Закону:

►місце реєстрації не надає людині підстав для набуття права володіння, користування чи розпорядження житлом (у тому числі не є приводом для вселення чи визнання за особою права на проживання та/або права користування житлом). Це лише адреса для офіційного листування та інформування держави про те, де особа проживає;

►реєстрація не впливатиме на отримання послуг — оформлювати пенсію, документи чи отримувати медичну допомогу можна, незалежно від місця реєстрації;

►скасовано штамп у паспорті громадянина України або видачу довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи. Відомості про зареєстроване/задеклароване місце проживання можуть бути підтверджені е-паспортом або даними з інформаційної системи «Реєстр територіальної громади міста Києва».

Етапи процедури реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання у ЦНАП з 1 грудня

Для реєстрації місця проживання:

  • ПІБ, стать, дата та місце народження, відомості про громадянство;

  • дреса житла, де реєструватиметься місце проживання та адреса попереднього місця проживання;

  • контактні дані: номер телефону, адреса електронної пошти, інші засоби зв’язку (за наявності);

  • паспортний документ (ПГУ, ППП, ПТП, ПБ);

  • для дитини віком до 14 років – свідоцтво про народження, а у випадку коли у батьків різне громадянство – довідка про належність до громадянства України;

  • для осіб, які декларують місце свого проживання на підставі ППП або ПТП, необхідно надати паспортний документ іноземця або особи без громадянства (з перекладом);

  • унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (УНЗР);

  • реєстраційний номер облікової картки платників податків (РНОКПП);

  • документ про перебування на військовому обліку;

  • для реєстрації місця проживання дитини - прізвища, власні імена та по батькові (за наявності), контактні дані: номер телефону, адреса електронної пошти, інші засоби зв’язку (за наявності) батьків або інших законних представників;

  • дані власника/співвласників житла (паспорт, РНОКПП, контактні данні тощо).

Зняття з реєстрації місця проживання проводиться:

  • за заявою особи (надається паспортний документ, для дитини до 14 років – свідоцтво про народження та для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку – військово-обліковий документ);

  • за заявою особи про виїзд на постійне місце проживання (окрім іншого надається рішення ДМС) або залишення на постійне місце проживання (рішення консульства);

  • за заявою іноземця чи особи без громадянства на підставі документу, термін дії якого закінчився;

  • за заявою власника житла (після прийняття постанови Кабінету Міністрів України про порядок реєстрації місця проживання та тільки для зареєстрованих після 01.12.2021);

  • за заявою служби у справах дітей при усиновленні (без сплати адмінзбору).

За надання адміністративної послуги стягується адміністративний збір:

34,05 грн (якщо пройшло до 30 днів від зняття з реєстрації; для реєстрації новонароджених дітей – протягом 3 місяців від дня державної реєстрації);

56,75 (якщо пройшло понад 30 днів від зняття з реєстрації).

Місце проживання (перебування) особи, зареєстроване до набрання чинності цим Законом, не підлягає повторній реєстрації (декларуванню).

У разі відсутності у громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку, окремого номера запису в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомості з військово-облікового документа передаються шляхом міжвідомчої електронної взаємодії до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів для його формування. Порядок формування та передачі окремого номера запису визначається Кабінетом Міністрів України.