Про виконання бюджету Тернопільської міської територіальної громади за перше півріччя 2023 року

Розглянувши підсумки виконання бюджету громади за  перше півріччя 2023 року, виконавчий комітет міської ради відзначає.

За результатами  першого  півріччя 2023 року  дохідна частина  бюджету громади в цілому при плані 1 624 611,1 тис.грн склала 1 923 430,7 тис.грн, що перевищує запланований показник на 18,4 відсотки. Виконання річного плану доходів склало 57,7 відсотків. 

З них доходи загального фонду  при плані 1 577 303,8 тис.грн  надійшли до бюджету громади в сумі  1 788 882,9 тис.грн або 113,4 відсотки, доходи спеціального фонду  при плані 47 307,3 тис. грн   - 134 547,8 тис.грн, що  у 2,84 рази більше запланованих   (додаток 1).

По власних доходах (без врахування міжбюджетних трансфертів) план  забезпечено на   123,5 відсотків: із запланованих   1 278 563,0 тис.грн  надійшло 1 579 484,5 тис.грн, що  перевищило відповідний показник минулого року на 433 553,4 тис.грн або на 37,8 відсотків.

Переважну частку в доходах бюджету (93,0 відсотки) склав загальний фонд, в  структурі  якого домінували власні доходи – 80,8 відсотків ( 1 444 936,7 тис.грн), тоді як частка міжбюджетних  трансфертів  ( 343 946,2 тис.грн) становила  19,2 відсотки.

Власні доходи загального фонду виконано на 117,4 відсотки, внаслідок чого до бюджету громади додатково надійшло 213 680,9 тис.грн податків, зборів та інших надходжень,  приріст  яких  порівняно з  відповідним періодом минулого року  досягнуто в сумі 341 483,7 тис. грн або 30,9  відсотків.

Основну питому вагу у  власних надходженнях загального фонду становили податки і збори, насамперед ,  69,7 відсотків  - податок на доходи фізичних осіб.

Загальний фонд також сформували: податок на майно (плата за землю, транспортний податок та податок на нерухомість) – 104 072,9 тис.грн або 7,2 відсотки у його власних надходженнях, єдиний податок – 187 142,0 тис.грн або 12,9 відсотків, акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 84106,3 тис.грн. (включаючи акцизний податок з реалізації виробниками або імпортерами в т.ч., в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну… - 57405,3 тис.грн) або 5,8  відсотків, відрахування з державного бюджету  акцизного податку з виробленого та ввезеного пального – 35 519,7 тис.грн або 2,5 відсотків, плата за надання інших адміністративних послуг  – 9 781,9 тис.грн або 0,7 відсоток, тощо.

По переважній більшості бюджетоформуючих дохідних джерел загального фонду забезпечено перевиконання запланованих показників.

 Перш за все, це стосується одного з найбільшого  податку -  ПДФО,  який при плані  839 290,0 тис.грн  надійшов в сумі  1 006 861,9 тис.грн або 120,0 відсотків. Порівняно з  першим   півріччям 2022 року його приріст склав  245 855,7 тис.грн або 32,3 відсотки, що, насамперед, пов»язано із об»єктивним зростанням ПДФО з грошового забезпечення військовослужбовців (приріст якого порівняно з першим півріччям минулого року  - у 2,0 рази),  а також із збільшенням мінімальної зарплати з 6500 до 6700 грн або на 3,1 відсотки та  збереженням частки його зарахування (64,0  відсотки).

Додатково до плану надійшло плати за землю – 6 367,6 тис.грн, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - 19 020,1 тис.грн, єдиного податку – 17 442,0 тис.грн, збору за місця для паркування транспортних засобів – 182,3 тис.грн, транспортного податку – 174,4 тис.грн,  туристичного збору -  161,2 тис.грн, тощо.

 В той же час недоодержано частини чистого прибутку комунальних унітарних підприємств – 225,9 тис.грн, плати за розміщення тимчасово вільних коштів – 2 300,0 тис.грн, плати за надання інших адміністративних послуг - 2 378,1 тис.грн, адмінштрафів та інших санкцій -  116,0 тис.грн, тощо. 

Причинами невиконання цих надходжень є погіршення фінансового стану платників, зменшення обсягу  вчинених адміністративних дій,  тощо. 

 Трансферти з державного та з місцевих бюджетів при плані 346 048,1 тис.грн надійшли  в сумі 343 946,2 тис.грн або 99,4 відсотків. З них, переважну більшість (88,0 відсотків) склала освітня субвенція з державного бюджету – 302 607,4 тис.грн, яка надійшла відповідно до плану.

Спеціальний   фонд  у  доходах  бюджету  громади  становив 7,0 відсотків  і надійшов у сумі 134 547,8 тис.грн або в 2,8 рази більше від плану.

Зокрема забезпечено виконання плану по власних надходженнях  бюджетних  установ, при  плані   40 473,7  тис.грн   надходження   яких склали  118 837,2  тис.грн або в 2,9 рази більше.

