Тернопільська міська рада інформує

  • Video
    Звіт міського голови Тернополя Сергія Надала за 2023 рік

Про виконання бюджету Тернопільської міської територіальної громади за 2024 рік

Розглянувши підсумки виконання бюджету міської громади за 2024 рік, виконавчий комітет міської ради відзначає.

За результатами 2024 року до бюджету громади при плані 3 708 788,0 тис.грн  надійшло 3 889 113,5 тис.грн доходів, з яких до загального фонду –  3 632 964,0 тис.грн та до спеціального фонду –  256 149,5 тис.грн, виконання  забезпечено на  104,9  відсотків (додаток 1).

По власних доходах (без врахування міжбюджетних трансфертів) план виконаний на   106,7 відсотки: із запланованих 2 933 082,0 тис.грн  надійшло 3 128 906,3 тис.грн, що  перевищило показник минулого року на 29 284,5 тис.грн або на 0,9 відсотків.

В доходах бюджету 93,4 відсотки склали надходження загального фонду,  виконання яких забезпечено на 102,9 відсотки.

В  його структурі домінували власні доходи – 2 941 583,8 тис.грн  або 81,0 відсотків, тоді як міжбюджетні  трансферти становили   691 380,2 тис.грн або  19,0 відсотків.

Власні доходи загального фонду виконано на 104,2 відсотки, внаслідок чого додатково надійшло 118 331,7 тис.грн. податків, зборів та інших надходжень,  приріст  яких порівняно з минулим роком  досягнуто в сумі 50 141,8 тис. грн або 1,7  відсотків.

Основну питому вагу у  власних надходженнях загального фонду становили податки і збори, зокрема,  60,9 відсотків   - податок на доходи фізичних осіб (ПДФО).

Загальний фонд також сформували: податок на майно (плата за землю, транспортний податок та податок на нерухомість) – 271 304,7 тис.грн або 9,2 відсотки у його власних надходженнях, єдиний податок –  548 896,6 тис.грн або 18,7 відсотків, акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (включаючи акцизний податок з реалізації тютюнових виробів, сплачений виробниками та імпортерами)  –  167 190,5  тис.грн або 5,7  відсотків,  відрахування з державного бюджету  акцизного податку з виробленого та ввезеного пального –  98 554,6 тис.грн або 3,4 відсотків, плата за надання інших адміністративних послуг  – 14901,2 тис.грн або  0,5 відсоток, тощо.

По основних дохідних джерелах загального фонду забезпечено виконання запланованих показників.

Перш за все, це стосується одного з найбільших  бюджетоутворюючих податків -  ПДФО,  який при плані  1 689 887,6 тис.грн  надійшов в сумі 1 792 067,7  тис.грн або 106,0 відсотків, однак в порівнянні з 2023 р. його надходження зменшилися на 161 918,1 тис.грн або 8,3 відсотки, що пояснюється продовженням вилучення  до державного так званого «силового» податку з доходів фізичних осіб.

Проте, у співставних даних,   тобто без  врахування  ПДФО  з грошового забезпечення військовослужбовців, його приріст склав 331 645,1 тис.грн або 22,7 відсотки.

Додатково до плану надійшло також податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 24 944,0 тис.грн, транспортного податку – 870,9 тис.грн, туристичного збору – 298,7 тис.грн, єдиного податку – 57 894,1 тис.грн, плати за встановлення земельного сервітуту – 1 176,8 тис.грн,  адміністративних штрафів  та інших санкцій – 3 458,4 тис.грн., частини чистого прибутку комунальних унітарних підприємств – 518,5 тис.грн,  надходжень від орендної плати за користування майно, що у комунальній власності – 2 150,0 тис.грн та ін. 

Недоодержано  плати за землю -  6 437,2 тис.грн,  акцизного податку з  виробленого в Україні пального – 8 699,6 тис.грн, акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів – 64 510,7 тис.грн, плати за надання інших адміністративних послуг – 4 098,8 тис.грн, адмінштрафів за порущення правил дорожнього руху, зафіксованих  в автоматичному режимі –   457,1 тис.грн  та ін.

Трансферти з державного та з місцевих бюджетів при плані 705 795,4 тис.грн надійшли до загального фонду в сумі 691 380,2 тис.грн або 98,0 відсотків. З них,  83,6 відсотки склала освітня субвенція з державного бюджету – 578 257,5 тис.грн, яка надійшла відповідно до плану.

