Про виконання бюджету міста Тернополя (громади) за 2019 рік

Розглянувши підсумки виконання бюджету міста (громади) за 2019 рік, виконавчий комітет міської ради відзначає.
За звітний період із запланованих 2 618 541,2 тис.грн надходжень до бюджету міста (громади) надійшло 2613764,5 тис.грн доходів, з яких до загального фонду – 2 474 574,1 тис.грн. та до спеціального фонду – 139 190,4 тис.грн, виконання річного плану склало 99,8 відсотків (додаток 1).
По власних доходах (без врахування міжбюджетних трансфертів) виконання плану становить 102,2 відсотки : із запланованих 1 589 229,8 тис.грн мобілізовано 1 624 330,3 тис.грн, що перевищує показник минулого року на 288 930,0 тис.грн або на 21,6 відсотків.
В структурі дохідної частини переважали податкові надходження – 1 437 281,4 тис.грн або 55,0 відсотків, неподаткові – 131 628,1 тис.грн або 5,0 відсотків, міжбюджетні трансферти (субвенції з державного та місцевих бюджетів) - 989 434,2 тис.грн або 37,9 відсотки і лише 2,1 відсотки припадає на доходи від операцій з капіталом та цільові фонди – 55 420,8 тис.грн.
Загальний фонд склав 94,7 відсоток в доходах бюджету громади, доходи якого при плані 2 498 574,7 тис. грн мобілізовано в сумі 2 474 574,1 тис.грн або 99,0 відсотки.
Власні ( без урахування міжбюджетних трансфертів) доходи загального фонду при плані 1 470 992,2 тис.грн склали 1 486 412,8 тис.грн або 101,0 відсотків, що перевищує показник минулого року на 235 102,8 тис.грн або на 18,8 відсотки.
Найбільшу питому вагу у власних доходах бюджету в цілому та його загального фонду зокрема ( 56,8 та 62,0 відсотки відповідно ), займає податок на доходи фізичних осіб (ПДФО), надходження якого склали 922 058,7 тис.грн. Виконання планового завдання забезпечено на 102,1 відсоток, внаслідок чого додатково мобілізовано 19290,1 тис. грн. В порівнянні з 2018 роком досягнуто приріст ПДФО на суму 170 129,1 тис. грн. або на 22,6 відсотків.
Вагомими дохідними джерелами загального фонду бюджету залишаються: податок на майно (плата за землю, транспортний податок та податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки), поступлення якого склали 145 997,8 тис. грн. або 9,8 відсотків у його власних надходженнях, акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 64 344,2 тис. грн. або 4,3 відсотки, відрахування акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного в Україну палива – 58 887,6 тис. грн. або 4,0 відсотки, єдиний податок 242 385,9 тис. грн. або 16,3 відсотки, тощо.
По основних джерелах загального фонду забезпечено виконання планових завдань.
Так, крім ПДФО, перевиконано план по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 4198,6 тис.грн або на 8,4 відсотки, платі за землю - на 5980,0 тис.грн. або на 7,1 відсоток, податку на прибуток комунальних підприємств - на 154,5 тис.грн. або на 51,5 відсотки, збору за місця для паркування транспортних засобів – 568,0 тис.грн. або на 30,8 відсотків, туристичному збору – на 241,2 тис. грн. або на 109,6 відсотків, частині чистого прибутку комунальних унітарних підприємств - на 77,7 тис.грн. або на 15,4 відсотки. Додатково до плану залучено також плати за встановлення земельного сервітуту в сумі 918,1 тис.грн., плати за розміщення тимчасово вільних коштів – 1046,9 тис.грн. та надходжень від орендної плати за користування комунальним майном на 2903,2 тис.грн., адмінштрафів та інших санкцій в сумі 981,7 тис.грн, тощо.
Недовиконання запланованих показників має місце по акцизному податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – на 7762,6 тис. грн (насамперед, внаслідок спаду акцизу від реалізації тютюнових виробів, відповідна тенденція прослідковується по всій Україні), по відрахуваннях з державного бюджету частки акцизного податку з виробленого в Україні пального – на 1518,1 тис.грн та ввезеного в Україну пального – на 5594,3 тис.грн, по транспортному податку – на 364,5 тис.грн, а також по деяких неподаткових надходженнях, поступлення яких напряму залежить від кількості одержувачів адміністративних послуг та накладених адміністративних санкцій: по платі за надання інших адмінпослуг – на 6753,0 тис.грн, та інших надходжень на суму 1296,5 тис.грн (адміністративний збір за держреєстрацію речових прав на нерухоме майно, державне мито, адмінштрафи за порушення законодавства у сфері обігу алкоголю та тютюну),
