Керуючись Бюджетним кодексом України, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", Тернопільська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Визначити на 2025 рік:
доходи бюджету громади у сумі 3 661 508 886,00 гривень, у тому числі доходи загального фонду бюджету громади – 3 546 918 900,00 гривень та доходи спеціального фонду бюджету громади – 114 589 986,00 гривень, згідно з додатком 1 до цього рішення;
видатки бюджету громади у сумі 5 001 614 887,00 гривень, у тому числі видатки загального фонду бюджету громади – 3 243 652 800,00 гривень та видатки спеціального фонду бюджету громади – 1 757 962 087,00 гривень;
повернення кредитів до бюджету громади у сумі 250 000,00 гривень, у тому числі повернення кредитів до загального фонду бюджету громади – 0,00 гривень та повернення кредитів до спеціального фонду бюджету громади – 250 000,00 гривень;
надання кредитів з бюджету громади у сумі 51 350 112,00 гривень, у тому числі надання кредитів із загального фонду бюджету громади 1 100 000,00 гривень та надання кредитів із спеціального фонду бюджету громади 50 000 112,00 гривень;
профіцит за загальним фондом бюджету громади у сумі 302 166 100,00 гривень, згідно з додатком 2 до цього рішення ;
дефіцит за спеціальним фондом бюджету громади у сумі 1 643 122 101,00 гривень згідно, з додатком 2 до цього рішення;
оборотний залишок бюджетних коштів бюджету громади у розмірі 300 000,00 гривень, що становить - 0,01 відсотків видатків загального фонду бюджету громади, визначених цим пунктом;
резервний фонд бюджету громади у розмірі 7 885 200,00 гривень, що становить 0,24 відсотків видатків загального фонду бюджету громади, визначених цим пунктом.
2. Затвердити бюджетні призначення головним розпорядникам коштів бюджету громади на 2025 рік у розрізі відповідальних виконавців за бюджетними програмами, згідно з додатками 3, 4 до цього рішення.
3. Затвердити на 2025 рік міжбюджетні трансферти згідно з додатком 5 до цього рішення.
4. Затвердити на 2025 рік обсяги капітальних вкладень бюджету громади у розрізі інвестиційних проєктів, згідно з додатком 6 до цього рішення.
5. Затвердити розподіл витрат бюджету громади на реалізацію місцевих/регіональних програм у сумі 1 228 640 900,00 гривень згідно, з додатком 7 до цього рішення.
6. Установити, що у загальному фонді бюджету громади на 2025 рік:
1) до доходів загального фонду бюджету громади належать доходи, визначені статтями 64 Бюджетного кодексу України та трансферти, визначені статями 97, 101 Бюджетного кодексу України (крім субвенцій, визначених статтею 69-1 та частиною першою статті 71 Бюджетного кодексу України);
2) джерелами формування у частині фінансування є надходження, визначені пунктом 4 частиною 1 ст. 15 , ст. 72 Бюджетного кодексу України;
3) джерелами формування у частині кредитування є надходження, визначені статтею 64 Бюджетного кодексу України.
7. Установити, що джерелами формування спеціального фонду бюджету громади на 2025 рік:
1) у частині доходів є надходження, визначені статтями 69-1 та частиною першою статті 71 Бюджетного кодексу України,
2) у частині фінансування є надходження, передбачені пунктами 9, 10 частиною 1 статті 71 Бюджетного кодексу України ;
3) у частині кредитування є надходження від повернення кредитів, визначені пунктом 11 частини 1 статті 69-1 Бюджетного кодексу України та пунктом 10 частини 1 статті 71 Бюджетного кодексу України.
8. Установити, що у 2025 році кошти, отримані до спеціального фонду бюджету громади згідно з відповідними пунктами частини 1 статті 71 Бюджетного кодексу України, спрямовуються на реалізацію заходів, визначених частиною 2 статті 71 Бюджетного кодексу України.
9. Визначити у 2025 році граничний обсяг надання гарантій в сумі 500 000 000 гривень; на 31 грудня 2025 року граничний обсяг місцевого боргу у сумі 1 529 963 325,00 гривень та граничний обсяг гарантованого міською територіальною громадою боргу у сумі 3 558 819 557,00 гривень.
10.Установити, що у 2025 році місцеві гарантії можуть надаватись для забезпечення повного або часткового виконання боргових зобов’язань суб’єктів господарювання – резидентів України, що належать до комунального сектору економіки, розташовані на території громади та здійснюють реалізацію інвестиційних проектів, метою яких є розвиток комунальної інфраструктури або впровадження ресурсозберігаючих технологій, із дотриманням норм ст.ст.17,18,74 Бюджетного кодексу України (із змінами та доповненнями). Комунальні підприємства, яким будуть надані місцеві гарантії, зобов»язані сплачувати плату за їх отримання, без надання майнового або іншого забезпечення.
11. Визначити на 2025 рік відповідно до статті 55 Бюджетного кодексу України захищеними видатками бюджету громади видатки загального фонду на:
- оплату праці працівників бюджетних установ;
- нарахування на заробітну плату ;
- придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів ;
- забезпечення продуктами харчування ;
- оплату комунальних послуг та енергоносіїв ;
- обслуговування місцевого боргу ;
- соціальне забезпечення;
- поточні трансферти місцевим бюджетам;
- поточні трансферти;
- підготовку кадрів закладами фахової передвищої та вищої освіти;
- забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації, виробами медичного призначення для індивідуального користування;
- компенсацію процентів, сплачуваних банкам та/або іншим фінансовим установам за кредитами, отриманими громадянами на будівництво (реконструкцію) чи придбання житла;
- оплату послуг з охорони комунальних закладів культури;
- оплату енергосервісу;
- програму державних гарантій медичного обслуговування населення;
- середньострокові зобов’язання у сфері охорони здоров’я.
