З 1 листопада 2025 року в Україні починають діяти нові правила оформлення та продовження відстрочок від мобілізації. Зміни спрямовані на спрощення процедури, цифровізацію процесу, зменшення корупційних ризиків і забезпечення прозорості.
Оновлений порядок затверджено змінами до постанови Кабінету Міністрів України №560, якою передбачено:
- автоматичне продовження відстрочок;
- цифрову форму як основний спосіб оформлення;
- подання паперових документів через Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП).
Понад 80% відстрочок вже доступні онлайн, більшість із них буде продовжуватись автоматично на основі даних державних реєстрів.
Подання документів у ЦНАП
Для громадян, чий тип відстрочки ще не цифровізовано, або для тих, хто не користується смартфоном, з 1 листопада 2025 року можна подати заяву про відстрочку в Центр надання адміністративних послуг міста Тернопіль (вул. Князя Василя Костянтина Острозького, 6).
Як це працює:
- адміністратор ЦНАП приймає заяву та сканує документи;
- матеріали передаються до відповідного ТЦК та СП в електронній формі;
- рішення про надання відстрочки ухвалює ТЦК та СП.
Таким чином, ЦНАП є фронт-офісом приймання документів, а рішення про надання відстрочки чи відмову у наданні відстрочки приймає виключно ТЦК та СП. Рішення про надання відстрочки відображатиметься у Резерв + заявника та в особистому кабінеті адміністратора ЦНАП. Відмова у наданні відстрочки надійде суб’єкту звернення на електронну пошту, зазначену у заяві.
У ЦНАП не здійснюватиметься:
- Автоматичне продовження відстрочок;
- Взяття особи на військовий облік;
- Оновлення військово-облікових даних;
- Надання відстрочки військовозобов’язаним СБУ чи інших розвідувальних органів
- Оформлення відстрочки особам, передбаченим п.1 (бронювання) та п.п. 16-23 (держслужбовці, політики, ), Дипломати, судді тощо) ч.1 ст. 23 Закону про мобілізацію
Під час звернення до ЦНАПу заявнику необхідно мати з собою оригінали документів:
1. Паспорт громадянина України;
2. РНОКПП (ідентифікаційний код);
3. Військово-обліковий документ;
4. Документи, що засвідчують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку. Згідно додатку 5 Постанови КМУ №560.
У заявника має бути обов'язково зареєстрована електронна пошта!
Заяву на відстрочку громадянин подає особисто. Подання заяви представником суб’єкта звернення не допускається!
Важливо наголосити, що відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві та доданих до неї документів, несуть виключно суб’єкти звернення.


