Розглянувши підсумки виконання бюджету міської громади за І квартал 2023 року, виконавчий комітет міської ради відзначає.
Незважаючи на пов»язані з воєнним станом зміни в економіці громади та бюджетному і податковому законодавствах, за результатами І кварталу 2023 року в цілому досягнуто перевиконання запланованих показників доходів бюджету.
Так, при плані 717 893,8 тис.грн до бюджету громади надійшло 884 657,3 тис.грн доходів, з яких до загального фонду – 791 340,1 тис.грн та до спеціального фонду – 93 317,2 тис.грн, виконання забезпечено на 123,2 відсотки (додаток 1).
По власних доходах (без врахування міжбюджетних трансфертів) план забезпечено на 127,4 відсотки: із запланованих 597 945,9 тис.грн надійшло 761 509,2 тис.грн, що перевищило відповідний показник минулого року на 228 677,7 тис.грн або на 42,9 відсотків.
Переважну частку в доходах бюджету (89,5 відсотків) склав загальний фонд, надходження якого за звітний період забезпечено на 114,4 відсотки. В його структурі домінували власні доходи – 84,4 відсотків (668 192,0 тис.грн), тоді як частка міжбюджетних трансфертів (123 148,1 тис.грн) становила 15,6 відсотки.
Власні доходи загального фонду виконано на 116,9 відсотки, внаслідок чого додатково надійшло 96 605,0 тис.грн податків, зборів та інших надходжень, а їх приріст порівняно з відповідним періодом минулого року досягнуто в сумі 159 362,4 тис. грн або 31,3 відсотків.
Основну питому вагу у власних надходженнях загального фонду становили податки і збори, зокрема, 68,1 відсотків - податок на доходи фізичних осіб.
Загальний фонд також сформували: податок на майно (плата за землю, транспортний податок та податок на нерухомість) – 49 640,5 тис.грн або 7,4 відсотки у його власних надходженнях, єдиний податок – 94 043,0 тис.грн або 14,1 відсотків, акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (включаючи акцизний податок з реалізації тютюнових виробів, сплачений виробниками та імпортерами) – 38 955,2 тис.грн або 5,8 відсотків, відрахування з державного бюджету акцизного податку з виробленого та ввезеного пального – 16 841,6 тис.грн або 2,5 відсотків, плата за надання інших адміністративних послуг – 4 871,3 тис.грн або 0,7 відсоток, тощо.
По багатьох дохідних джерелах загального фонду забезпечено виконання запланованих показників.
Перш за все, це стосується одного з найбільшого податку - ПДФО, який при плані 375 220,0 тис.грн надійшов в сумі 454 981,0 тис.грн або 121,3 відсотки. Порівняно з І кварталом 2022 року його приріст склав 123 714,1 тис.грн або 37,4 відсотки, що, насамперед, пов»язано із об»єктивним зростанням ПДФО з грошового забезпечення, грошових винагород, одержаних військовослужбовцями та ін. (порівняно з першим кварталом минулого року - у 4,6 рази), із збільшенням мінімальної зарплати з 6500 до 6700 грн або на 3,1 відсотки та незмінної частки його зарахування (64-и відсотки).
Додатково до плану надійшло плати за землю – 3654,5 тис.грн, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки -7284,9 тис.грн, єдиного податку – 4323,0 тис.грн, а також збору за місця для паркування транспортних засобів –135,8 тис.грн, транспортного податку – 145,6 тис.грн, плати за надання інших адміністративних послуг – 211,3 тис.грн, адмінштрафів за порущення правил дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі - 375,4 тис.грн та ін.
В той же час недоодержано: акцизного податку з реалізації суб»єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 4941,6 тис.грн, акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального – 590,0 тис.грн, частини чистого прибутку комунальних унітарних підприємств – 244,0 тис.грн, плати за розміщення тимчасово вільних коштів – 700,0 тис.грн, тощо.
Причинами невиконання цих надходжень є зміни в законодавстві щодо можливості у певний період не сплачувати податкові зобов»язання, погіршення фінансового стану платників, тощо.