Надходження  коштів  від продажу  земельних  ділянок перевиконано на 81,9 відсоток, бюджет додатково отримав 245,7 тис.грн. Внаслідок погашення заборгованості  платників пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, при плані 2 000,0 тис.грн сплачено 8 160,9 тис.грн або в 4,0 рази більше. При плановому завданні коштів від відчуження майна  при плані 1 000,0 тис.грн поступлення склали 2 586,9 тис.грн.

Як результат, доходи бюджету розвитку при плані  3 300,0 тис.грн склали  11293,5 тис.грн.

Кошти, які надійшли до бюджету  громади за  перше півріччя 2023 року, дали можливість в цілому забезпечити виконання видаткової частини бюджету до річного плану на 41,8 відсотків та спрямувати на фінансування галузей  – 1 703 189,5 тис.грн, в тому числі, по загальному фонду – 1 483 522,7 тис. грн і по спеціальному – 219 666,8 тис. грн.

За рахунок отриманих коштів профінансовано заклади освіти  - на  822 738,3 тис.грн, охорони здоров’я – на 51 361,7 тис.грн, культури - на 17 854,0 тис.грн, соціального захисту – на 110 870,2 тис.грн, на утримання житлово-комунального господарства - на  222 835,5 тис.грн,  фізичну  культуру  і  спорт  - на 41 523,6 тис.грн.   Проведено виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам бюджетних установ та здійснено оплату комунальних послуг та спожитих у звітному періоді  енергоносіїв, на що направлено відповідно  795 994,1тис.грн та  77 406,9 тис.грн, або 46,7 та 4,5 відсотків всіх видатків бюджету.  

Протягом першого півріччя 2023 року шість раз проводилися зміни до бюджету міської територіальної громади. В результаті чого на утримання галузей громади було направлено    904 645,32295 тис.грн.,  з них:

- за  рахунок  субвенцій  -  548 942,291тис.грн., а саме:

- освітньої субвенції  з державного  бюджету   в сумі  493 425,2 тис.грн., які направлені  управлінню  освіти і науки  на  оплату  праці  педагогічним  працівникам;

 - субвенції  з  державного  бюджету    місцевим  бюджетам  на  надання    державної  підтримки  особам   з  особливими  освітніми  потребами на  суму  1 920,3 тис.грн. і  направлені управлінню  освіти і  науки для   забезпечення   діяльності  інклюзивно – ресурсних центрів;

- субвенції з обласного  бюджету  в сумі  42 461,433 тис.грн., які направлені  управлінню  освіти і науки  на  оплату  праці  педагогічним  працівникам - 6207,0 тис.грн; управлінню соціальної політики  для виплати  одноразової допомоги  на поховання Захисникам України – 1375,0 тис.грн., для  покращення  житлових умов  відповідним  категоріям населення  - 34564,836 тис.грн., на  допомогу  пенсій  ветеранам  ОУН УПА  - 216,5 тис.грн.; управлінню спорту   та  фізичної  культури  на  фізкультурно  - оздоровчі  та інформаційно просвітницькі заходи  -  98,097 тис.грн.

- іншої  субвенція (ОТГ) з  місцевого  бюджету для  надання  освітніх  послуг в сумі 8207,0 тис.грн., які направлені  управлінню  освіти і науки, на  оплату  праці    працівникам та інші поточні видатки  – 4199,0 тис.грн.; міській  раді  для  придбання  літніх  комплектів одягу  для  військових  -  4008,0 тис.грн.

- іншої  субвенція  (ОТГ) з  місцевого  бюджету  на  утримання  під»їзних шляхів та  придорожніх  зелених  зон, забезпечення   належного  санітарно – технічного стану  прилеглої  території  до  сміттєзвалища  твердих  побутових  відходів  біля села Малашівці в сумі 2 928,358 тис.грн., які направлені управлінню житлово – комунального  господарства та екології;

- за рахунок  додаткової  дотації з державного бюджету  - 15 808,6 тис.грн.,які направлені управлінню освіти і науки для оплати праці педагогічним працівникам;

 - за рахунок іншої дотації  з обласного бюджету – 953,736 тис.грн. направлені управлінню освіти і науки для  відшкодування   комунальних  платежів  за  проживання ВПО;

- за рахунок вільних  залишків  бюджетних  коштів  -  248 928,89195 тис.грн.;

 - за рахунок  перевиконання  дохідної  частини  бюджету – 90 011,804 тис.грн. 

Протягом звітнього періоду кошти з резервного фонду не використовувалися.

Станом на 01.07.2023р.  по  бюджету громади числиться  прострочена  кредиторська заборгованість в сумі  2 579,5 тис.грн. Це кредиторська заборгованість,  яка  виникла  в 2016 році  із-за  недопоступлення  субвенції  з  державного  бюджету  на  відшкодування   компенсаційних  виплат  на  пільгове  перевезення автомобільним  та  електричним  транспортом.    

Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий  комітет  міської ради                          

ВИРІШИВ:

Звіт про виконання бюджету Тернопільської міської територіальної громади за  перше півріччя  2023 року згідно з пояснювальною  запискою та додатками 1-13 взяти до відома (додаються).

Пояснювальна записка