Розглянувши підсумки виконання бюджету громади за 9 місяців 2023 року, виконавчий комітет міської ради відзначає.
За звітний період дохідна частина бюджету громади склала 2 833 497,1 тис.грн, що становить 113,0 відсотків від плану січня – вересня 2023р. та 82,1 відсотків від річного плану.
У тому числі, доходи загального фонду при плані 2 440 489,6 тис.грн надійшли в сумі 2 668 586,6 тис.грн або 109,3 відсотки, доходи спеціального фонду при плані 67 228,4 тис. грн - 164 910,5 тис.грн, що у 2,45 рази більше від запланованих (додаток 1).
По власних доходах бюджету (доходах без врахування міжбюджетних трансфертів) планове завдання виконано на 115,8 відсотків: із запланованих 2 062 864,1 тис.грн надійшло 2 388 295,3 тис.грн, що перевищило відповідний показник минулого року на 570 951,4 тис.грн або на 31,4 відсотки.
У дохідній частині бюджету 94,2 відсотки становили надходження загального фонду, з яких 83,3 відсотки - його власні доходи (2 223 384,7 тис.грн), а 16,7 відсотків - трансферти з державного та місцевих бюджетів ( 445 201,9 тис.грн).
Власні доходи загального фонду за результатами 9-ти місяців 2023р. виконано на 111,4 відсотки, додатково до плану надійшло 227 749,0 тис.грн податків, зборів та інших надходжень, приріст яких порівняно з відповідним періодом минулого року досягнуто в сумі 476 073,9 тис. грн або 27,2 відсотки.
Основну питому вагу у власних доходах загального ф ду становили податки і збори, насамперед, 69,0 відсотків - податок на доходи фізичних осіб (ПДФО).
Загальний фонд також сформували: податок на майно (плата за землю, транспортний податок та податок на нерухомість) – 173 454,8 тис.грн або 7,8 відсотків у власних доходах, єдиний податок – 284 393,4 тис.грн або 12,8 відсотків, акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів ( алкоголю, тютюну) – 134 157,9 тис.грн. або 6,0 відсотків, відрахування з державного бюджету акцизного податку з виробленого та ввезеного пального – 55 754,3 тис.грн або 2,5 відсотків, плата за надання інших адміністративних послуг – 14 634,1 тис.грн або 0,6 відсотків, надходження від орендної плати за користування майновим комплексом та іншим майном, що знаходиться в комунальній власності - 7 530,0 тис. грн. або 0,3 відсотки та інші.
По переважній більшості бюджетоформуючих дохідних джерел загального фонду забезпечено перевиконання запланованих показників.
Перш за все, це стосується ПДФО, який при плані 1 369 231,8 тис.грн надійшов в сумі 1 535 479,6 тис.грн або 112,1 відсотки. Порівняно з січнем – вереснем 2022 року приріст ПДФО склав 320 587,7 тис.грн або 26,4 відсотки, що передусім пов’язано із об’єктивним зростанням ПДФО з грошового забезпечення військовослужбовців, приріст якого порівняно січнем – вереснем минулого року - 194 690,1 тис. грн або 65,1 відсоток. Крім того, додатково до плану надійшло плати за землю в сумі 10 112,8 тис.грн, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 25 590,0 тис.грн, єдиного податку – 22 063,4 тис.грн, збору за місця для паркування транспортних засобів – 222,5 тис.грн, транспортного податку – 228,6 тис.грн, туристичного збору - 256,7 тис.грн, тощо.
Недоодержано податку на прибуток комунальних підприємств – 115,3 тис.грн, частини чистого прибутку комунальних унітарних підприємств – 114,9 тис.грн, плати за надання інших адміністративних послуг – 5 025,9 тис.грн, адмінштрафів та інших санкцій - 1 110,8 тис.грн, тощо. Причинами невиконання цих надходжень є погіршення фінансового стану платників, а також зменшення обсягу вчинених адміністративних дій, тощо.
Трансферти з державного та з місцевих бюджетів із запланованих 444 853,8 тис.грн надійшли в сумі 445 201,8 тис.грн або 100,1 відсотків, переважну більшість з яких (85,1 відсотки) склала освітня субвенція з державного бюджету – 378 749,2 тис.грн, яка надійшла відповідно до плану. Спеціальний фонд у доходах бюджету громади становив 5,8 відсотків, обсяг якого склав 164 910,5 тис.грн, або 245,3 відсотки від запланованого. Значне перевиконання має місце по власних надходженнях бюджетних установ : при плані 53 618,3 тис.грн їх надходження склали 143 615,7 тис.грн або у 2,7 рази більше, що пов»язано із збільшенням обсягів гуманітарної допомоги у період воєнного стану.Доходи цільового фонду соціально-економічного розвитку громади при плані 4625,0 становили 5711,3 тис.грн або 123,5 відсотків.
