Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

ПОВІДОМЛЕННЯ

про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОЛІМЕРНА ГРУПА "ТЕРПОЛІМЕРГАЗ" 37306731 (повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)

інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

1. Інформація про суб’єкта господарювання. Україна, 46005, Тернопільська обл., місто Тернопіль, ВУЛИЦЯ МИКУЛИНЕЦЬКА, будинок 31 380685977196 (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)

2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.

Планована діяльність, її характеристика.

Метою планованої діяльності є збільшення обсягів переробки відходів полімерів (відходів поліетилену), що не є небезпечними, з 0,86 тонн/добу; 313,1 тонн/рік до 16 т/добу; 5000 т/рік в існуючих будівлях та на існуючому обладнанні з метою відновлення відходів власного та стороннього виробництва, саме: виготовлення вторинних гранул з подальшим використанням для власного виробництва поліетиленових труб за адресами: Україна, Тернопільська область, м. Тернопіль, вул. Дениса Лукіяновича, 8; вул. Дениса Лукіяновича, 8, приміщення 7з. Планована діяльність належить до другої категорія видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають ОВД, а саме до п. 11, частини 3, статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» – об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю менше 100 тонн на добу.

Технічна альтернатива 1.

Альтернативою повторної переробки (оброблення) відходів поліетилену власного та стороннього виробництва є передача відходів спеціалізованим організаціям, які мають Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.

Технічна альтернатива 2.

Технічна альтернатива 2 розглядалась у встановленні та експлуатації установки для переробки відходів пластику шляхом термічної деструкції, процес дозволяє отримувати продукти: піролізна смола, сухий залишок (технічний вуглець). Проте дана альтернатива вимагає залучення додаткових виробничих площ та відсутність на виробничому майданчику нормативної санітарно-захисної зони для даного виду переробки відходів пластику.

3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи. Тернопільська обл. Тернопільський р-н Тернопіль вул. Дениса Лукіяновича, 8 вул. Дениса Лукіяновича, 8, приміщення 7з

3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.

Тернопільська територіальна громада Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Тернопільська обл. Тернопільський р-н Тернопіль вул. Дениса Лукіяновича, 8 вул. Дениса Лукіяновича, 8, приміщення 7з.

Планована діяльність буде здійснюватися за адресами: - Україна, Тернопільська область, м. Тернопіль, вул. Дениса Лукіяновача, 8, (Тернопільська територіальна громада) на земельній ділянці з кадастровим номером: 6110100000:03:001:0135 площею 0,5065 та видом використання: 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості. - Україна, Тернопільська область, м. Тернопіль, вул. Дениса Лукіяновача, 8, приміщення, 7з (Тернопільська територіальна громада) на земельній ділянці з кадастровим номером: 6110100000:03:001:0434 площею 0,1452 га та видом використання: 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, включаючи об’єкти оброблення відходів, зокрема із енергогенеруючим блоком. Категорія вищевказаних земель - землі промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення. Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Тернопільська обл. Тернопільський р-н Тернопіль вул. Дениса Лукіяновича, 8 вул. Дениса Лукіяновича, 8, приміщення 7з. Враховуючи те, що підприємство є діючим, територіальна альтернатива 2 не приймається, та не розглядається - відповідно зміна розташування об’єкта оброблення відходів буде неактуальною.

4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності. Соціально-економічний вплив від планованої діяльності носить позитивний характер. Позитивними аспектами реалізації планованої діяльності є здійснення операцій в сфері управління відходами, а саме оброблення відходу пластику (відходів поліетилену) з подальшим виготовленням вторинної сировини; створення додаткових робочих місць; збільшення надходжень до місцевого бюджету, розвитку відповідної інфраструктури та дотримання екологічних та санітарно-гігієнічних нормативів. Позитивним екологічним впливом є зменшення навантаження на існуючі полігони твердих побутових відходів.