Спеціальний   фонд  у  доходах  бюджету  громади  становив 6,6 відсотки  і надійшов у   сумі 256 149,5 тис.грн,  що  у 1,4 рази  перевищило  планове завдання. З них, 12 449,1 тис.грн  склали  кошти субвенції з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду та 24 821,1 тис.грн. надійшло коштів в рамках програм допомоги від урядів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ.

По більшості джерел спеціального фонду забезпечено виконання річних планових завдань. Так, власні надходження бюджетних установ при плані 83 048,7 тис.грн склали 160 775,2 тис.грн або у 1,9 рази більше,  екологічний податок  при плані  873,6 тис. грн  надійшов в сумі 1 027,4 тис.грн або 117,6 відсотків,  надходження цільового фонду соціально-економічного розвитку громади при плані  9 257,5 тис.грн склали 9 986,0 тис. грн або  107,9 відсотків, тощо.

Разом з тим недоотримано доходів бюджету розвитку, а саме, при плані 16 500,1 тис.грн  кошти надійшли в сумі 15 212,7 тис.грн або 92,2 відсотки. Передусім, це зумовлено зменшенням надходжень від відчуження майна, що перебуває у комунальній власності, які при плані 3 000,0 тис.грн. надійшли в сумі – 2 716,9 тис. грн. або 90,6 відсотків та надходжень від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, які при плані 3 500,0 тис.грн. поступили лише 1 251,3 тис.грн. або 35,8 відсотків до річного завдання.

Кошти, які надійшли до бюджету  громади за 2024 рік, дали можливість в цілому   забезпечити виконання видаткової частини бюджету до річного плану на 82,3 відсотки та спрямувати на фінансування галузей  – 3 833 655,4 тис.грн, в тому числі, по загальному фонду –  3 191 400,4 тис. грн. і по спеціальному – 642 255,0 тис. грн (додаток 2).

За рахунок отриманих коштів профінансовано заклади освіти   на суму 1 884 387,3 тис.грн, охорони здоров’я –162 415,6 тис.грн. культури – 45316,1 тис.грн, соціального захисту – 334 010,5 тис.грн, на утримання житлово-комунального господарства – 558 940,0 тис.грн,  фізичну  культуру  і  спорт  - 96 257,6 тис.грн.   Проведено виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам бюджетних установ та здійснено оплату комунальних послуг та спожитих у звітному періоді  енергоносіїв, на що направлено відповідно  1 702 621,4 тис.грн та  182 994,7 тис.грн, або 44,4 та 4,8 відсотків всіх видатків бюджету.  

Протягом 2024 року двадцять чотири  рази проводилися зміни до бюджету міської територіальної громади.

На утримання галузей громади було направлено     350 389,1  тис.грн.,  з них за рахунок :

- вільних залишків бюджетних коштів  247 686,4  тис. грн. , в тому числі по загальному фонду  244 803 ,2 тис.грн. , по спеціальному -   2 883,2   тис. грн

- перевиконання  дохідної  частини  бюджету   в  сумі  102 702,7 тис.грн.

За рахунок резервного фонду було направлено кошти в сумі 1675,0 тис. грн. в тому числі на:

управлінню освіти  і науки на усунення аварійної  ситуації внаслідок пошкодження    будівлі  школи – 759,0 тис. грн.

управлінню  соціальної політики для виплати грошової допомоги – 105,0 тис. грн.

управлінню житлово-комунального господарства благоустрою та екології   для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, капітальний ремонт будинків  - 811,0 тис. грн.

Станом на 01.01.2025 року  по  бюджету громади числиться  прострочена  кредиторська заборгованість в сумі  2 579,5 тис.грн. Це кредиторська заборгованість,  яка  виникла  в 2016 році  із-за  недопоступлення  субвенції  з  державного  бюджету  на  відшкодування   компенсаційних  виплат  на  пільгове  перевезення автомобільним  та  електричним  транспортом. Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст. 28 Закону України  «Про місцеве самоврядування в Україні»,  виконавчий комітет міської ради

ВИРІШИВ:

1.Звіт про виконання бюджету Тернопільської міської територіальної громади за 2024 рік згідно з пояснювальною запискою та додатками 1-14 взяти до відома (додаються).

2. Фінансовому управлінню підготувати звіт про виконання бюджету Тернопільської міської територіальної громади за 2024 рік  на затвердження міською радою.