Трансферти з державного та з місцевих бюджетів при плані 119 947,9 тис.грн надійшли в сумі 123 148,1 тис.грн або 102,7 відсотків. З них, переважну більшість ( 94,0 відсотки) склала освітня субвенція з державного бюджету – 115 704,2 тис.грн, яка надійшла відповідно до плану.
Спеціальний фонд у доходах бюджету громади становив 10,5 відсотків і надійшов у сумі 93317,2 тис.грн або в 3,5 раза більше від плану.
Забезпечено виконання плану по власних надходженнях бюджетних установ. При плані 23 451,5 тис.грн фактичні надходження склали 85 146,7 тис.грн або в 3,6 раза більше.
Надходження коштів від продажу земельних ділянок перевиконано на 545,7 тис.грн. Внаслідок погашення заборгованості платників пайової участі у розвитку населеного пункту, при плані 800,0 тис.грн сплачено 5441,0 тис.грн або в 6,8 рази більше. При плановому завданні коштів від відчуження майна в сумі 400,0 тис.грн поступлення за звітний період відсутні, в зв»язку з тим, що термін сплати по договору – продажу майна припадає на другий квартал.
Кошти, які надійшли до бюджету громади за І-й квартал 2023 року, дали можливість в цілому забезпечити виконання видаткової частини бюджету до річного плану на 18,3 відсотків та спрямувати на фінансування галузей – 682 134,2 тис.грн, в тому числі, по загальному фонду – 575 695,0 тис. грн і по спеціальному – 106 439,2 тис. грн.
За рахунок отриманих коштів профінансовано заклади освіти - на 343 646,5 тис.грн, охорони здоров’я – на 21 667,0 тис.грн, культури - на 8 639,7 тис.грн, соціального захисту – на 44 127,5 тис.грн, на утримання житлово-комунального господарства - на 54 574,9 тис.грн, фізичну культуру і спорт - на 19 353,1 тис.грн. Проведено виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам бюджетних установ та здійснено оплату комунальних послуг та спожитих у звітному періоді енергоносіїв, на що направлено відповідно 327 790,5тис.грн та 42 697,8 тис.грн, або 48,1 та 6,3 відсотків всіх видатків бюджету.
Протягом І-го кварталу 2023 року два рази проводилися зміни до бюджету міської територіальної громади. В результаті чого на утримання галузей громади було направлено 755 906,37995 тис.грн., з них:
- за рахунок субвенцій - 506 977,488тис.грн., а саме:
- освітньої субвенції з державного бюджету в сумі 493 425,2 тис.грн., які направлені управлінню освіти і науки на оплату праці педагогічним працівникам;
- субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами на суму 1 920,3тис.грн. і направлені управлінню освіти і науки для забезпечення діяльності інклюзивно – ресурсних центрів;
- субвенції з обласного бюджету в сумі 6 207,0 тис.грн., які направлені управлінню освіти і науки на оплату праці педагогічним працівникам;
- іншої субвенція (ОТГ) з місцевого бюджету для надання освітніх послуг в сумі 3 751,0тис.грн., які направлені управлінню освіти і науки, на оплату праці працівникам;
- іншої субвенція (ОТГ) з місцевого бюджету на утримання під»їзних шляхів та придорожніх зелених зон, забезпечення належного санітарно – технічного стану прилеглої території до сміттєзвалища твердих побутових відходів біля села Малашівці в сумі 1 673,988тис.грн., які направлені управлінню житлово – комунального господарства та екології;
- за рахунок вільних залишків бюджетних коштів - 248 928,89195 тис.грн.
Станом на 01.04.2023р. по бюджету громади числиться прострочена кредиторська заборгованість в сумі 2 579,5 тис.грн. Це кредиторська заборгованість, яка виникла в 2016 році із-за недопоступлення субвенції з державного бюджету на відшкодування компенсаційних виплат на пільгове перевезення автомобільним та електричним транспортом.
Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
Звіт про виконання бюджету Тернопільської міської територіальної громади за І-й квартал 2023 року згідно з пояснювальною запискою та додатками 1-13 взяти до відома (додаються).