5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо). Підприємство спеціалізується по виробництву труб для водопостачання, газопостачання, водовідведення (каналізування) та теплопостачання з поліетилену та поліпропілену методом екструзії (екструзійні лінії виробництва труб – 5 шт.); фітингів для труб з поліетилену методом лиття під тиском (лінія термопластавтоматів – 2 шт.). Максимальна продуктивність підприємства по виробництву труб та фітінгів (муфти, коліна, втулки) з поліетилену – 16 780 т/рік. Річний фонд робочого часу – 7200 год/рік. (300 год/рік, 3 зміни по 8 годин). Планована діяльність передбачає здійснення операцій у сфері управління відходами пластмас, а саме: збирання, зберігання та їх відновлення в кількості 16 т/добу, 5000 т/рік в існуючих будівлях та на існуючому обладнанні з метою відновлення відходів власного та стороннього виробництва: виготовлення вторинних гранул з подальшим використанням для власного виробництва поліетиленових труб. Вторинні гранули, виготовлені з відходи поліетилену, повторно використовуються у виробництві як вторинна сировина згідно технологічного регламенту заміни первинної сировини. Процес переробки відході поліетилену складається з таких етапів: сортування за складом, габаритам, кольору і іншими параметрами; подрібнення на дробарці; переробка поліетилену в гранули. Лінія подрібнення відходів: крупні обрізки поліетиленових труб поступають в приймальний бункер, звідки транспортером подаються в бункер дробарки. Подрібнена сировина з дробарки з використанням технологічного циклону засипається у біг-беги для зберігання та подальшого використання на власні виробничі потреби. Для переробки відходів пластику (поліетилену) на території підприємства розташовано дві дільниці: дільниця №1 для переробки крупних відходів; дільниця №2 для переробки дрібних обрізків, відходів механічної обробки виробів Крім вищевказаного технологічного процесу оброблення відходів, підприємство планує приймати частково оброблені відходи поліетилену (подрібнені) для подачі безпосередньо на гранулювання. Дані відходи будуть привозити територію підприємства в біг-бегах вантажним автотранспортом. Грануляція відходів поліетилену: подрібнене сировина завантажується в бункер, поступає в екструдер, плавиться, перемішується, перетворюється на гомогенну масу. Далі сировина проходить фільтрацію і дозується через стренгову голівку, набуваючи вигляду ниток. Ці нитки охолоджуються у спеціальних ваннах, потім нарізаються на гранули. Охолоджені гранули подаються в приймальний бункер, звідти за допомогою технологічного циклону пересипаються в біг-беги та відправляються на склад для подальшого використання на власному виробництві. Гранулят пакується в біг-беги та відвантажується на склад. Для заправки власного автотранспорту та рот потребі дизельних генераторів на території розміщені наземні ємністі для зберігання дизельного палива об’ємом: 10,0 м3–2 шт.; 5,0 м3 – 2 шт.; Резервні джерела електропостачання - дизельні генератори (3 шт.): Generac VME370 (354 кВА) ; Zenessis ESE 825 TBI (742 кВА), EMSA E BD ST 0660 (600 кВА).

6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1. Екологічні обмеження: - при експлуатації об’єкта дотримуватися нормативів чинного природоохоронного законодавства; -дотримання дозволених обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел викидів в період експлуатації - дотримання умов спеціального водокористування; забороняється скидати стічні води, використовуючи рельєф місцевості; дотримання нормативів граничнодопустимих рівнів екологічного навантаження на природне середовище: -дотримання дозволених обсягів утворення відходів згідно інвентаризації джерел утворення промислових відходів в період експлуатації; - дотримуватися рівня акустичного навантаження на межі СЗЗ та найближчої житлової забудови (менше допустимого рівня шуму на території населених місць) в період експлуатації; - дотримання вимог Водного кодексу України. Санітарно-гігієнічні обмеження: експлуатація об’єкта здійснювати згідно з чинними санітарними нормами та правилами законодавства України; дотримання вимог Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів (ДСП 173-96). Інші обмеження: своєчасна і в повному обсязі сплата обов’язкових платежів до Державного бюджету згідно з чинним законодавством.  При експлуатаційному режимі вплив на атмосферу, воду, ґрунти, шум, відходи – присутні (локальний вплив). Суб’єкт господарювання бере на себе зобов’язання виконувати всі умови щодо експлуатації об’єкту діяльності, а також ресурсозберігаючі, охоронні, захисні та інші заходи щодо умов безпечної експлуатації обладнання, дотримання вимог природоохоронного та санітарного законодавства. При цьому вплив на навколишнє середовище мінімальний і не потребує додаткових екологічних обмежень.

щодо технічної альтернативи 2. Аналогічні щодо технічної альтернативи 1. щодо територіальної альтернативи 1. Дотримання господарської діяльності в межах власних нежитлових приміщень. Виключення перевищення гранично-допустимих концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі; перевищення допустимих рівнів шуму та вібрації на межі нормативної санітарно-захисної зони та найближчої житлової забудови. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядаються, так як зміна територіального місця провадження планованої діяльності недоцільна.

7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1. У межах досліджуваного майданчика не виявлено прояви сучасних геологічних і інженерногеологічних процесів і явищ, у т. ч. зсувів, обвалів, карсту, селів, абразії, ерозії, механічної або хімічної суфозії, фізичного вивітрювання, підтоплення, засолення, підробітки, землетрусів, динамічного впливу, забруднення ґрунтів і водоносних горизонтів. З фізико-геологічних процесів і явищ слід відзначити інженерну діяльність людини - наявність великої потужності насипних ґрунтів. Планована діяльність буде здійснюватися в нежитловому приміщені згідно договору оренди. В розробці заходів щодо інженерної підготовки і захисту території немає необхідності. Інженерна підготовка і захист території здійснюється існуючою інфраструктурою.

щодо технічної альтернативи 2. Не розглядається через додаткові фінансові затрати, яких на даний час перед запуском виробництва в підприємства немає. щодо територіальної альтернативи 1. Зона санітарної охорони витримана відповідно ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання, зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування» та передбачені заходи, що не допускають забруднення глибинних водоносних горизонтів. Освоєння нових горизонтів не передбачено. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядаються, так як зміна територіального місця провадження планованої діяльності недоцільна.