Внаслідок погашення заборгованості платників пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, при плані 4 400,0 тис.грн надійшло 9 342,4 тис.грн даного платежу або у 2,12 рази більше. Надходження коштів від відчуження майна при плані 1 800,0 тис.грн склали 4 978,6 тис.грн.
Як результат, доходи бюджету розвитку при запланованих 8 200,0 тис.грн становили 14 866,7 тис.грн.
Кошти, які надійшли до бюджету громади за 9 місяців 2023 року, дали можливість в цілому забезпечити виконання видаткової частини бюджету до річного плану на 59,1 відсотків та спрямувати на фінансування галузей 2 483 744,5 тис.грн, в тому числі, по загальному фонду – 2 124 400,2 тис. грн і по спеціальному – 359 344,3 тис. грн.
За рахунок отриманих коштів профінансовано заклади освіти - на 1 119 687,5 тис.грн, охорони здоров’я – на 85 941,2 тис.грн, культури - на 27 283,2 тис.грн, соціального захисту – на 166 387,4 тис.грн, на утримання житлово-комунального господарства - на 366 206,8 тис.грн, фізичну культуру і спорт - на 61703,4 тис.грн. Проведено виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам бюджетних установ та здійснено оплату комунальних послуг та спожитих у звітному періоді енергоносіїв, на що направлено відповідно 1 074 737,2 тис.грн та 92 214,8 тис.грн, або 43,3 та 3,7 відсотків всіх видатків бюджету.
Протягом 9-ти місяців 2023 року дев»ять раз проводилися зміни до бюджету міської територіальної громади. В результаті чого на утримання галузей громади було направлено 1024360,03795 тис.грн., з них:
- за рахунок субвенцій - 555 915,776тис.грн., а саме:
- освітньої субвенції з державного бюджету в сумі 493 425,2 тис.грн., які направлені управлінню освіти і науки на оплату праці педагогічним працівникам;
- субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами на суму 1 920,3 тис.грн. і направлені управлінню освіти і науки для забезпечення діяльності інклюзивно – ресурсних центрів;
- субвенції з обласного бюджету в сумі 49 091,368 тис.грн., які направлені управлінню освіти і науки на оплату праці педагогічним працівникам - 6207,0 тис.грн; управлінню соціальної політики для виплати одноразової допомоги на поховання Захисникам України – 2875,0 тис.грн., для покращення житлових умов відповідним категоріям населення - 39 694,771 тис.грн., на допомогу пенсій ветеранам ОУН УПА - 216,5 тис.грн.; управлінню спорту та фізичної культури на фізкультурно - оздоровчі та інформаційно просвітницькі заходи - 98,097 тис.грн.
- іншої субвенція (ОТГ) з місцевого бюджету для надання освітніх послуг в сумі 8207,0 тис.грн., які направлені управлінню освіти і науки, на оплату праці працівникам та інші поточні видатки – 4199,0 тис.грн.; міській раді для придбання літніх комплектів одягу для військових - 4008,0 тис.грн.
- іншої субвенція (ОТГ) з місцевого бюджету на утримання під»їзних шляхів та придорожніх зелених зон, забезпечення належного санітарно – технічного стану прилеглої території до сміттєзвалища твердих побутових відходів біля села Малашівці в сумі 3 271,908 тис.грн., які направлені управлінню житлово – комунального господарства та екології;
- за рахунок додаткової дотації з державного бюджету - 15 808,6 тис.грн.,які направлені управлінню освіти і науки для оплати праці педагогічним працівникам;
- за рахунок іншої дотації з обласного бюджету – 1 922,766 тис.грн. направлені управлінню освіти і науки для відшкодування комунальних платежів за проживання ВПО;
- за рахунок вільних залишків бюджетних коштів - 248 928,89195 тис.грн.;
-за рахунок вільних залишків цільового фонду - 1 223,0 тис.грн.;
- за рахунок перевиконання дохідної частини бюджету – 200 561,004 тис.грн.
Протягом звітного періоду кошти з резервного фонду не використовувалися.
Станом на 01.10.2023р. по бюджету громади рахується прострочена кредиторська заборгованість в сумі 2 579,5 тис.грн. Це кредиторська заборгованість, яка виникла в 2016 році внаслідок недоодержання субвенції з державного бюджету на відшкодування компенсаційних виплат на пільгове перевезення автомобільним та електричним транспортом. Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради ВИРІШИВ:
Звіт про виконання бюджету Тернопільської міської територіальної громади за 9 місяців 2023 року згідно з пояснювальною запискою та додатками 1-13 взяти до відома (додаються).