12. Відповідно до HYPERLINK "http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/T102456.html" \t "_top" статті 16 Бюджетного кодексу України надати право фінансовому управлінню міської ради на здійснення в межах поточного бюджетного періоду на конкурсних засадах розміщення тимчасово вільних коштів бюджету громади на депозитах або шляхом придбання цінних паперів, емітованих міською радою, з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду, а також шляхом придбання державних цінних паперів (військових облігацій), із подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду.
13. Надати право фінансовому управлінню отримувати позики на покриття тимчасових касових розривів бюджету громади, пов'язаних із забезпеченням захищених видатків загального фонду, в межах поточного бюджетного періоду за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на договірних умовах без нарахування відсотків за користування цими коштами з обов'язковим їх поверненням до кінця поточного бюджетного періоду у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, відповідно до статей 43, 73 Бюджетного кодексу України.
14. Головним розпорядникам коштів забезпечити виконання норм Бюджетного кодексу України стосовно:
1) затвердження паспортів бюджетних програм протягом 45 днів з дня набрання чинності цим рішенням;
2) здійснення управління бюджетними коштами у межах встановлених їм бюджетних повноважень та оцінки ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі;
3) здійснення контролю за своєчасним поверненням у повному обсязі до бюджету коштів, наданих за операціями з кредитування бюджету, а також кредитів (позик), отриманих Автономною Республікою Крим, відповідною обласною радою чи міською територіальною громадою, та коштів, наданих під місцеві гарантії;
4) забезпечення доступності інформації про бюджет відповідно до законодавства, а саме:
здійснення публічного представлення та публікації інформації про виконання бюджету за бюджетними програмами та показниками, бюджетні призначення щодо яких визначені цим рішенням, відповідно до вимог та за формою, встановленими Міністерством фінансів України, до 15 березня 2025 року;
оприлюднення паспортів бюджетних програм у триденний строк з дня затвердження таких документів;
5) взяття бюджетних зобов’язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом та здійснення витрат бюджету;
6) забезпечення у повному обсязі проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ, інші енергоносіі, комунальні послуги та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами, та укладання договорів за кожним видом відповідних послуг у межах бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі.
15. Надати право фінансовому управлінню міської ради в процесі виконання бюджету громади, у виняткових випадках, за обґрунтованим поданням головного розпорядника коштів, здійснювати перерозподіл видатків за кодами програмної класифікації в розрізі економічної класифікації в межах загального обсягу його бюджетних призначень окремо по загальному та спеціальному фондах міського бюджету. Перерозподіл бюджетних призначень за кодами програмної класифікації у межах загального обсягу головного розпорядника коштів міського бюджету, збільшення бюджетних призначень на видатки розвитку за рахунок зменшення бюджетних призначень по інших видатках споживання окремо по загальному та спеціальному фондах бюджету здійснювати за рішенням виконавчого комітету міської ради за погодженням з постійною комісією міської ради з питань бюджету та фінансів.
16. Надати право виконавчому комітету протягом бюджетного року здійснювати збільшення або зменшення обсягів трансфертів з інших бюджетів, іншим бюджетам, надходжень в рамках програм допомоги від Європейського Союзу, урядів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ, за погодженням з постійною комісією міської ради з питань бюджету та фінансів, з наступним затвердженням міською радою.
17. Установити, що з 01.01.2025 року комунальні унітарні підприємства та їх об’єднання, які зареєстровані на території громади, засновником яких є міська рада та перебувають на загальній системі оподаткування, сплачують частину прибутку (доходу), розрахованого згідно Положень (стандартів) бухгалтерського обліку за ставками у розмірах:
- комунальні підприємства, що здійснюють діяльність по забезпеченню послугами централізованого водопостачання холодної води та централізованого водовідведення та належного функціонування і технічного стану об”єктів водопроводу, каналізації та водопровідно - каналізаційних мереж - 0 відсотків;
- комунальні підприємства, що здійснюють діяльність із постачання теплової енергії, забезпечення послугами з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води – 0 відсотків;
- інші підприємства - 30 відсотків.
Відрахування частини чистого прибутку (доходу) здійснюється комунальними унітарними підприємствами та їх об”єднаннями, що належать до комунальної власності громади, відповідно до Порядку, затвердженого рішенням міської ради від 26.04.2013 року № 6/31/6.
Інформацію про нарахування та сплату частини прибутку (доходу) комунальні підприємства подають до фінансового управління Тернопільської міської ради у терміни, передбачені ст.57 Податковим кодексом України.
18. Внески у статутний капітал комунальних підприємств Тернопільської міської ради здійснювати, в тому числі шляхом перерахування коштів на банківські рахунки підприємств, без включення їх до мережі одержувачів бюджетних коштів.
19. Дане рішення набирає чинності з 1 січня 2025 року.
20. Додатки 1-7 до цього рішення є його невід'ємною частиною.
21. Затвердити інформацію «Розподіл коштів бюджету розвитку на здійснення заходів із будівництва, реконструкції і реставрації, капітальний ремонт об»єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури Тернопільської міської територіальної громади у 2025 році», що є невід»ємною частиною додатку «Розподіл видатків місцевого бюджету на 2025 рік».
22. Управлінню цифрової трансформації та комунікацій зі ЗМІ міської ради забезпечити опублікування цього рішення в десятиденний строк з дня його прийняття відповідно до частини четвертої статті 28 Бюджетного кодексу України.
23. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради та постійну комісію міської ради з питань бюджету та фінансів.