Вагомою складовою загального фонду стали міжбюджетні трансферти з державного та з місцевих бюджетів, які при плані 1027582,5 тис.грн. склали 988161,3 тис.грн або 96,2 відсотки. Порівняно з попереднім роком обсяг трансфертів зменшився на 126819,1 тис.грн або на 11,4 відсотки.
Спеціальний фонд в дохідній частині бюджету громади становив 5,3 відсотки або 139190,4 тис.грн, що на 16 відсотків перевищило планове завдання та дало можливість додатково залучити 19223,9 тис.грн коштів цільового призначення. По переважній більшості складових спеціального фонду планові завдання забезпечені.
Зокрема, перевиконано план по власних надходженнях бюджетних установ на 21,9 відсоток або на 10604,8 тис.грн., коштах пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – на 41,6 відсотків або на 6703,1 тис.грн., цільовому фонду соціально-економічного розвитку громади - на 14,6 відсотків або на 1104,5 тис.грн., коштах від відчуження майна, що знаходиться у комунальній власності – на 1,3 відсотки або 476,8 тис.грн., надходженнях від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення на 8,9 відсотків або на 755,6 тис.грн. та ін.
Доходи бюджету розвитку міста – інвестиційної складової спеціального фонду, при плані 63328,9 тис.грн мобілізовано в сумі 70808,5 тис.грн або 111,8 відсотків, основним джерелом якого ( 53,0 відсотки) стали кошти від відчуження комунального майна.
Кошти, які надійшли до бюджету міста (громади) за 2019 рік, дали можливість в цілому забезпечити виконання видаткової частини бюджету до річного плану на 84,4 відсотків та спрямувати на фінансування галузей – 2 599 711,7 тис.грн, в тому числі по загальному фонду – 2 070 645,0 тис. грн і по спеціальному – 529 066,7 тис. грн.
За рахунок отриманих коштів профінансовано заклади освіти на 975 924,7тис.грн, охорони здоров’я – на 264 110,0 тис.грн, культури - на 54 651,2 тис.грн, соціального захисту – на 508 153,9 тис.грн, на утримання житлово-комунального господарства - на 335 079,2 тис.грн., фізичну культуру і спорт - на 59 041,4 тис.грн. Проведено виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам бюджетних установ та здійснено оплату комунальних послуг та спожитих у звітному періоді енергоносіїв, на що направлено відповідно 896 344,0тис.грн та 79 373,3 тис.грн, або 34,5 та 3,1 відсотків всіх видатків бюджету.
На економічну діяльність (будівництво, інвестиції, заходи з енергозбереження, фінансова підтримка транспорту) за звітний період з міського бюджету виділено 195 753,1 тис.грн.
Протягом 2019 року вісім раз проводилися зміни до бюджету міста (громади). В результаті чого на утримання галузей громади було направлено за рахунок вільних залишків бюджетних коштів загального та спеціального фондів та за рахунок збільшення доходів загального фонду міського бюджету в тому числі і за рахунок субвенцій - 107 803,8 тис.грн. з них на :
- заробітну плату з нарахуваннями – 10 989,3 тис.грн.;
- медикаменти – 3 123,0 тис.грн.;
- оплату енергоносіїв - 802,8 тис.грн.;
- капітальні видатки - 31 607,4тис.грн.;
- інші видатки - 61 281,3тис.грн.
Кредиторська заборгованість станом на 01.01.2020 р. по субвенції з державного бюджету на надання пільг та житлових субсидій населенню для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг відсутня.

Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст. 28 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні ”, виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
1. Звіт про виконання бюджету міста (громади) за 2019 рік згідно з пояснювальною запискою та додатками 1-13 взяти до відома (додаються).
2. Фінансовому управлінню підготувати звіт про виконання бюджету міста Тернополя (громади) за 2019 рік на затвердження міською радою.

Пояснювальна записка (додається)