8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1. В процесі планованої діяльності: Клімат і мікроклімат - вплив відсутній. Повітряне середовище: – присутній (викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Водне середовище – присутній (здійснення забору води – власна артезіанська свердловина). Ґрунти та ґрунтові води: забруднення ґрунтів в процесі здійснення планованої діяльності не відбувається за умови своєчасного вивезення з території об’єкта побутових відходів. Об’єкт не має неорганізованих скидів стічних вод, які можуть привести до забруднення ґрунтів. Планована діяльність не передбачає зростання існуючих статистичних навантажень та ґрунт, динамічні навантаження виключені, можливість підтоплення виключена. Шумовий вплив – присутній: шум від технологічного обладнання, вентиляційних систем, дизельних генераторів при умові шумового навантаження не перевищує нормативні допустимі рівні. Рослинний та тваринний світ та об’єкти природно-заповідного фонду – вплив не передбачається. Об’єкти природного заповідного фонду та рекреаційні зони в районі розташування водозабірних свердловин відсутні. Популяції та місця росту зникаючих та рідкісних видів рослин відсутні. Навколишнє техногенне навантаження: вплив не передбачається за умов комплексного дотримання правил експлуатації. Об’єкти архітектурної, археологічної та культурної спадщини в районі здійснення планованої діяльності відсутні. Відходи: можливість виникнення відходів в процесі здійснення відходи від планованої діяльності та твердих побутових відходи від життєдіяльності працівників З метою попередження забруднення навколишнього середовища відходи повинні передаватися на утилізацію, знешкодження, захоронення спеціалізованими організаціями. Вплив на довкілля, здоров’я і умови проживання населення: знаходитиметься в межах в нормативних значень. Передбачені технологічні рішення, методи керування та застосовані заходи забезпечують дотримання норм діючого природоохоронного та санітарного законодавства; Соціальне середовище - вплив вивчається через оприлюднення матеріалів планованої діяльності та громадських обговорення. щодо технічної альтернативи 2. Для технічної альтернативи 2 сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля співпадають з технічною альтернативою. щодо територіальної альтернативи 1. Нормативний розмір СЗЗ для даного об’єкту становить 100,0 м (додаток 4, п. 24 ДСП 173-96 «Виробництво виробів із синтетичних смол, полімерних матеріалів та пластичних мас різними методами (пресуванням, екструзією, литтям під тиском, вакуум-формуванням та ін.). Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, рівні шуму, вібрації від технологічного обладнання, на межі нормативної СЗЗ не перевищуватимуть медико-санітарні нормативи допустимого вмісту хімічних речовин в атмосферному повітрі населених місць. Планована діяльність буде здійснюватися в межах існуючого землевідводу. Додатковий землевідвід не передбачається. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядаються, так як зміна територіального місця провадження планованої діяльності недоцільна.

9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”). Друга категорія 11 Інші види діяльності Інші види діяльності: постійно діючі траси і треки для перегонів, тестові полігони для моторизованих транспортних засобів; майданчики для тестування (випробування) двигунів, турбін або реакторів площею 0,5 гектара і більше; шламонакопичувачі, хвостосховища; складування осаду, мулові поля площею 0,5 гектара і більше або на відстані не більш як 100 метрів до прибережних захисних смуг; склади і перевалочні бази металобрухту площею 0,5 гектара і більше або на відстані не більш як 100 метрів до прибережних захисних смуг; об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю менше 100 тонн на добу; установки для поверхневої обробки речовин, предметів або продуктів з використанням органічних розчинників, зокрема для оздоблення, друку, покриття, знежирювання, гідроізолювання, калібрування, фарбування, очищення або насичування з витратою понад 150 кілограмів на годину або понад 200 тонн на рік; виробництво і переробка виробів на основі еластомерів; споруди для виробництва штучних мінеральних волокон, виробництво екструдованого пінополістиролу, утеплювачів, асфальтобетону; видобування піску і гравію, прокладання кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду; генетичноінженерна діяльність, введення в обіг та будь-яке використання генетично модифікованих організмів та продукції, виробленої з їх використанням (у відкритій системі); інтродукція чужорідних видів фауни та флори у довкілля; виробництво мікробіологічної продукції; виробництво, утилізація і знищення боєприпасів, ракетного палива та інших токсичних хімічних речовин;"

10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав). Підстав немає

11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Стаття 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», частина 3, п. 11: об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю менше 100 тонн на добу.

12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”.

Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.

13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

14. Рішення про провадження планованої діяльності. Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде

Висновок з оцінки впливу на довкілля (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Управління екології та природних ресурсів Тернопільської обласної військової адміністрації (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Управління екології та природних ресурсів Тернопільської обласної державної адміністрації , Україна, 46008, Тернопільська область, м. Тернопіль, вул. Шпитальна, 7, eco_ter@eco.te.gov.ua. , тел. +38(0352)259593, Груніна Світлана Олександрівна (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)